Αγαπητοί συντάκτες του νομοσχεδίου,
Παρακολουθώ τα τεκταινόμενα στην εκπαίδευση για αρκετά χρόνια και οφείλω να ομολογήσω πως είναι απο τις λίγες φορές που δεν μπορώ να εντοπίσω έστω και μία θετική αλλαγή του νομοσχεδίου. Θεωρώ πως τα μεγαλύτερα προβλήματα του Λυκείου στην Ελλάδα είναι η απαξίωση των μαθημάτων που δεν εξετάζονται πανελλαδικά και η γενικότερη απαξίωση του Λυκείου απο τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα. Αυτές οι αδυναμίες είναι και απο εσάς τους ίδιους αναγνωρισμένες.
Παρακαλώ κ. συντάκτες του νομοσχεδίου να εξηγήσετε πώς η πρότασή σας θα βελτιώση αυτή την κατάσταση. Γιατί αυτό που εγώ μπορώ να προβλέψω είναι η επιδείνωση αυτών των καρκινομάτων, μιας και οι μαθητές απο την Α Λυκείου θα οδηγούνται απο βαθμοθηρικά κριτήρια.
Επιπροσθέντως, όντας εργαστηριακός συνεργάτης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε τμήμα Τηλεπικοινωνιακών και Δικτύων, έχω να κάνω μία σημαντική παρατήρηση. Είναι πισωγύρισμα η απομάκρυνση της Πληροφορικής - Αλγοριθμικής απο το Λύκειο. Δεν είναι δυνατόν να μην δίνουμε την ευκαιρία στα παιδιά μας να γνωρίζουν τον κόσμο της αλγοριθμικής απο την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την στιγμή που όλες οι ανεπτυγμένες χώρες έχουν αντίστοιχα μαθήματα στο πρόγραμμά τους. Αυτό θα αποδυναμώσει το απολυτήριο Λυκείου ΚΑΙ θα δυσκολέψει αφάνταστα τους πρωτοετής φοιτητές σε δεκάδες τμήματα που με τον έναν η τον άλλο τρόπο σχετίζονται με τον προγραμματισμό πολύ περισσότερο απο την χημεία.
Τέλος, είναι κεφαλαιώδους σημασίας οι μαθητές του Λυκείου μας με μαθήματα γενικής παιδείας τουλάχιστόν σε 2 τάξεις, να αποκτούν τις βασικές αρχές του Ψηφιακού Κόσμου και να αποφευχθουν φαινόμενα ψηφιακού αναλφαβητισμού, ιδιαίτερα αυτή την εποχή που όλη η καθημερινότητά μας περιλαμβάνει "ψηφιακές" εκφάνσεις.
Πραγματικά ελπίζω στην επαναφορά της Πληροφορικής στο Λύκειο. Είναι το λιγότερο που μπορείτε να κάνετε για την προετοιμασία των παιδιών μας τόσο για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση (τουλάχιστον στα αντίστοιχα τμήματα) όσο και για την εισαγωγή τους στην κοινωνία.
Με Εκτίμηση,
Βασίλειος Τσακανίκας
Εργαστηριακός Συνεργάτης ΑΤΕΙ Μεσολογγίου
Αγαπητοί συντάκτες του νομοσχεδίου, Παρακολουθώ τα τεκταινόμενα στην εκπαίδευση για αρκετά χρόνια και οφείλω να ομολογήσω πως είναι απο τις λίγες φορές που δεν μπορώ να εντοπίσω έστω και μία θετική αλλαγή του νομοσχεδίου. Θεωρώ πως τα μεγαλύτερα προβλήματα του Λυκείου στην Ελλάδα είναι η απαξίωση των μαθημάτων που δεν εξετάζονται πανελλαδικά και η γενικότερη απαξίωση του Λυκείου απο τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα. Αυτές οι αδυναμίες είναι και απο εσάς τους ίδιους αναγνωρισμένες. Παρακαλώ κ. συντάκτες του νομοσχεδίου να εξηγήσετε πώς η πρότασή σας θα βελτιώση αυτή την κατάσταση. Γιατί αυτό που εγώ μπορώ να προβλέψω είναι η επιδείνωση αυτών των καρκινομάτων, μιας και οι μαθητές απο την Α Λυκείου θα οδηγούνται απο βαθμοθηρικά κριτήρια. Επιπροσθέντως, όντας εργαστηριακός συνεργάτης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε τμήμα Τηλεπικοινωνιακών και Δικτύων, έχω να κάνω μία σημαντική παρατήρηση. Είναι πισωγύρισμα η απομάκρυνση της Πληροφορικής - Αλγοριθμικής απο το Λύκειο. Δεν είναι δυνατόν να μην δίνουμε την ευκαιρία στα παιδιά μας να γνωρίζουν τον κόσμο της αλγοριθμικής απο την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την στιγμή που όλες οι ανεπτυγμένες χώρες έχουν αντίστοιχα μαθήματα στο πρόγραμμά τους. Αυτό θα αποδυναμώσει το απολυτήριο Λυκείου ΚΑΙ θα δυσκολέψει αφάνταστα τους πρωτοετής φοιτητές σε δεκάδες τμήματα που με τον έναν η τον άλλο τρόπο σχετίζονται με τον προγραμματισμό πολύ περισσότερο απο την χημεία. Τέλος, είναι κεφαλαιώδους σημασίας οι μαθητές του Λυκείου μας με μαθήματα γενικής παιδείας τουλάχιστόν σε 2 τάξεις, να αποκτούν τις βασικές αρχές του Ψηφιακού Κόσμου και να αποφευχθουν φαινόμενα ψηφιακού αναλφαβητισμού, ιδιαίτερα αυτή την εποχή που όλη η καθημερινότητά μας περιλαμβάνει "ψηφιακές" εκφάνσεις. Πραγματικά ελπίζω στην επαναφορά της Πληροφορικής στο Λύκειο. Είναι το λιγότερο που μπορείτε να κάνετε για την προετοιμασία των παιδιών μας τόσο για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση (τουλάχιστον στα αντίστοιχα τμήματα) όσο και για την εισαγωγή τους στην κοινωνία. Με Εκτίμηση, Βασίλειος Τσακανίκας Εργαστηριακός Συνεργάτης ΑΤΕΙ Μεσολογγίου