"...ισόρροπη γνωστική..." και "...αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών..."
Μεγάλα λόγια, που απλά προστέθηκαν με "copy/paste" στο κείμενο, χωρίς να σχετίζονται με το αποτέλεσμα του υπόλοιπου κειμένου.
Μερικές παρατηρήσεις για την μέχρι τώρα κατάσταση.
1. 12 χρόνια οι μαθητές διδάσκονται άπειρες ώρες γλωσσικών μαθημάτων. Αποτέλεσμα: Μεγάλο ποσοστό αδυνατούν να συντάξουν μια απλή αίτηση και κάποιοι γράφουν λάθος ακόμη και το όνομά τους.
2. 12 χρόνια διδάσκονται μαθηματικά ως και διαφορικές εξισώσεις. Αποτέλεσμα: η πλειοψηφία δεν γνωρίζει την προπαίδεια και δυσκολεύεται στις στοιχειώδεις πράξεις. Και δεν μιλάω για πιο δύσκολα προβλήματα, όπως να μπορεί να υπολογίσει πόσα πλακάκια απαιτούνται για ένα δωμάτιο ή για τον υπολογισμό ενός απλού ποσοστού.
3. 12 χρόνια φυσικές επιστήμες. Μέχρι και πως κατασκευάζεται μια ατομική βόμβα ή και πολύπλοκες πυρηνικές αντιδράσεις και άλλα πολλά. Αποτέλεσμα: Κάθε χρόνο μια κωμόπολη ξεκληρίζεται από τροχαία, πολλοί περισσότεροι οι ανάπηροι. Αρκετοί θάνατοι από πνιγμό, ηλεκτροπληξία κλπ
4. Πολλά χρόνια διδασκαλίας της ιστορίας. Αποτέλεσμα: Σημαντικό ποσοστό δεν γνωρίζει "τι γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου και τι την 25η Μαρτίου". Πίστευα ότι ήταν ανέκδοτο. Πριν τρία χρόνια, αμέσως μετά την εορτή για την 25η Μαρτίου, ρώτησα τι γιορτάζουμε σε τμήμα Β' λυκείου. Η απογοήτευση μου από τις απαντήσεις δεν περιγράφεται. Ευτυχώς πήρα μια σωστή απάντηση από ένα αλβανάκι. Και όμως οι περισσότεροι(σχεδόν όλοι) σήμερα είναι φοιτητές.
Αν αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας στα παραπάνω μαθήματα και αν δοθεί μεγαλύτερο βάρος στην εξειδίκευση πιστεύει κανείς ότι θα υπάρξει βελτίωση στα παραπάνω; Εγώ πάντως ΟΧΙ!
Απλά είναι μια ακόμη βιαστική, αναχρονιστική και χωρίς προηγουμένως να έχουν καταγραφεί οι σύγχρονες απαιτήσεις της κοινωνίας προσπάθεια να εξυπηρετηθούν κάποια λόμπυ της εκπαίδευσης, όπως πχ "οικονομολόγοι", "παραπαιδεία" κλπ. Και ως συνήθως θα συναγωνιστεί την αποτυχία των προηγούμενων μεταρρυθμίσεων.
"...ισόρροπη γνωστική..." και "...αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών..." Μεγάλα λόγια, που απλά προστέθηκαν με "copy/paste" στο κείμενο, χωρίς να σχετίζονται με το αποτέλεσμα του υπόλοιπου κειμένου. Μερικές παρατηρήσεις για την μέχρι τώρα κατάσταση. 1. 12 χρόνια οι μαθητές διδάσκονται άπειρες ώρες γλωσσικών μαθημάτων. Αποτέλεσμα: Μεγάλο ποσοστό αδυνατούν να συντάξουν μια απλή αίτηση και κάποιοι γράφουν λάθος ακόμη και το όνομά τους. 2. 12 χρόνια διδάσκονται μαθηματικά ως και διαφορικές εξισώσεις. Αποτέλεσμα: η πλειοψηφία δεν γνωρίζει την προπαίδεια και δυσκολεύεται στις στοιχειώδεις πράξεις. Και δεν μιλάω για πιο δύσκολα προβλήματα, όπως να μπορεί να υπολογίσει πόσα πλακάκια απαιτούνται για ένα δωμάτιο ή για τον υπολογισμό ενός απλού ποσοστού. 3. 12 χρόνια φυσικές επιστήμες. Μέχρι και πως κατασκευάζεται μια ατομική βόμβα ή και πολύπλοκες πυρηνικές αντιδράσεις και άλλα πολλά. Αποτέλεσμα: Κάθε χρόνο μια κωμόπολη ξεκληρίζεται από τροχαία, πολλοί περισσότεροι οι ανάπηροι. Αρκετοί θάνατοι από πνιγμό, ηλεκτροπληξία κλπ 4. Πολλά χρόνια διδασκαλίας της ιστορίας. Αποτέλεσμα: Σημαντικό ποσοστό δεν γνωρίζει "τι γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου και τι την 25η Μαρτίου". Πίστευα ότι ήταν ανέκδοτο. Πριν τρία χρόνια, αμέσως μετά την εορτή για την 25η Μαρτίου, ρώτησα τι γιορτάζουμε σε τμήμα Β' λυκείου. Η απογοήτευση μου από τις απαντήσεις δεν περιγράφεται. Ευτυχώς πήρα μια σωστή απάντηση από ένα αλβανάκι. Και όμως οι περισσότεροι(σχεδόν όλοι) σήμερα είναι φοιτητές. Αν αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας στα παραπάνω μαθήματα και αν δοθεί μεγαλύτερο βάρος στην εξειδίκευση πιστεύει κανείς ότι θα υπάρξει βελτίωση στα παραπάνω; Εγώ πάντως ΟΧΙ! Απλά είναι μια ακόμη βιαστική, αναχρονιστική και χωρίς προηγουμένως να έχουν καταγραφεί οι σύγχρονες απαιτήσεις της κοινωνίας προσπάθεια να εξυπηρετηθούν κάποια λόμπυ της εκπαίδευσης, όπως πχ "οικονομολόγοι", "παραπαιδεία" κλπ. Και ως συνήθως θα συναγωνιστεί την αποτυχία των προηγούμενων μεταρρυθμίσεων.