Αρχικά θεωρώ θετικό το γεγονός της ύπαρξης μαθημάτων προσανατολισμού ώστε οι μαθητές να μπορούν να κάνουν ορθότερη επιλογή ειδικότητας. Είναι επίσης θετική η εισαγωγή του θεσμού του Σ.Ε.Π., εμπλουτισμένου με θέματα υγείας και ασφάλειας στο χώρο εργασίας. Η ύπαρξη του σε δίωρη εβδομαδιαία βάση είναι αναγκαία, αφού είναι ένα ευρύ θεματικό πεδίο και η αναγκαιότητα του δεν σταματά στην επιλογή ειδικότητας αλλά στην προσωπική ανάπτυξη του μαθητή ώστε να είναι σε θέση να εισαχθεί ευκολότερα στην αγορά εργασίας αναπτύσσοντας συγκεκριμένες δεξιότητες. Επίσης είναι πολύ σημαντική η εισαγωγή και ανάπτυξη του θεσμού στο Γενικό Λύκειο και στο Γυμνάσιο ιδιαίτερα στις τελευταίες τάξεις με αναθέσεις αρχικά σε καθηγητές που έχουν επιμορφωθεί ή εκπαιδευτεί σε προπτυχιακό επίπεδο στο συγκεκριμένο θεσμό
Στην Ομάδα Προσανατολισμού των Τεχνολογικών Εφαρμογών λείπει ένα μάθημα προσανατολισμού για τον τομέα των Δομικών Έργων, όπως ας πούμε "Βασικές αρχές σχεδιασμού κτιριακών έργων". Έτσι λοιπόν προτείνω το παρακάτω πρόγραμμα, με δεδομένο ότι τα μαθήματα αυτά πρέπει να στοχεύουν στην πρώτη γνωριμία του μαθητή με τις ειδικότητες αυτές και δεν έχουν στόχο την παροχή εξιδανικευμένων γνώσεων.
Αρχές Μηχανολογίας (2 ώρες)
Αρχές Ηλεκτρονικής & Ηλεκτρολογίας (3 ώρες)
Βασικές αρχές σχεδιασμού κτιριακών έργων(2 ώρες)
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (2 ώρες)
Τεχνικό Σχέδιο(για όλες τις ειδικότητες) (2 ώρες)
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Περιβάλλον Εργασίας – Ασφάλεια & Υγιεινή (2 ώρα)
Δεν νομίζω επίσης ότι πρέπει να αυξηθούν οι ώρες Η/Υ αφού και οι άλλες ειδικότητες έχουν την ίδια βαρύτητα. Στο ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των ειδικοτήτων φαντάζομαι ότι θα υπάρχουν εφαρμογές Η/Υ σε ειδικευμένα λογισμικά των ειδικοτήτων. Εξάλλου η πλειοψηφία των μαθητών από το δημοτικό ήδη έχουν εξοικειωθεί με την χρήση Η/Υ. Επίσης πρέπει οι μαθητές του Λυκείου τελειώνοντας την Α τάξη να μπορούν να συνεχίσουν σε άλλο τύπο Λυκείου εάν το επιθυμούν.
Αρχικά θεωρώ θετικό το γεγονός της ύπαρξης μαθημάτων προσανατολισμού ώστε οι μαθητές να μπορούν να κάνουν ορθότερη επιλογή ειδικότητας. Είναι επίσης θετική η εισαγωγή του θεσμού του Σ.Ε.Π., εμπλουτισμένου με θέματα υγείας και ασφάλειας στο χώρο εργασίας. Η ύπαρξη του σε δίωρη εβδομαδιαία βάση είναι αναγκαία, αφού είναι ένα ευρύ θεματικό πεδίο και η αναγκαιότητα του δεν σταματά στην επιλογή ειδικότητας αλλά στην προσωπική ανάπτυξη του μαθητή ώστε να είναι σε θέση να εισαχθεί ευκολότερα στην αγορά εργασίας αναπτύσσοντας συγκεκριμένες δεξιότητες. Επίσης είναι πολύ σημαντική η εισαγωγή και ανάπτυξη του θεσμού στο Γενικό Λύκειο και στο Γυμνάσιο ιδιαίτερα στις τελευταίες τάξεις με αναθέσεις αρχικά σε καθηγητές που έχουν επιμορφωθεί ή εκπαιδευτεί σε προπτυχιακό επίπεδο στο συγκεκριμένο θεσμό Στην Ομάδα Προσανατολισμού των Τεχνολογικών Εφαρμογών λείπει ένα μάθημα προσανατολισμού για τον τομέα των Δομικών Έργων, όπως ας πούμε "Βασικές αρχές σχεδιασμού κτιριακών έργων". Έτσι λοιπόν προτείνω το παρακάτω πρόγραμμα, με δεδομένο ότι τα μαθήματα αυτά πρέπει να στοχεύουν στην πρώτη γνωριμία του μαθητή με τις ειδικότητες αυτές και δεν έχουν στόχο την παροχή εξιδανικευμένων γνώσεων. Αρχές Μηχανολογίας (2 ώρες) Αρχές Ηλεκτρονικής & Ηλεκτρολογίας (3 ώρες) Βασικές αρχές σχεδιασμού κτιριακών έργων(2 ώρες) Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (2 ώρες) Τεχνικό Σχέδιο(για όλες τις ειδικότητες) (2 ώρες) Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Περιβάλλον Εργασίας – Ασφάλεια & Υγιεινή (2 ώρα) Δεν νομίζω επίσης ότι πρέπει να αυξηθούν οι ώρες Η/Υ αφού και οι άλλες ειδικότητες έχουν την ίδια βαρύτητα. Στο ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των ειδικοτήτων φαντάζομαι ότι θα υπάρχουν εφαρμογές Η/Υ σε ειδικευμένα λογισμικά των ειδικοτήτων. Εξάλλου η πλειοψηφία των μαθητών από το δημοτικό ήδη έχουν εξοικειωθεί με την χρήση Η/Υ. Επίσης πρέπει οι μαθητές του Λυκείου τελειώνοντας την Α τάξη να μπορούν να συνεχίσουν σε άλλο τύπο Λυκείου εάν το επιθυμούν.