Η κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής στο Νέο Λύκειο, μια σκέψη έφερε στο μυαλό μου "Εμπρός, πίσω..."
Αλήθεια αυτή είναι η μόρφωση που θα προσφέρει το ΥΠΑΙΘ; Ψηφιακό αναλφαβητισμό; Γιατί οι μαθητές/-τριες που θέλουν να σπουδάσουν μαθηματικοί, σε σχολές πληροφορικής, στο Πολυτεχνείο πρέπει να διδάσκονται τόσες ώρες Χημείας και όχι Πληροφορική.
Γιατί να μην υπάρχει ως μάθημα επιλογής εναλλακτικά με Χημεία/ Βιολογία το "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον";
Πώς θα είναι αλήθεια το σχολείο μετά το 2013 χωρίς τους καθηγητές πληροφορικής; Ποιός θα εκπαιδεύει και βοηθά τους μαθητές/-τριες στην υλοποίηση των Project σε ηλεκτρονική μορφή; Ποιός θα συντηρεί τα εργαστήρια Η/Υ;
Είμαι μαθηματικός και πιστοποιημένη επιμορφώτρια Β Επιπέδου.
Αναρωτιέμαι σε ποια εργαστήρια και με ποια στήριξη θα υλοποιήσουν τις διδασκαλίες τους, οι Επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί της Δ Φάσης επιμόρφωσης Β Επιπέδου;
Συμφωνώ λοιπόν, απόλυτα με την άποψη πολλών συναδέλφων που έχουν εκφραστεί και μέσα από τη δημόσια διαβούλευση ότι τα μαθήματα πληροφορικής «βοηθούν στην ανάπτυξη της ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ καθώς δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές/-τριες να δημιουργούν, να εφευρίσκουν πολλαπλές λυσεις, να ανακαλύπτουν και να χρησιμοποιούν τη φαντασία τους στην επίλυση προβλημάτων, να αποκτούν αλγοριθμική σκέψη, επίσης να οργανώνουν και συστηματοποιούν την οποιαδήποτε εργασία τους».
Η εξέλιξη προϋποθέτει την ύπαρξη μαθημάτων Πληροφορικής στο Λύκειο.
Ελπίζω και εύχομαι το ΥΠΑΙΘ να ανακαλέσει την πρότασή του στο Νομοσχέδιο για κατάργηση της Πληροφορικής στο Νέο Λύκειο και να μην οδηγήσει τη χώρα στην παγκόσμια καινοτομία: "Ψηφιακό σχολείο χωρίς Πληροφορική".
Η κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής στο Νέο Λύκειο, μια σκέψη έφερε στο μυαλό μου "Εμπρός, πίσω..." Αλήθεια αυτή είναι η μόρφωση που θα προσφέρει το ΥΠΑΙΘ; Ψηφιακό αναλφαβητισμό; Γιατί οι μαθητές/-τριες που θέλουν να σπουδάσουν μαθηματικοί, σε σχολές πληροφορικής, στο Πολυτεχνείο πρέπει να διδάσκονται τόσες ώρες Χημείας και όχι Πληροφορική. Γιατί να μην υπάρχει ως μάθημα επιλογής εναλλακτικά με Χημεία/ Βιολογία το "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον"; Πώς θα είναι αλήθεια το σχολείο μετά το 2013 χωρίς τους καθηγητές πληροφορικής; Ποιός θα εκπαιδεύει και βοηθά τους μαθητές/-τριες στην υλοποίηση των Project σε ηλεκτρονική μορφή; Ποιός θα συντηρεί τα εργαστήρια Η/Υ; Είμαι μαθηματικός και πιστοποιημένη επιμορφώτρια Β Επιπέδου. Αναρωτιέμαι σε ποια εργαστήρια και με ποια στήριξη θα υλοποιήσουν τις διδασκαλίες τους, οι Επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί της Δ Φάσης επιμόρφωσης Β Επιπέδου; Συμφωνώ λοιπόν, απόλυτα με την άποψη πολλών συναδέλφων που έχουν εκφραστεί και μέσα από τη δημόσια διαβούλευση ότι τα μαθήματα πληροφορικής «βοηθούν στην ανάπτυξη της ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ καθώς δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές/-τριες να δημιουργούν, να εφευρίσκουν πολλαπλές λυσεις, να ανακαλύπτουν και να χρησιμοποιούν τη φαντασία τους στην επίλυση προβλημάτων, να αποκτούν αλγοριθμική σκέψη, επίσης να οργανώνουν και συστηματοποιούν την οποιαδήποτε εργασία τους». Η εξέλιξη προϋποθέτει την ύπαρξη μαθημάτων Πληροφορικής στο Λύκειο. Ελπίζω και εύχομαι το ΥΠΑΙΘ να ανακαλέσει την πρότασή του στο Νομοσχέδιο για κατάργηση της Πληροφορικής στο Νέο Λύκειο και να μην οδηγήσει τη χώρα στην παγκόσμια καινοτομία: "Ψηφιακό σχολείο χωρίς Πληροφορική".