1. ΠΕΡΙ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ:
Οι τομείς και οι ειδικότητες είναι πολύ πιο κοντά στα ενδιαφέροντα και στις κλίσεις των αγοριών (αντρών) παρά των κοριτσιών (γυναικών). Τα νέα παιδιά δεν συμμετέχουν συνεπώς με ίσους όρους στην αγορά επαγγελματικής ειδίκευσης. Αναγκαστικά πολλά κορίτσια θα αποτανθούν στην ιδιωτική επαγγελματική εκπαίδευση, όπου και θα βρουν τις προσφάτως κατηργημένες ειδικότητες του τομέα Υγείας και Πρόνοιας, οι οποίες είχαν τεράστιο αριθμό μαθητών πριν από την άξαφνη και αδικαιολόγητη κατάργησή τους. Με τον τρόπο αυτό, οι μαθητές του "ασθενούς" φύλου θα είναι πλέον όχι μόνο κατ' όνομα αλλά και ουσιαστικά "ασθενές" φύλο.
2. ΠΕΡΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ:
Έχουν καταργηθεί πολλές και πολύ ενδιαφέρουσες ειδικότητες και οι νέες παραπέμπουν στην εκπαίδευση μιας στρατιάς εργατών υποβαθμισμένου επιπέδου. Τυροκόμοι, αγρότες, κηπουροί, κτηνοτρόφοι, χτίστες και πλακάδες έρχονται να αντικαταστήσουν βοηθούς Φυσικοθεραπευτές, βοηθούς Φαρμακείων, Νοσηλευτές, κ.λπ. Η τεχνική εκπαίδευση δεν παραπέμπει σε μια θελκτική επιλογή αλλά σε τιμωρία των μαθητών που δεν τα καταφέρνουν να φοιτήσουν στο γενικό Λύκειο και να διεκδικήσουν μια θέση στα Ανώτατα Ιδρύματα.
3. ΠΕΡΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ:
Η απομάκρυνση πολλών εκπαιδευτικών με ιδιαίτερα προσόντα (δεύτερα πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, κ.λπ.) σε συνδυασμό με την παραμονή πολλών τεχνικών (μαστορικών) ειδικοτήτων απομακρύνει το νέο επαγγελματικό Λύκειο από οποιαδήποτε επιστημονικότητα. Στην ουσία, δεν την διαθέτει πλέον ούτε κατ' επίφαση!
1. ΠΕΡΙ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ: Οι τομείς και οι ειδικότητες είναι πολύ πιο κοντά στα ενδιαφέροντα και στις κλίσεις των αγοριών (αντρών) παρά των κοριτσιών (γυναικών). Τα νέα παιδιά δεν συμμετέχουν συνεπώς με ίσους όρους στην αγορά επαγγελματικής ειδίκευσης. Αναγκαστικά πολλά κορίτσια θα αποτανθούν στην ιδιωτική επαγγελματική εκπαίδευση, όπου και θα βρουν τις προσφάτως κατηργημένες ειδικότητες του τομέα Υγείας και Πρόνοιας, οι οποίες είχαν τεράστιο αριθμό μαθητών πριν από την άξαφνη και αδικαιολόγητη κατάργησή τους. Με τον τρόπο αυτό, οι μαθητές του "ασθενούς" φύλου θα είναι πλέον όχι μόνο κατ' όνομα αλλά και ουσιαστικά "ασθενές" φύλο. 2. ΠΕΡΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ: Έχουν καταργηθεί πολλές και πολύ ενδιαφέρουσες ειδικότητες και οι νέες παραπέμπουν στην εκπαίδευση μιας στρατιάς εργατών υποβαθμισμένου επιπέδου. Τυροκόμοι, αγρότες, κηπουροί, κτηνοτρόφοι, χτίστες και πλακάδες έρχονται να αντικαταστήσουν βοηθούς Φυσικοθεραπευτές, βοηθούς Φαρμακείων, Νοσηλευτές, κ.λπ. Η τεχνική εκπαίδευση δεν παραπέμπει σε μια θελκτική επιλογή αλλά σε τιμωρία των μαθητών που δεν τα καταφέρνουν να φοιτήσουν στο γενικό Λύκειο και να διεκδικήσουν μια θέση στα Ανώτατα Ιδρύματα. 3. ΠΕΡΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ: Η απομάκρυνση πολλών εκπαιδευτικών με ιδιαίτερα προσόντα (δεύτερα πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, κ.λπ.) σε συνδυασμό με την παραμονή πολλών τεχνικών (μαστορικών) ειδικοτήτων απομακρύνει το νέο επαγγελματικό Λύκειο από οποιαδήποτε επιστημονικότητα. Στην ουσία, δεν την διαθέτει πλέον ούτε κατ' επίφαση!