Αρχικά θα ήθελα να εκφράσω την απορία μου για τις σχετικά συχνές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, κυρίως στα λύκεια. Δεν μπορεί να θεωρείται/ονομάζεται μεταρρύθμιση αυτή η συνήθεια. Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ ως ελαφρυντικό είναι πως οι προηγούμενες αλλαγές δεν είχαν ουσιαστικό εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό υπόβαθρο άρα τις αλλάζουμε.
Σε αυτό το σημείο θέλω να σταθώ και σε αυτές τις νέες αλλαγές. Έχει γίνει κάποια σοβαρή παιδαγωγική/εκπαιδευτική μελέτη η οποία και στηρίζει/δικαιολογεί αυτές τις αλλαγές;
Η απάντηση είναι προφανής, μην κοροϊδευόμαστε: ΟΧΙ.
Ο στόχος μας ποιος είναι;
Δεν είναι να προσφέρουμε στα παιδιά μια σφαιρική, σύγχρονη και ποιοτική παιδεία;
Δεν είναι να τα προετοιμάσουμε για τα άκρως ανταγωνιστικά περιβάλλοντα στα οποία θα βρεθούν μόλις ενηλικιωθούν;
Είναι τουλάχιστον εξοργιστική η διαπίστωση πως στις ηλικίες 15-18 παύει το σχολείο, και κυρίως το Γενικό Λύκειο, να προσφέρει ψηφιακή παιδεία.
Κάπου διάβασα πως τα παιδιά διδάσκονται πληροφορική στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Ναι, έχετε δίκιο, αλλά προφανώς δεν γνωρίζετε την έννοια της Επιστήμης της Πληροφορικής... η οποία και δεν αφορά τη χρήση των Η/Υ και των εφαρμογών τους μόνο.
Η Επιστήμη της Πληροφορικής προσφέρει στους μαθητές τη δυνατότητα να αναπτύξουν έναν αναλυτικό τρόπο σκέψης, την ικανότητα να σκέφτονται και να αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα σφαιρικά αλλά και τμηματικά, και όλα αυτά μέσα από μια πολύ δημιουργική διαδικασία... την Αλγοριθμική και τον Προγραμματισμό.
Καταπληκτικό! να το εντάξουμε στο νέο πρόγραμμα σπουδών!
Μα το είχαμε ήδη!
Κι εσείς το απομακρύνετε!
Εύχομαι - Απαιτώ - Ελπίζω, να διορθωθεί αυτό το σημαντικό λάθος.
Η Πληροφορική ως μάθηκα Γενικής Παιδείας, τουλάχιστον, αλλά και ως προαπαιτούμενο για τις αντίστοιχες δημόσιες σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, πρέπει να συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα σπουδών.
Αρχικά θα ήθελα να εκφράσω την απορία μου για τις σχετικά συχνές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, κυρίως στα λύκεια. Δεν μπορεί να θεωρείται/ονομάζεται μεταρρύθμιση αυτή η συνήθεια. Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ ως ελαφρυντικό είναι πως οι προηγούμενες αλλαγές δεν είχαν ουσιαστικό εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό υπόβαθρο άρα τις αλλάζουμε. Σε αυτό το σημείο θέλω να σταθώ και σε αυτές τις νέες αλλαγές. Έχει γίνει κάποια σοβαρή παιδαγωγική/εκπαιδευτική μελέτη η οποία και στηρίζει/δικαιολογεί αυτές τις αλλαγές; Η απάντηση είναι προφανής, μην κοροϊδευόμαστε: ΟΧΙ. Ο στόχος μας ποιος είναι; Δεν είναι να προσφέρουμε στα παιδιά μια σφαιρική, σύγχρονη και ποιοτική παιδεία; Δεν είναι να τα προετοιμάσουμε για τα άκρως ανταγωνιστικά περιβάλλοντα στα οποία θα βρεθούν μόλις ενηλικιωθούν; Είναι τουλάχιστον εξοργιστική η διαπίστωση πως στις ηλικίες 15-18 παύει το σχολείο, και κυρίως το Γενικό Λύκειο, να προσφέρει ψηφιακή παιδεία. Κάπου διάβασα πως τα παιδιά διδάσκονται πληροφορική στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Ναι, έχετε δίκιο, αλλά προφανώς δεν γνωρίζετε την έννοια της Επιστήμης της Πληροφορικής... η οποία και δεν αφορά τη χρήση των Η/Υ και των εφαρμογών τους μόνο. Η Επιστήμη της Πληροφορικής προσφέρει στους μαθητές τη δυνατότητα να αναπτύξουν έναν αναλυτικό τρόπο σκέψης, την ικανότητα να σκέφτονται και να αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα σφαιρικά αλλά και τμηματικά, και όλα αυτά μέσα από μια πολύ δημιουργική διαδικασία... την Αλγοριθμική και τον Προγραμματισμό. Καταπληκτικό! να το εντάξουμε στο νέο πρόγραμμα σπουδών! Μα το είχαμε ήδη! Κι εσείς το απομακρύνετε! Εύχομαι - Απαιτώ - Ελπίζω, να διορθωθεί αυτό το σημαντικό λάθος. Η Πληροφορική ως μάθηκα Γενικής Παιδείας, τουλάχιστον, αλλά και ως προαπαιτούμενο για τις αντίστοιχες δημόσιες σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, πρέπει να συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα σπουδών.