ΕΝΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 4
Θεωρώ μια ακόμη φορά αποτυχημένη την προσπάθεια του υπουργείου να τεθεί ένας τρόπος βαθμολογίας αξιοκρατικός και αντικειμενικός για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ένα παράδειγμα που μας δείχνει ότι η λογική που εμπεριέχει το νομοσχέδιο έχει λογικό σφάλμα είναι η εξής:Αν έχω έναν μαθητή Α με βαθμολογία 3ων τάξεων λυκείου 12, 17, 18 και μ.ο. πανελλαδικών μαθημάτων 12 θα έχει ως πέμπτο βαθμό για την εισαγωγή του μαθητή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ίδιο με κάποιον άλλο μαθητή Β ο οποίος θα έχει αντίστοιχα βαθμολογία 3ων τάξεων λυκείου 12, 13, 13 και ίδιο μ.ο. γραπτών στα πανελλαδικά μαθήματα.
Είναι λοιπό παιδαγωγικά ορθών κάτι τέτοιο?
Η ταπεινή μου άποψη είναι όχι αφού περνά λάθος μηνύματα στο μαθητικό κοινό.
ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ:
Αν χ=[0,5*βαθμός Α λυκείου +1*βαθμός Β λυκείου +1,5*βαθμός Γ λυκείου]/3
και y=μέσος όρος των πανελλαδικών μαθημάτων τότε:
• Αν 0.7<x/y<1.3 τότε ο 5ος βαθμός μπορεί να υπολογιστεί:
5ος βαθμός= [(x+y)/2]
• Διαφορετικά:
5ος βαθμός=[(0.7*x+1.3*y)/2]
Σχολιασμός: Κατά την γνώμη μου ένας τέτοιος αλγόριθμος θα βελτίωνε τα πράγματα αφού το μόνο που κάνει να ελέγχει κατά πόσο αποκλίνουν οι επιδόσεις του μαθητή στις πανελλαδικές σε σχέση με τις επιδόσεις στις επιμέρους τάξεις του λυκείου. Αν έχουμε απόκλιση μεγαλύτερη του 30% προς τα πάνω ή κάτω, τότε η 5η βαθμολογία στηρίζεται 30% περισσότερο στην πανελλαδική επίδοση του μαθητή και λιγότερη στην επίδοση του μαθητή στις τάξεις.
Διαφορετικά εξάγεται ο μ.ο. των βαθμολογιών.
Έτσι δίνουμε την αξία που πρέπει στις επι μέρους βαθμολογίες των τάξεων λυκείου αλλά προφυλάσουμε και το σύστημα από τις αυθαιρεσίες των καθηγητών.
Ευχαριστώ.
ΕΝΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 4 Θεωρώ μια ακόμη φορά αποτυχημένη την προσπάθεια του υπουργείου να τεθεί ένας τρόπος βαθμολογίας αξιοκρατικός και αντικειμενικός για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ένα παράδειγμα που μας δείχνει ότι η λογική που εμπεριέχει το νομοσχέδιο έχει λογικό σφάλμα είναι η εξής:Αν έχω έναν μαθητή Α με βαθμολογία 3ων τάξεων λυκείου 12, 17, 18 και μ.ο. πανελλαδικών μαθημάτων 12 θα έχει ως πέμπτο βαθμό για την εισαγωγή του μαθητή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ίδιο με κάποιον άλλο μαθητή Β ο οποίος θα έχει αντίστοιχα βαθμολογία 3ων τάξεων λυκείου 12, 13, 13 και ίδιο μ.ο. γραπτών στα πανελλαδικά μαθήματα. Είναι λοιπό παιδαγωγικά ορθών κάτι τέτοιο? Η ταπεινή μου άποψη είναι όχι αφού περνά λάθος μηνύματα στο μαθητικό κοινό. ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ: Αν χ=[0,5*βαθμός Α λυκείου +1*βαθμός Β λυκείου +1,5*βαθμός Γ λυκείου]/3 και y=μέσος όρος των πανελλαδικών μαθημάτων τότε: • Αν 0.7<x/y<1.3 τότε ο 5ος βαθμός μπορεί να υπολογιστεί: 5ος βαθμός= [(x+y)/2] • Διαφορετικά: 5ος βαθμός=[(0.7*x+1.3*y)/2] Σχολιασμός: Κατά την γνώμη μου ένας τέτοιος αλγόριθμος θα βελτίωνε τα πράγματα αφού το μόνο που κάνει να ελέγχει κατά πόσο αποκλίνουν οι επιδόσεις του μαθητή στις πανελλαδικές σε σχέση με τις επιδόσεις στις επιμέρους τάξεις του λυκείου. Αν έχουμε απόκλιση μεγαλύτερη του 30% προς τα πάνω ή κάτω, τότε η 5η βαθμολογία στηρίζεται 30% περισσότερο στην πανελλαδική επίδοση του μαθητή και λιγότερη στην επίδοση του μαθητή στις τάξεις. Διαφορετικά εξάγεται ο μ.ο. των βαθμολογιών. Έτσι δίνουμε την αξία που πρέπει στις επι μέρους βαθμολογίες των τάξεων λυκείου αλλά προφυλάσουμε και το σύστημα από τις αυθαιρεσίες των καθηγητών. Ευχαριστώ.