Από το Σχέδιο Νόμου για το Γενικό Λύκειο είναι παράλογο να λείπει η διδασκαλία της επιστήμης της Πληροφορικής. Τα επιχειρήματα είναι πολλά! Μια κοινωνία-οικονομία-χώρα που θέλει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στις παγκόσμιες εξελίξεις, επιβάλλεται να διδάσκει την Πληροφορική στις νέες γενιές συστηματικά και αδιάλλειπτα. Οι Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνίων αλλάζουν καθημερινά και αυτό και μόνο δεν δικαιολογεί την παύση -ουσιαστικά- της διδασκαλίας τους από το Γυμνάσιο και έπειτα.
Πέρα όμως από αυτό, η χρήση των νέων τεχνολογιών για την επιστήμη της Πληροφορικής είναι ότι είναι η αριθμητική για τα μαθηματικά. Ιδανικά θα έπρεπε όλοι οι μαθητές να διδαχθούν τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης καθώς έτσι αναπτύσσουν αναλυτική, κριτική και δημιουργική σκέψη (αξίζει να δείτε τι λένε σχετικά με αυτό εξέσουσες, παγκοσμίου φήμης προσωπικότητες σε ένα μικρό βίντεο στη διεύθυνση www.code.org). Ανεξάρτητα όμως από αυτό ένας μαθητής που επιθυμεί να φοιτήσει σε μια σχολή Πληροφορικής της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης επιβάλλεται να έχει διδαχθεί τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης για την ομαλή φοίτησή του σε αυτή.
Τέλος, σας παραπέμπω στην έκθεση του ΟΗΕ με μετρήσεις σχετικά με τις εξελίξεις στην Κοινωνία της Πληροφορίας παγκοσμίως (http://www.itu.int/ITU-D/ict/publications/idi/). Σε αυτή γίνεται ξεκάθαρα κατανοητό ότι οικονομική ανάπτυξη και νέες τεχνολογίες συμβαδίζουν και σας παραθέτω μια μικρή πλην όμως αντιπροσωπευτική φράση (στη σελίδα 45) της εν λόγω έκθεσης που λέει: “In addition to ICT infrastructure, education and skills are necessary for making effective use of ICTs and building a competitive and inclusive information society.”
Ενώ λοιπόν οι κοινωνίες εξελίσσονται και μαζί με αυτή είναι αναγκαίο να εξελίσσονται- εκσυγχρονίζονται τα εκπαιδευτικά συστήματα, το σχέδιο για το νέο Γενικό Λύκειο δείχνει ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα κάνει ταξίδι πίσω στο χρόνο επιστρέφοντας στην εποχή των Δεσμών, λες και αυτό επιτάσσουν οι σύγχρονες, ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις...!
Προτείνω λοιπόν την τροποποίηση του σχεδίου για το Γενικό Λύκειο έτσι ώστε να περιλαμβάνει της διδασκαλία της Πληροφορικής ως υποχρεωτικό μάθημα και στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Συγκεκριμένα για την 3η τάξη είναι απαραίτητη η διδασκαλία ενός μαθήματος Αλγοριθμικής το οποίο θα εξετάζεται πανελλαδικά για όσους υποψηφίους επιθυμούν να φοιτήσουν σε κάποια σχολή Πληροφορικής ή Μηχανικών Υπολογιστών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Από το Σχέδιο Νόμου για το Γενικό Λύκειο είναι παράλογο να λείπει η διδασκαλία της επιστήμης της Πληροφορικής. Τα επιχειρήματα είναι πολλά! Μια κοινωνία-οικονομία-χώρα που θέλει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στις παγκόσμιες εξελίξεις, επιβάλλεται να διδάσκει την Πληροφορική στις νέες γενιές συστηματικά και αδιάλλειπτα. Οι Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνίων αλλάζουν καθημερινά και αυτό και μόνο δεν δικαιολογεί την παύση -ουσιαστικά- της διδασκαλίας τους από το Γυμνάσιο και έπειτα. Πέρα όμως από αυτό, η χρήση των νέων τεχνολογιών για την επιστήμη της Πληροφορικής είναι ότι είναι η αριθμητική για τα μαθηματικά. Ιδανικά θα έπρεπε όλοι οι μαθητές να διδαχθούν τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης καθώς έτσι αναπτύσσουν αναλυτική, κριτική και δημιουργική σκέψη (αξίζει να δείτε τι λένε σχετικά με αυτό εξέσουσες, παγκοσμίου φήμης προσωπικότητες σε ένα μικρό βίντεο στη διεύθυνση www.code.org). Ανεξάρτητα όμως από αυτό ένας μαθητής που επιθυμεί να φοιτήσει σε μια σχολή Πληροφορικής της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης επιβάλλεται να έχει διδαχθεί τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης για την ομαλή φοίτησή του σε αυτή. Τέλος, σας παραπέμπω στην έκθεση του ΟΗΕ με μετρήσεις σχετικά με τις εξελίξεις στην Κοινωνία της Πληροφορίας παγκοσμίως (http://www.itu.int/ITU-D/ict/publications/idi/). Σε αυτή γίνεται ξεκάθαρα κατανοητό ότι οικονομική ανάπτυξη και νέες τεχνολογίες συμβαδίζουν και σας παραθέτω μια μικρή πλην όμως αντιπροσωπευτική φράση (στη σελίδα 45) της εν λόγω έκθεσης που λέει: “In addition to ICT infrastructure, education and skills are necessary for making effective use of ICTs and building a competitive and inclusive information society.” Ενώ λοιπόν οι κοινωνίες εξελίσσονται και μαζί με αυτή είναι αναγκαίο να εξελίσσονται- εκσυγχρονίζονται τα εκπαιδευτικά συστήματα, το σχέδιο για το νέο Γενικό Λύκειο δείχνει ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα κάνει ταξίδι πίσω στο χρόνο επιστρέφοντας στην εποχή των Δεσμών, λες και αυτό επιτάσσουν οι σύγχρονες, ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις...! Προτείνω λοιπόν την τροποποίηση του σχεδίου για το Γενικό Λύκειο έτσι ώστε να περιλαμβάνει της διδασκαλία της Πληροφορικής ως υποχρεωτικό μάθημα και στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Συγκεκριμένα για την 3η τάξη είναι απαραίτητη η διδασκαλία ενός μαθήματος Αλγοριθμικής το οποίο θα εξετάζεται πανελλαδικά για όσους υποψηφίους επιθυμούν να φοιτήσουν σε κάποια σχολή Πληροφορικής ή Μηχανικών Υπολογιστών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.