ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ – ΑΡΘΡΟ 82 Ν. 4172/2013
Αγαπητοί συνάδελφοι, φίλοι
Υπηρετώ στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α΄ Βαθμίδας Κορωπίου από το Σχολικό Έτος 2006- 2007. Με την εμπειρία αυτών των ετών θα ήθελα να κάνω τις παρακάτω επισημάνσεις:
-Το εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο των ειδικών σχολείων, σε συνδυασμό με τις μαθησιακές ιδιαιτερότητες και τις συναισθηματικές δυσκολίες που απορρέουν από αυτές, δημιουργούν άρρηκτους δεσμούς μεταξύ μαθητών – εκπαιδευτικών.
-Τα Ειδικά Σχολεία αποτελούν ίσως το πρώτο σχολικό περιβάλλον που δεν είναι απορριπτικό για τους μαθητές.
-Οι εκπαιδευτικοί μαζί με το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό προτρέπουμε τους μαθητές να επιλέξουν και να μάθουν αυτό που τους αρέσει, αποτρέποντας έτσι τη σχολική αποτυχία και κατά συνέπεια την αποκλίνουσα συμπεριφορά ή τη χαμηλή αυτοεκτίμηση.
-Στο σχολείο μου το σύνολο σχεδόν των κοριτσιών επέλεγε την ειδικότητα της Αισθητικής Τέχνης:
Η Αισθητική σχετίζεται άμεσα με καθημερινές δεξιότητες, όπως είναι οι κανόνες υγιεινής και η περιποίηση του ατόμου, γι' αυτό και είναι σημαντικό να μη λείπει από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το εργαστηριακό κυρίως μέρος των μαθημάτων είναι πηγή χαράς για τα παιδιά, αφού οι στόχοι του μαθήματος είναι απλοί, κατανοητοί και επιτυγχάνονται εύκολα, με αποτέλεσμα οι μαθητές/τριες να αποκτούν αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση. Η συνεργασία που απαιτούν οι πρακτικές ασκήσεις της ειδικότητας,(ζευγάρια με διακριτούς ρόλους που εναλλάσσονται, αισθητικός – πελάτης), έχουν ως αποτέλεσμα την αποδοχή τους από την ομάδα και την κοινωνικοποίησή τους.
Παράλληλα με τις ειδικές γνώσεις και την καλλιέργεια ειδικών επαγγελματικών δεξιοτήτων οι μαθήτριες καλλιεργούν και γενικότερες μεν, αλλά απαραίτητες δεξιότητες και στοιχεία προσωπικότητας, που θα τις βοηθήσουν στη συνέχεια της ζωής τους ,όπως :ακρίβεια, υπευθυνότητα, συνέπεια,οργανωτικότητα, φαντασία, δημιουργικότητα
Λέγοντας τους τώρα ότι η ειδικότητά τους καταργήθηκε, οι περισσότερες μαθήτριες θα σταματήσουν αυτόματα τη φοίτηση τους. Αυτό, όσοι έχουμε υπηρετήσει σε Ειδικά Σχολεία, είμαστε απόλυτα βέβαιοι ότι θα συμβεί.
Το ίδιο θα συμβεί και στις υπόλοιπες ΣΜΕΑΕ όπου καταργούνται αντίστοιχες ειδικότητες γιατί ο μαθητής/τρια πηγαίνει σχολείο με χαρά για να μάθει αυτό που επέλεξε και είναι καλός σε αυτό. Δεν είναι δυνατό να πούμε σε ένα παιδί της ΕΑΕ, που επιτέλους αισθάνεται καλά με αυτό που κάνει, που πραγματώνει τους στόχους και τα όνειρά του: αυτό που διάλεξες και έκανες δεν υπάρχει πια…..
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω σας παρακαλώ:
-Να παραμείνει ο τομέας Αισθητικής στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Κορωπίου ως απολύτως επιτυχημένος και ως το καλύτερο κίνητρο να έρθουν στο σχολείο μαθήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
-Να παραμείνουν σε όλες τις ΣΜΕΑΕ οι τομείς με τις αντίστοιχες ειδικότητές τους.
-Να εξαιρεθούν από τη διαθεσιμότητα του άρθρου 82 του Ν.4172/2013 και να παραμείνουν στα σχολεία τους οι εκπαιδευτικοί με οργανικές θέσεις στις ΣΜΕΑΕ.
Παρακαλώ επίσης τους συναδέλφους Δντες ΣΜΕΑΕ να αναδείξουν με επίσημα έγγραφα το πολύπλευρο έργο των σχολείων τους και το πόσο σπουδαίο είναι να πηγαίνει ένα παιδί σχολείο και να μαθαίνει με χαρά το αντικείμενο που επέλεξε.
Σας ευχαριστώ
Μπέκας Βασίλης
ΠΕ 12.10 Δντης Τ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής Κορωπίου
ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ – ΑΡΘΡΟ 82 Ν. 4172/2013 Αγαπητοί συνάδελφοι, φίλοι Υπηρετώ στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α΄ Βαθμίδας Κορωπίου από το Σχολικό Έτος 2006- 2007. Με την εμπειρία αυτών των ετών θα ήθελα να κάνω τις παρακάτω επισημάνσεις: -Το εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο των ειδικών σχολείων, σε συνδυασμό με τις μαθησιακές ιδιαιτερότητες και τις συναισθηματικές δυσκολίες που απορρέουν από αυτές, δημιουργούν άρρηκτους δεσμούς μεταξύ μαθητών – εκπαιδευτικών. -Τα Ειδικά Σχολεία αποτελούν ίσως το πρώτο σχολικό περιβάλλον που δεν είναι απορριπτικό για τους μαθητές. -Οι εκπαιδευτικοί μαζί με το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό προτρέπουμε τους μαθητές να επιλέξουν και να μάθουν αυτό που τους αρέσει, αποτρέποντας έτσι τη σχολική αποτυχία και κατά συνέπεια την αποκλίνουσα συμπεριφορά ή τη χαμηλή αυτοεκτίμηση. -Στο σχολείο μου το σύνολο σχεδόν των κοριτσιών επέλεγε την ειδικότητα της Αισθητικής Τέχνης: Η Αισθητική σχετίζεται άμεσα με καθημερινές δεξιότητες, όπως είναι οι κανόνες υγιεινής και η περιποίηση του ατόμου, γι' αυτό και είναι σημαντικό να μη λείπει από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το εργαστηριακό κυρίως μέρος των μαθημάτων είναι πηγή χαράς για τα παιδιά, αφού οι στόχοι του μαθήματος είναι απλοί, κατανοητοί και επιτυγχάνονται εύκολα, με αποτέλεσμα οι μαθητές/τριες να αποκτούν αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση. Η συνεργασία που απαιτούν οι πρακτικές ασκήσεις της ειδικότητας,(ζευγάρια με διακριτούς ρόλους που εναλλάσσονται, αισθητικός – πελάτης), έχουν ως αποτέλεσμα την αποδοχή τους από την ομάδα και την κοινωνικοποίησή τους. Παράλληλα με τις ειδικές γνώσεις και την καλλιέργεια ειδικών επαγγελματικών δεξιοτήτων οι μαθήτριες καλλιεργούν και γενικότερες μεν, αλλά απαραίτητες δεξιότητες και στοιχεία προσωπικότητας, που θα τις βοηθήσουν στη συνέχεια της ζωής τους ,όπως :ακρίβεια, υπευθυνότητα, συνέπεια,οργανωτικότητα, φαντασία, δημιουργικότητα Λέγοντας τους τώρα ότι η ειδικότητά τους καταργήθηκε, οι περισσότερες μαθήτριες θα σταματήσουν αυτόματα τη φοίτηση τους. Αυτό, όσοι έχουμε υπηρετήσει σε Ειδικά Σχολεία, είμαστε απόλυτα βέβαιοι ότι θα συμβεί. Το ίδιο θα συμβεί και στις υπόλοιπες ΣΜΕΑΕ όπου καταργούνται αντίστοιχες ειδικότητες γιατί ο μαθητής/τρια πηγαίνει σχολείο με χαρά για να μάθει αυτό που επέλεξε και είναι καλός σε αυτό. Δεν είναι δυνατό να πούμε σε ένα παιδί της ΕΑΕ, που επιτέλους αισθάνεται καλά με αυτό που κάνει, που πραγματώνει τους στόχους και τα όνειρά του: αυτό που διάλεξες και έκανες δεν υπάρχει πια….. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω σας παρακαλώ: -Να παραμείνει ο τομέας Αισθητικής στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Κορωπίου ως απολύτως επιτυχημένος και ως το καλύτερο κίνητρο να έρθουν στο σχολείο μαθήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. -Να παραμείνουν σε όλες τις ΣΜΕΑΕ οι τομείς με τις αντίστοιχες ειδικότητές τους. -Να εξαιρεθούν από τη διαθεσιμότητα του άρθρου 82 του Ν.4172/2013 και να παραμείνουν στα σχολεία τους οι εκπαιδευτικοί με οργανικές θέσεις στις ΣΜΕΑΕ. Παρακαλώ επίσης τους συναδέλφους Δντες ΣΜΕΑΕ να αναδείξουν με επίσημα έγγραφα το πολύπλευρο έργο των σχολείων τους και το πόσο σπουδαίο είναι να πηγαίνει ένα παιδί σχολείο και να μαθαίνει με χαρά το αντικείμενο που επέλεξε. Σας ευχαριστώ Μπέκας Βασίλης ΠΕ 12.10 Δντης Τ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής Κορωπίου