Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Τάσος Σκουρκέας | 27 Νοεμβρίου 2009, 22:58
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Θα ήθελα να σας καταθέσω μερικές σκέψεις μου για τον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών. - Το 1998, όταν μπήκα στο τμήμα μαθηματικών είχα την έννοια ότι μάλλον ποτέ δε θα διοριστώ, θα κάνω ιδιαίτερα και φροντιστήρια και έχει ο Θεός και βεβαίως πότε (... ποτέ) θα με καλούσαν από την επετηρίδα. Δύο χρόνια μετά, ανακοινώνεται η πρόσληψη καθηγητών μέσω γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ, οπότε σχεδόν όλοι οι τότε τελειόφοιτοι φοιτητές ανακουφίστηκαν διότι υπήρχε μεγάλη πιθανότητα διορισμού σε δημόσιο σχολείο και μάλιστα από μια δημιουργική ηλικία. Αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό που ίσως αγνοείται σε πολλά μηνύματα. - Ο γραπτός λοιπόν, αδιάβλητος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ εφαρμόστηκε με προοπτική κάποτε το 100% των προσλήψεων να γίνεται από εκεί, κάι που δεν έγινε μεχρι τώρα και δεν ξέρω εάν θα γίνει ποτέ... -Αποφασίστηκε, λοιπόν, το 60% (από ΑΣΕΠ) και το 40% (εν.πιν.αναπλ.).Από τότε ξεκίνησε ο πόλεμος κατά του γραπτου διαγωνισμού, κυρίως από συνδικαλιστές που "ενδιαφέρονται για της αναβάθμιση της παιδείας". Άρχισαν, λοπόν να ξεφύτρώνουν οι 30-μηνίτες ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ 40% (όπως γράφει η σχετική εγκύκλιος) και μετά οι 24-μηνίτες, επίσης ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ 40% και αν δε γινόταν αυτή η πρόταση για αλλαγή του τρόπου προσληψεων θα είχαν ξεφυτρώσει και άλλες κατηγορίες ... Και αναρωτιέμαι, γιατί να υπάρχει το 40% ή γιατι να υπάρχουν οι υπόλοιπες κατηγορίες. Όλα ανήκουν κάτω από την ίδια ομπρέλα που ονομάζεται "ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ". -Προτείνω όλο το προσωπικό της δημόσιας εκπαίδευσης να προσλαμβάνεται με τον ίδιο τρόπο και θεωρώ ότι ο γραπτόςμδιαγωνισμός του ΑΣΕΠ είναι ο πιο ενδεδειγμένος και αμετάβλητος. -Να μοριοδοτείται η προυπηρεσία από αναπληρωτές (και για δυσπρόσιτες περιοχές να δίνεται ακόμη μεγαλύτερη μοριοδότηση), ο βαθμός πτυχίου, η χρονική διάρκεια κτήσης του πτυχίου, το μεταπτυχιακό και το διδακτορικό. -Να καταργηθεί άμεσα η ωρομισθία.-μόνο αναπληρωτές -Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχουν ψυχολογικές εξετάσεις για να ξέρουμε όλοι και ως γονείς ποιοι άνθρωποι μπαίνουν στην τάξη. Παράδοξο: αποκλείεται από το διορισμό κάποιος που δεν έχει υπηρετήσει ή δεν έχει νόμιμα απαλλαγεί (αυτό βέβαια έχει να κάνει με την υποχρεωτική στράτευση) αλλά μπορεί να διοριστεί κάποιος που απαλλάχτηκε για ψυχολογικά - ψυχιατρικά προβλήματα σοβαρά). - Για τριτέκνους - πολυτέκνους θα πρέπει να υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα αλλλά όχι σε τέτοιο βαθμό που να καταστρατηγούνται διακαιώματα και κατακτήσεις άλλων συναδελφων. Ξέρετε κ.υπουργέ, ότι έχουν οξυνθεί οι σχεσεις συναδέλφων με τουες πολύτεκνους συναδέλφους;. Θεωρώ, ότι πρέπει να καταργηθεί ο άμεσος διορισμός των πολύτεκνων με την εγκύκλιο που βγαίνει συνήθως το καλοκαίρι. - Θα πρέπει να αποφασισουμε και ως εκπαιδετικοί σε τι σχολείο θέλουμε να είμαστε πχ σε γενικά γυμνάσια-λύκεια, σε επαγγελματικά σε σχολεία ειδικής άγωγης; Δεν είναι δυνατό ένας εκπαιδευτικός πχ ΠΕ02,ΠΕ03 ή άλλης κοινής ειδικότητας τη μια χρονιά να βρίσκεται σε σχολείο γενικό, μετά να πηγαίνει σε σχολείο ειδικής αγωγής (για όποιους λόγους) και μετά από δύο χρόνια επιστροφή στο γενικό σχολείο. ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΛΗΦΘΕΙ ΜΟΝΙΜΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΧΡΗΣΙΜΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.Οι εκεπαιδευτικοί αυτοί πρέπει να είναι καταρτισμένοι σε έματα ειδικής αγωγής. Απορώ γιατί δε μπορούν να προσληφθούν σε τέτοια σχολεία και απόφοιτοι τμημάτων ειδικής αγωγής που υπάρχουν στη χώρα μας. Για ποιο λόγο ιδρύθηκαν; Δε μπορούν να πηγαίνουν εκεί μη-εξειδικευμένοι καθηγητές επειδή έχουν τα μόρια ή ανοιξε η οργανική (αν υπήρχε) και είναι κοντά στο σπίτι του. Τέλος, θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχει όριο ηλικίας για το διορισμό. Δε μπορεί κάποιος να έργάζεται 20 χρόνια στον ιδιωτικό τομέα (ακόμη και σε μη συναφές επάγγελμα) και στα 55 του, του έρχεται η ιδέα να δώσει εξετάσεις και να μπει στο σχολείο να διδάξει. Να κάνει τι ; όσοι θέλουν να "μπουν" στην εκπαίδευση, πρέπει να το θέλουν, να ΑΓΑΠΟΥΝ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ. Νομίζω ότι αυτό ξεινάει άπό την ηλικία των 25 και δεν το θυμάταιμ κανείς στα 45,50, 55 και.... --Κλείνοντας, είναι σαφές ότι, αναγκαστικά, έτσι όπως είναι δομημένο το εκπαιδευτικό σύστημα ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ μεταβατικό στάδιο για τους συναδέλφους από τους πίνακες προυπηρεσίας. Μερικές σκέψεις ήταν που ηθελα να τις εκφράσω κάποια στιγμή δημόσια Ευχαριστώ για τη φιλοξενία Τάσος Σκουρκεάς ΠΕ03, ΔΙΟΡΙΣΜ