Κυρίες/οι
Με προσοχή διαβάζω τους σκοπούς που αναφέρονται στο άρθρο και ομολογώ ότι με βρίσκουν σύμφωνο σε εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό, θα ήθελα π.χ. να υπάρχει μεγαλύτερη έμφαση στην ομαδοσυνεργατική πλευρά της διδασκαλίας που προτείνουν οι σύγχρονοι ερευνητές - παιδαγωγοί.
Αδυνατώ όμως να συμφωνήσω με τις επιλογές σας κύριε υπουργέ, όσον αφορά το Πρόγραμμα Σπουδών του Γενικού Λυκείου, που θα προσεγγίσει αυτούς τους σκοπούς και τελικά θα βοηθήσει να υλοποιηθούν οι στόχοι σας και παράλληλα τα οράματα της Ελληνικής κοινωνίας για το μέλλον των παιδιών της.
Μια απλή επιστημονική διερεύνηση στη διεθνή βιβλιογραφία του λήμματος Υπολογιστική Σκέψη (computational thinking), θα σας καταδείξει γιατί θεωρείται θεμελιώδης έννοια για τη γνωστική ανάπτυξη (αντίστοιχης αξίας με τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες) και για ποιο λόγο αποτελεί βάση για την καινοτομία στα επιστημονικά και τεχνολογικά πεδία και τις θετικές, τεχνολογικές και οικονομικές επιστήμες.
Η πρόσφατη στροφή προς την ενίσχυση της υπολογιστικής εκπαίδευσης στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είναι διεθνώς έντονη. Ενδεικτικά αναφέρονται οι παρεμβάσεις στα προγράμματα σπουδών σε ΗΠΑ (2010), Γερμανία (2009), Καναδά (2008) και Ισραήλ (2008), που ακολουθούν την παραπάνω προβληματική. Έντονο καταγράφεται επίσης το ενδιαφέρον εταιριών – κολοσσών όπως (Microsoft, Oracle, Google), που δραστηριοποιούνται στο χώρο για προσανατολισμό των Προγραμμάτων Σπουδών προς την κατεύθυνση της Υπολογιστικής Σκέψης. Στόχοι τέτοιων μαθημάτων είναι να
1.να αναπτύξουν αναλυτική και συνθετική σκέψη οι μαθητές
2.να αποκτήσουν ικανότητες ¬μεθοδολογικού χαρακτήρα
3.να επιλύουν προβλήματα σε δομημένα βήματα
4.να αναπτύξουν δεξιότητες αλγοριθμικής προσέγγισης, δημιουργικότητα, φαντασία, αναλυτικό πνεύμα, και αυστηρότητας στην έκφραση
5.να αναλύουν προβλήματα σε επιμέρους τμήματα, να προσδιορίζουν δεδομένα και ζητούμενα και να χαράζουν λύση.
Ας γίνει λοιπόν μια απλή σύγκριση των παραπάνω με τους σκοπούς που περιγράφονται στο άρθρο και ιδιαίτερα στις παραγράφους α), β), η),θ), ι), για αν γίνει αντιληπτό το πόσο μεγάλη ανάγκη υπάρχει εμπλουτισμού του Προγράμματος Σπουδών του Γενικού Λυκείου με μαθήματα αλγοριθμικής / προγραμματισμού.
Να επισημάνω ακόμη ότι ο Πληροφορικός Γραμματισμός είναι θεμελιώδες ζητούμενο σε κάθε προηγμένο εκπαιδευτικό σύστημα. Θεωρώ ότι πρέπει να είναι και ο προσανατολισμός της Ελληνικής εκπαιδευτικής κοινότητας της οποίας αυτή την τρομερά δύσκολη στιγμή είστε καθοδηγητής.
Ευχαριστώ
με τιμή
Κυρίες/οι Με προσοχή διαβάζω τους σκοπούς που αναφέρονται στο άρθρο και ομολογώ ότι με βρίσκουν σύμφωνο σε εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό, θα ήθελα π.χ. να υπάρχει μεγαλύτερη έμφαση στην ομαδοσυνεργατική πλευρά της διδασκαλίας που προτείνουν οι σύγχρονοι ερευνητές - παιδαγωγοί. Αδυνατώ όμως να συμφωνήσω με τις επιλογές σας κύριε υπουργέ, όσον αφορά το Πρόγραμμα Σπουδών του Γενικού Λυκείου, που θα προσεγγίσει αυτούς τους σκοπούς και τελικά θα βοηθήσει να υλοποιηθούν οι στόχοι σας και παράλληλα τα οράματα της Ελληνικής κοινωνίας για το μέλλον των παιδιών της. Μια απλή επιστημονική διερεύνηση στη διεθνή βιβλιογραφία του λήμματος Υπολογιστική Σκέψη (computational thinking), θα σας καταδείξει γιατί θεωρείται θεμελιώδης έννοια για τη γνωστική ανάπτυξη (αντίστοιχης αξίας με τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες) και για ποιο λόγο αποτελεί βάση για την καινοτομία στα επιστημονικά και τεχνολογικά πεδία και τις θετικές, τεχνολογικές και οικονομικές επιστήμες. Η πρόσφατη στροφή προς την ενίσχυση της υπολογιστικής εκπαίδευσης στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είναι διεθνώς έντονη. Ενδεικτικά αναφέρονται οι παρεμβάσεις στα προγράμματα σπουδών σε ΗΠΑ (2010), Γερμανία (2009), Καναδά (2008) και Ισραήλ (2008), που ακολουθούν την παραπάνω προβληματική. Έντονο καταγράφεται επίσης το ενδιαφέρον εταιριών – κολοσσών όπως (Microsoft, Oracle, Google), που δραστηριοποιούνται στο χώρο για προσανατολισμό των Προγραμμάτων Σπουδών προς την κατεύθυνση της Υπολογιστικής Σκέψης. Στόχοι τέτοιων μαθημάτων είναι να 1.να αναπτύξουν αναλυτική και συνθετική σκέψη οι μαθητές 2.να αποκτήσουν ικανότητες ¬μεθοδολογικού χαρακτήρα 3.να επιλύουν προβλήματα σε δομημένα βήματα 4.να αναπτύξουν δεξιότητες αλγοριθμικής προσέγγισης, δημιουργικότητα, φαντασία, αναλυτικό πνεύμα, και αυστηρότητας στην έκφραση 5.να αναλύουν προβλήματα σε επιμέρους τμήματα, να προσδιορίζουν δεδομένα και ζητούμενα και να χαράζουν λύση. Ας γίνει λοιπόν μια απλή σύγκριση των παραπάνω με τους σκοπούς που περιγράφονται στο άρθρο και ιδιαίτερα στις παραγράφους α), β), η),θ), ι), για αν γίνει αντιληπτό το πόσο μεγάλη ανάγκη υπάρχει εμπλουτισμού του Προγράμματος Σπουδών του Γενικού Λυκείου με μαθήματα αλγοριθμικής / προγραμματισμού. Να επισημάνω ακόμη ότι ο Πληροφορικός Γραμματισμός είναι θεμελιώδες ζητούμενο σε κάθε προηγμένο εκπαιδευτικό σύστημα. Θεωρώ ότι πρέπει να είναι και ο προσανατολισμός της Ελληνικής εκπαιδευτικής κοινότητας της οποίας αυτή την τρομερά δύσκολη στιγμή είστε καθοδηγητής. Ευχαριστώ με τιμή