1. Διδάσκω τα τελευταία 15 χρόνια στην ιδιωτική εκπαίδευση το μάθημα της Πληροφορικής (ΑΕΠΠ) και έχω παρατηρήσει ότι αρκετοί 17χρονοι μαθητές αρχικά είναι αδύναμοι στο να επιλύσουν ένα πρακτικό πρόβλημα, δεν μπορούν να βάλουν σε μια λογική σειρά τα βήματα που πρέπει να εκτελέσουν για την επίλυση ενός (πρακτικού) προβλήματος.
Το παραπάνω προφανώς είναι απόρροια του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
2. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς βλέπω ότι όλοι οι μαθητές πλέον μπορούν να αντιμετωπίσουν ένα πρόβλημα με μεγαλύτερη ευκολία και κυρίως να το παλέψουν και να το λύσουν (άλλος καλά, άλλος ικανοποιητικά και άλλος μέτρια).
3. Από τα παραπάνω έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η πληροφορική βοηθάει έναν μαθητή να γίνει πιο ολοκληρωμένος, να αναπτύσσει την αναλυτική του σκέψη, να μπορεί να χρησιμοποιεί μεθοδολογίες ή και ανακαλύπτει μεθοδολογίες. Πράγματα που θα του είναι πολύ χρήσιμα στο μέλλον.
Με μεγάλη μου έκπληξη λοιπόν διαβάζοντας το προσχέδιο νόμου είδα ότι η πληροφορική λείπει παντελώς από το νέο Λύκειο. Θα είναι πολύ μεγάλο λάθος να μην υπάρχει μάθημα γενικής παιδείας στο νέο Λύκειο και μάλιστα τουλάχιστον στην Β' και στη Γ' Λυκείου.
Όλοι μας θέλουμε τα παιδιά μας να μπορούν να σταθούν αξιοπρεπώς και με όσα περισσότερα εφόδια στην ζωή τους. Όλοι μας θέλουμε οι νέοι μας να μπορούν να αναπτύσσουν κριτική σκέψη και ευελιξία στην επίλυση προβλημάτων (αναλυτική σκέψη). Το μάθημα της αλγοριθμικής (ΑΕΠΠ) αναπτύσσει ακριβώς αυτή την δεξιοτεχνία η οποία είναι βασική με οτιδήποτε κι αν ασχοληθεί ο μαθητής μας (ο μελλοντικός πολίτης).
Προβληματισμένος ωστόσο ανέτρεξα σε εκπαιδευτικά συστήματα ανεπτυγμένων χωρών και διαπίστωσα ότι εκεί το μάθημα της επιστήμης της πληροφορικής υπάρχει στην αντίστοιχη εκπαιδευτική βαθμίδα όπως και το μάθημα της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορικής.
Με ένα παράδειγμα θα εξηγήσω την διαφορά της επιστήμης της πληροφορικής με την χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής. Η ομάδα που ανέπτυξε το Word, Excel κλπ διδάχθηκε την επιστήμη της πληροφορικής, ενώ αυτοί που γράφουν ένα κείμενο ή ένα υπολογιστικό φύλλο έχουν διδαχθεί την χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής.
Εμείς τι θέλουμε η νέα γενιά να μπορεί να αναπτύξει ένα πρόγραμμα (λογισμικό) ή απλώς να μπορεί μόνο να χειρίζεται το πρόγραμμα αυτό.
Εξάλλου μαθητές σήμερα που θέλουν να πάνε σε πανεπιστήμια του εξωτερικού και αποφασίζουν να εξεταστούν στο Internationale Baccalaureat (Ι.Β.) διδάσκονται και εξετάζονται σε συγκεκριμένη γλώσσα προγραμματισμού.
Παρακάτω θα παραθέσω που είχε πει ο René Descartes (Καρτέσιος): "Σκέφτομαι άρα υπάρχω" και εννοούσε σαφώς πως εκείνοι οι οποίοι σκέφτονται, ουσιαστικά έχουν δηλαδή κριτική σκέψη, αναρωτιούνται συνεχώς για το τι συμβαίνει γύρω τους. Έχουν απορίες, διαφωνούν με αυτό που τους "σερβίρουν", διαβάζουν, ψάχνουν, δημιουργούν δικές τους θεωρίες για τα πράγματα, συζητούν, προβληματίζονται, αυτοαναιρούνται και πάλι από την αρχή ψάχνουν νέες θεωρίες.
Προτείνω να διδάσκεται το μάθημα ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στην Β' και στη Γ' Λυκείου και το μάθημα ΧΡΗΣΗ των ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ σαν επιλεγόμενο σε όλες τις τάξεις του Λυκείου.
1. Διδάσκω τα τελευταία 15 χρόνια στην ιδιωτική εκπαίδευση το μάθημα της Πληροφορικής (ΑΕΠΠ) και έχω παρατηρήσει ότι αρκετοί 17χρονοι μαθητές αρχικά είναι αδύναμοι στο να επιλύσουν ένα πρακτικό πρόβλημα, δεν μπορούν να βάλουν σε μια λογική σειρά τα βήματα που πρέπει να εκτελέσουν για την επίλυση ενός (πρακτικού) προβλήματος. Το παραπάνω προφανώς είναι απόρροια του εκπαιδευτικού μας συστήματος. 2. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς βλέπω ότι όλοι οι μαθητές πλέον μπορούν να αντιμετωπίσουν ένα πρόβλημα με μεγαλύτερη ευκολία και κυρίως να το παλέψουν και να το λύσουν (άλλος καλά, άλλος ικανοποιητικά και άλλος μέτρια). 3. Από τα παραπάνω έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η πληροφορική βοηθάει έναν μαθητή να γίνει πιο ολοκληρωμένος, να αναπτύσσει την αναλυτική του σκέψη, να μπορεί να χρησιμοποιεί μεθοδολογίες ή και ανακαλύπτει μεθοδολογίες. Πράγματα που θα του είναι πολύ χρήσιμα στο μέλλον. Με μεγάλη μου έκπληξη λοιπόν διαβάζοντας το προσχέδιο νόμου είδα ότι η πληροφορική λείπει παντελώς από το νέο Λύκειο. Θα είναι πολύ μεγάλο λάθος να μην υπάρχει μάθημα γενικής παιδείας στο νέο Λύκειο και μάλιστα τουλάχιστον στην Β' και στη Γ' Λυκείου. Όλοι μας θέλουμε τα παιδιά μας να μπορούν να σταθούν αξιοπρεπώς και με όσα περισσότερα εφόδια στην ζωή τους. Όλοι μας θέλουμε οι νέοι μας να μπορούν να αναπτύσσουν κριτική σκέψη και ευελιξία στην επίλυση προβλημάτων (αναλυτική σκέψη). Το μάθημα της αλγοριθμικής (ΑΕΠΠ) αναπτύσσει ακριβώς αυτή την δεξιοτεχνία η οποία είναι βασική με οτιδήποτε κι αν ασχοληθεί ο μαθητής μας (ο μελλοντικός πολίτης). Προβληματισμένος ωστόσο ανέτρεξα σε εκπαιδευτικά συστήματα ανεπτυγμένων χωρών και διαπίστωσα ότι εκεί το μάθημα της επιστήμης της πληροφορικής υπάρχει στην αντίστοιχη εκπαιδευτική βαθμίδα όπως και το μάθημα της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορικής. Με ένα παράδειγμα θα εξηγήσω την διαφορά της επιστήμης της πληροφορικής με την χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής. Η ομάδα που ανέπτυξε το Word, Excel κλπ διδάχθηκε την επιστήμη της πληροφορικής, ενώ αυτοί που γράφουν ένα κείμενο ή ένα υπολογιστικό φύλλο έχουν διδαχθεί την χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής. Εμείς τι θέλουμε η νέα γενιά να μπορεί να αναπτύξει ένα πρόγραμμα (λογισμικό) ή απλώς να μπορεί μόνο να χειρίζεται το πρόγραμμα αυτό. Εξάλλου μαθητές σήμερα που θέλουν να πάνε σε πανεπιστήμια του εξωτερικού και αποφασίζουν να εξεταστούν στο Internationale Baccalaureat (Ι.Β.) διδάσκονται και εξετάζονται σε συγκεκριμένη γλώσσα προγραμματισμού. Παρακάτω θα παραθέσω που είχε πει ο René Descartes (Καρτέσιος): "Σκέφτομαι άρα υπάρχω" και εννοούσε σαφώς πως εκείνοι οι οποίοι σκέφτονται, ουσιαστικά έχουν δηλαδή κριτική σκέψη, αναρωτιούνται συνεχώς για το τι συμβαίνει γύρω τους. Έχουν απορίες, διαφωνούν με αυτό που τους "σερβίρουν", διαβάζουν, ψάχνουν, δημιουργούν δικές τους θεωρίες για τα πράγματα, συζητούν, προβληματίζονται, αυτοαναιρούνται και πάλι από την αρχή ψάχνουν νέες θεωρίες. Προτείνω να διδάσκεται το μάθημα ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στην Β' και στη Γ' Λυκείου και το μάθημα ΧΡΗΣΗ των ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ σαν επιλεγόμενο σε όλες τις τάξεις του Λυκείου.