Αρχική Νέο εκπαιδευτικό σύστημαΆρθρο 02: Διάρθρωση Εκπαιδευτικών ΠρογραμμάτωνΣχόλιο του χρήστη Σύλλογος Καθηγητών Πληροφορικής Ανατολικής Κρήτης | 16 Αυγούστου 2013, 21:26
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύλλογος Καθηγητών Πληροφορικής Ανατολικής Κρήτης Επιστολή Τροποποίησης Σχεδίου Νόμου για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου για το νέο Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο το οποίο δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση από την Τετάρτη 13/8/2013, η πληροφορική παιδεία εξαφανίζεται από τη γενική εκπαίδευση ενώ η παρουσία της στην τεχνολογική εκπαίδευση χρειάζεται περαιτέρω διευκρινήσεις και προβλέψεις. Συγκεκριμένα, οι σκοποί ίδρυσης του Γενικού Λυκείου όπως περιγράφονται στο Κεφάλαιο Α, Άρθρο 1, περιλαμβάνουν: β) Η προαγωγή της κριτικής σκέψης, της πρωτοβουλίας, της δημιουργικότητας και των ικανοτήτων των μαθητών, γ) Η καλλιέργεια της εθνικής, θρησκευτικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς αλλά και η προετοιμασία των νέων για την κοινωνία των ευρωπαίων πολιτών, στ) Η διασφάλιση της ισορροπίας στη σχολική ζωή ούτως ώστε οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να συνδυάζουν τη γνώση, τον ελεύθερο χρόνο, τη δημιουργία και τη συμμετοχή, η) Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων, θ) Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών και ι) Η καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των μαθητών στην αγορά εργασίας. Με αυτό το σκεπτικό ο αναγνώστης θα περίμενε ότι το νέο σχολείο, ακολουθώντας τα σύγχρονα προγράμματα σπουδών του δυτικού κόσμου και τις απαιτήσεις και ευκαιρίες της ψηφιακής εποχής, θα αναπτύσσει την πληροφορική παιδεία και τις τεχνολογικές ικανότητες των μαθητών. Αντίθετα, με μεγάλη μας έκπληξη και απογοήτευση διαβάζουμε ότι τα μαθήματα της πληροφορικής εξαφανίζονται από το Γενικό Λύκειο. Πως θα υλοποιηθούν οι σκοποί και στόχοι του Νέου Γενικού Λυκείου με ένα 2ώρο μάθημα επιλογής στην Α' Λυκείου; Η πληροφορική α) ως δεξιότητα, β) ως απαραίτητο εργαλείο της εξέλιξης βασικών επιστημών και γ) ως αυτόνομη ταχεία-εξελισσόμενη επιστήμη εξοστρακίζεται από τη δημόσια εκπαίδευση. Για να μπορέσουν τα παιδιά μας να συμμετέχουν ισότιμα στην ψηφιακή εποχή, έχοντας τις κατάλληλες γενικές γνώσεις και δεξιότητες σας καλούμε να τροποποιήσετε το σχέδιο νόμου: 1) Διατηρώντας μάθημα αλγοριθμικής και προγραμματισμού πανελλαδικά εξεταζόμενο στην ομάδα προσανατολισμού θετικών σπουδών της Γ’ Τάξης ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε μαθητές υποψήφιους των τεχνολογικών σπουδών να επιλέγουν τον προγραμματισμό ως εξεταζόμενο μάθημα, όπως προβλέπεται η εξέταση της βιολογίας για τους μαθητές υποψήφιους των σπουδών επιστημών υγείας. Το μάθημα αυτό υπήρχε στον αρχικό σχεδιασμό του νέου λυκείου και είναι φυσικό σπουδαστής τμήματος πληροφορικής, πολυτεχνείου να διδαχτεί αντίστοιχο μάθημα στο λύκειο. 2) Εισάγοντας μάθημα πληροφορικής γενικής παιδείας σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου το οποίο θα εστιάζει στην αλγοριθμική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων καθώς και στο ρόλο της πληροφορικής στο σύγχρονο ψηφιακό κόσμο και στην εξέλιξη των επιστημών. 3) Επανασχεδιάζοντας την ύλη των μαθημάτων πληροφορικής σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου βάσει των προτάσεων που έχουν καταθέσει κατά καιρούς οι επιστημονικές ενώσεις πληροφορικών ή καλώντας τις επιστημονικές ενώσεις να συμβάλουν εκ νέου. Όσον αφορά το Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.) σας καλούμε να καταθέσετε τροπολογία ώστε: 1) Να προστεθεί ειδικότητα Τεχνικός Δικτύων Υπολογιστών στον Τομέα Πληροφορικής στο Κεφάλαιο Β, Άρθρο 8 με αντικείμενο την εγκατάσταση, συντήρηση και διαχείριση δικτύων υπολογιστών ώστε να καλυφτεί η σχετική ζήτηση από τους μαθητές και η ανάγκες της αγοράς. 2) Να γίνει 4ωρο το μάθημα Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών της Α’ Λυκείου σε όλες τις ομάδες προσανατολισμού όπως περιγράφονται στο Κεφάλαιο Β, Άρθρο 9, μια και αποτελεί μάθημα βασικών γνώσεων-δεξιοτήτων και θα πρέπει να παρέχει τις ίδιες γνώσεις σε όλους τους μαθητές της Α’ Λυκείου. 3) Η ποσόστωση μεταξύ των εργαστηριακών και των θεωρητικών μαθημάτων στον Τομέα Πληροφορικής θα πρέπει να είναι 70/30 δίνοντας έμφαση στα εργαστηριακά μαθήματα. Η πληροφορική μπορεί να αποτελέσει τον κινητήριο μοχλό ανάπτυξης της χώρας μας και συγχρόνως δεν απαιτεί επιπλέον οικονομικούς πόρους που θα διακινδύνευαν την πορεία σταθεροποίησης της οικονομίας. Σας καλούμε να προχωρήσετε άμεσα σε παρέμβαση στα πλαίσια της διαβούλευσης του σχεδίου νόμου ή στην κατάθεση σχετικής τροπολογίας κατά την συζήτηση του νόμου στην επιτροπή παιδείας της βουλής ώστε να δημιουργήσετε πραγματικά ένα νέο σχολείο του μέλλοντος. Διαφορετικά θα στερήσετε απαραίτητες γνώσεις και εφόδια από τα παιδιά μας, τους αυριανούς πολίτες και την ελπίδα της χώρας μας. Ο Σύλλογος Καθηγητών Πληροφορικής Ανατολικής Κρήτης 16.08.2013