• Σχόλιο του χρήστη 'Φράγγος T. Κων/νος' | 27 Νοεμβρίου 2009, 22:07

    Προτάσεις Δόκτορος Φράγγου Κων/νου καθηγητή Πληροφορικής. Και μόνο στα θετικά της νέας ηγεσίας μπορεί να προσμετρηθεί αυτός ο νέος τρόπος δημόσιας διαβούλευσης, που δίνει την δυνατότητα και σε εμάς τους εκπαιδευτικούς, αλλά και σε γονείς, μαθητές και όποιον άλλον ενδιαφερόμενο επιθυμεί να καταθέσει τις προτάσεις του για να ληφθούν αυτές υπ’ όψιν στο σχέδιο νόμου που θα παρουσιάσει η κυβέρνηση. Και με την ευκαιρία αυτού του βήματος θα ήθελα και εγώ ως μαχόμενος εκπαιδευτικός να καταθέσω τις απόψεις μου σχετικά με το κρίσιμο θέμα του τρόπου επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης. Η πατρίδα μας βρίσκεται στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι του μέλλοντός της. Στην νέα δε εποχή που διαμορφώνεται για τον 21ο αιώνα κινδυνεύει με πλήρη και οδυνηρό καταποντισμό.. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα βρίσκεται σε στασιμότητα και τέλμα για να μην ισχυρισθούμε ότι τελεί υπό κατάρρευση. Σε αυτό το ζοφερό σκηνικό είναι πλέον επιτακτικό το χρέος μας να τολμήσουμε την υπέρβαση, να αλλάξουμε τη παρωχημένη και αποτυχημένη νοοτροπία του χθες, που θέλει την εκάστοτε κυβέρνηση να αντιμετωπίζει το κράτος ως κομματικό της λάφυρο και την εκπαίδευση ως φέουδό της. Υπό μια τέτοια νέα αντίληψη το πλαίσιο επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης δεν μπορεί παρά να είναι αντικειμενικό, αξιόπιστο, σταθερό, διαφανές, και αποδεκτό από την πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας, Πεποίθησή μου είναι ότι η επιλογή των στελεχών πρέπει να γίνεται με αντικειμενικά, μετρήσιμα και αξιοκρατικά κριτήρια, χωρίς συνεντεύξεις και άλλα υποκειμενικά κριτήρια. Να ξεριζωθεί πλέον η αιτία του κακού και της οπισθοδρόμησης και να κοπεί άμεσα ο ομφάλιος λώρος μεταξύ της επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης, του κομματισμού και των συνδικαλιστικών παρατάξεων, σε όλα τα επίπεδα. Τα στελέχη που θα επιλέγονται από μια τέτοια αξιοκρατική μετρήσιμη διαδικασία να περνούν έπειτα από ειδικά προγράμματα επιμόρφωσης πανεπιστημιακού επιπέδου σε θέματα διοίκησης της εκπαίδευσης, να αξιολογούνται οι διοικητικές τους ικανότητες και κατόπιν εξετάσεων να πιστοποιείται η διοικητική τους επάρκεια. Και εδώ νομίζω ότι είναι σε πολύ σωστή πορεία η βασική αρχή του υπουργείου πού θέλει μια τέτοιου τύπου πιστοποίηση να αποτελεί έπειτα μια από τις προϋποθέσεις για τη συμμετοχή πιστοποιημένου εκπαιδευτικού στη διαδικασία επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης. Μόνο μέσα από τέτοιες διαδικασίες πιστεύω ότι διασφαλίζεται η δημιουργία ικανών και άρτια εκπαιδευμένων στελεχών με αδιαμφισβήτητο κύρος, που θα μπορούν όχι μόνο να αξιολογούν τους υφιστάμενους εκπαιδευτικούς, αλλά και να τους καθοδηγούν και να τους εμπνέουν στο έργο τους, απελευθερώνοντας τις τεράστιες και αστείρευτες δυνάμεις του Έλληνα εκπαιδευτικού- λειτουργού. Με εκτίμηση Κων/νος Τ. Φράγγος Διδάκτωρ Πληροφορικής ΕΜΠ Καθηγητής ΠΕ19