Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών άμεσα. Η συντριπτική πλειοψηφία πρέπει να απολυθεί γιατι οι συνέπειες της παρουσίας τους στα σχολεία δημιουργεί τεράστια ζημιά. Και δεν εννοώ αξιολόγηση στο γνωστικό τους αντικέιμενο, που και εκει βέβαια οι περισσότεροι θα τα κάνουν σαλάτα. Αλήθεια υπάρχει δουλειά που σε προσλαμβάνουν μόνο απ το πτυχίο χωρίς να σε δούνε για συνέντευξη? Ειδικά σε μια τόσο σοβαρή δουλειά οπως του δασκάλου??? Ο δάσκαλος πρέπει να ναι ολοκληρωμένη προσωπικότητα και οχι προβληματική, γιατι η επίδραση που έχει στους μαθητές (θετική ή αρνητική) είναι διαχρονική. Το να μην ξέρεις λογάριθμο, παίρνεις ενα βιβλίο και μαθαίνεις, αν εισαι ομως τελειωμένος και πρέπει να γίνεις άνθρωπος δε θα σε σώσουν τα βιβλία. Δε θα κοτάνε τα παιδιά να αντιδράσουν στις αυθαιρεσίς των καθηγητών και σε άσχημες συμπεριφορές γιατι θα φοβούντε μήπως τους μειωσει το βαθμό.
Αδιανόητο να υπολογίζονται οι βαθμοί ολων των τάξεων. Δηλαδή επειδή ο μαθητής δεν προσέχει τα μαθήματα που δε μετράνε για τις σχολές, βαλ' τα να μετράνε όλα για να προσέχει! Αστυνομικά μέτρα δηλαδή και καταναγκασμοί. Μόνο σε υπέρμετρο άγχος, διαφθορά και περισσότερα φροντιστήρια θα οδηγήσει. Αλλωστε πώς είναι δυνατον να μετράει η αξιολόγηση ανθρώπων που οι περισσότεροι είναι ακατάλληλοι?
Επειδή το σύστημα δε θέλει να λάβει θέση στο ερώτημα εξειδίκευση ή γενική παιδεία, σκέφτηκε να τα κάνει και τα 2. Γενική παιδεία σε α και β λυκείου και εξειδίκευση στη γ. Αυτά είναι τρελά πράγματα. Ας το πάρουμε απόφαση. Το σχολείο δε μπορεί να παρακολουθήσει τις εξελίξεις. Δεν είναι οπως τις εποχές των γονιών μου που η μόνη πηγή πληροφόρησης ηταν το σχολείο. Η μεγαλύτερη πηγή μόρφωσης σήμερα είναι το διαδίκτυο που συνδυάζει πολυτροπικό λογο, οπότε ο μαθητής ερχόμενος στο σχολειο ηδη ξέρει πολλά και δε βασίζεται στο σχολείο ως πηγή μαθησης. Οσοι επίσης μιλάνε για ανθρωπιστική παιδεία κλπ στο σχολείο βαυκαλίζονται. Πώς θα γίνει αυτό? Με ένα διάλειμμα ανάμεσα στις εξισώσεις ή τα απαρέμφατα? Παιδεία δεν παρέχεται με τη μεταφορά γνώσεων. Για τις σχολές πρέπει να μετράνε μόνο γραπτά σε πανελλαδικές.
Ας το πάρουμε επίσης απόφαση οτι οσο υπάρχουν εξετάσεις και ανταγωνισμός, θα υπάρχουν φροντιστήρια. Ο μόνος τρόπος να μειωθούν είναι να βάλουμε δασκάλους με μεράκι σε ολιγομελή τμήματα, με λίγα μαθήματα και περισσότερο χρόνο διδακτικής ώρας. Ο πλέον βασικός παράγων είναι το μεράκι του δασκάλου, ολα τ αλλα, κτιρια, βιβλία, τυπικά προσόντα κλπ διορθώνονται. Ο μαθητής λοιπόν πάντα θα κοιτάει αυτό που του ζητάνε για να μπει στις σχολές. Οτι και να σκεφτούμε πάντα αυτό θα κοιτάει ο μαθητής και φυσικά δε θα δίνει βάση σε ο,τι δεν μετράει. Αυτό δε σημαίνει να πούμε βαλ'τα να μετράνε ολα για να προσέχει. Στην καλύτερη περίπτωση λοιπόν το σχολέιο μπορεί να λειτουργήσει ως ένα καλό φροντιστήριο και τίποτα παραπάνω. Κάντε αυτό τουλάχιστον ώστε να καλύπτοντε οι πιο φτωχές οικογένειες. Ακόμα και να δωθεί η δυνατότητα ο μαθητής μετά το λύκειο να μπαίνει σε όποια σχολή θέλει χωρίς εξετάσεις, πάλι δε θα προσέχει κανενας στο σχολείο. Η αιτία είναι διοτι το σχολειο είναι ένας καταναγκαστικός θεσμός. Αν δεν υπήρχαν απουσίες δε θα πάταγε κανένας. Έχετε ακούσει μαθητή να λέει ανυπομονώ να πάω σχολείο? Και δεν εννοώ να το λέει για να δει τους φίλους του ή να γκομενίσει. Δεν αποτυγχάνει ο μαθητής λοιπόν, αλλα το σύστημα να του μάθει γράμματα. Αν και πολλοί λένε οτι το σχολείο δε σου μαθαίνει τίποτα, διαφωνώ και βλέπω οτι σου μαθαίνει πολλά πράγματα, απλα προς τη λάθος κατεύθυνση.
Ένα αλλο ερώτημα, γιατι η διδασκαλία της αγγλικής δε μπορεί να γίνει στο σχολείο?
Γιατι ο τρόπος διδασκαλίας και εξέτασης προωθούν την παπαγαλία?
Γιατι το κράτος δεν αξιολογεί τους καθηγητές?
Για την πληροφορική, θα θελα να ρωτήσω τους συναδέλφους πληροφορικάριους, πώς βλεπουν το γεγονός οτι ο μαθητής καλείται να γράψει κώδικα για τη λύση ενός σύνθετου προβλήματος στο χαρτί, χωρίς να τρέξει το πρόγραμμα ουτε μια φορα. Πώς θα κάνει debugging? Ομοίως οταν το διδάσκεται απ το μαυροπίνακα. Επίσης οταν πήγα στη σχολή ημμυ μας είπαν οτι παιδιά δε χρειάζεται να έχετε κάνει αεππ, σας πάμε απ την αρχή και καλύτερα ξεχάστε ο,τι μάθατε. Το ιδιο μας είπαν για τα μαθηματικα. Το πρόβλημα είναι οτι η ανεργία είναι τόσο μεγάλη, που πολλοί πληροφορικάριοι έπαιρναν ένα χαρτζηλίκι απ τα ιδιαίτερα. Μαλλον πρέπει να αναρωτηθούμε γιατι στη χώρα μας δε βρίσκουμε καλή δουλειά αλλου και περιμένουμε τα ιδιαιτερα του αεππ.
Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών άμεσα. Η συντριπτική πλειοψηφία πρέπει να απολυθεί γιατι οι συνέπειες της παρουσίας τους στα σχολεία δημιουργεί τεράστια ζημιά. Και δεν εννοώ αξιολόγηση στο γνωστικό τους αντικέιμενο, που και εκει βέβαια οι περισσότεροι θα τα κάνουν σαλάτα. Αλήθεια υπάρχει δουλειά που σε προσλαμβάνουν μόνο απ το πτυχίο χωρίς να σε δούνε για συνέντευξη? Ειδικά σε μια τόσο σοβαρή δουλειά οπως του δασκάλου??? Ο δάσκαλος πρέπει να ναι ολοκληρωμένη προσωπικότητα και οχι προβληματική, γιατι η επίδραση που έχει στους μαθητές (θετική ή αρνητική) είναι διαχρονική. Το να μην ξέρεις λογάριθμο, παίρνεις ενα βιβλίο και μαθαίνεις, αν εισαι ομως τελειωμένος και πρέπει να γίνεις άνθρωπος δε θα σε σώσουν τα βιβλία. Δε θα κοτάνε τα παιδιά να αντιδράσουν στις αυθαιρεσίς των καθηγητών και σε άσχημες συμπεριφορές γιατι θα φοβούντε μήπως τους μειωσει το βαθμό. Αδιανόητο να υπολογίζονται οι βαθμοί ολων των τάξεων. Δηλαδή επειδή ο μαθητής δεν προσέχει τα μαθήματα που δε μετράνε για τις σχολές, βαλ' τα να μετράνε όλα για να προσέχει! Αστυνομικά μέτρα δηλαδή και καταναγκασμοί. Μόνο σε υπέρμετρο άγχος, διαφθορά και περισσότερα φροντιστήρια θα οδηγήσει. Αλλωστε πώς είναι δυνατον να μετράει η αξιολόγηση ανθρώπων που οι περισσότεροι είναι ακατάλληλοι? Επειδή το σύστημα δε θέλει να λάβει θέση στο ερώτημα εξειδίκευση ή γενική παιδεία, σκέφτηκε να τα κάνει και τα 2. Γενική παιδεία σε α και β λυκείου και εξειδίκευση στη γ. Αυτά είναι τρελά πράγματα. Ας το πάρουμε απόφαση. Το σχολείο δε μπορεί να παρακολουθήσει τις εξελίξεις. Δεν είναι οπως τις εποχές των γονιών μου που η μόνη πηγή πληροφόρησης ηταν το σχολείο. Η μεγαλύτερη πηγή μόρφωσης σήμερα είναι το διαδίκτυο που συνδυάζει πολυτροπικό λογο, οπότε ο μαθητής ερχόμενος στο σχολειο ηδη ξέρει πολλά και δε βασίζεται στο σχολείο ως πηγή μαθησης. Οσοι επίσης μιλάνε για ανθρωπιστική παιδεία κλπ στο σχολείο βαυκαλίζονται. Πώς θα γίνει αυτό? Με ένα διάλειμμα ανάμεσα στις εξισώσεις ή τα απαρέμφατα? Παιδεία δεν παρέχεται με τη μεταφορά γνώσεων. Για τις σχολές πρέπει να μετράνε μόνο γραπτά σε πανελλαδικές. Ας το πάρουμε επίσης απόφαση οτι οσο υπάρχουν εξετάσεις και ανταγωνισμός, θα υπάρχουν φροντιστήρια. Ο μόνος τρόπος να μειωθούν είναι να βάλουμε δασκάλους με μεράκι σε ολιγομελή τμήματα, με λίγα μαθήματα και περισσότερο χρόνο διδακτικής ώρας. Ο πλέον βασικός παράγων είναι το μεράκι του δασκάλου, ολα τ αλλα, κτιρια, βιβλία, τυπικά προσόντα κλπ διορθώνονται. Ο μαθητής λοιπόν πάντα θα κοιτάει αυτό που του ζητάνε για να μπει στις σχολές. Οτι και να σκεφτούμε πάντα αυτό θα κοιτάει ο μαθητής και φυσικά δε θα δίνει βάση σε ο,τι δεν μετράει. Αυτό δε σημαίνει να πούμε βαλ'τα να μετράνε ολα για να προσέχει. Στην καλύτερη περίπτωση λοιπόν το σχολέιο μπορεί να λειτουργήσει ως ένα καλό φροντιστήριο και τίποτα παραπάνω. Κάντε αυτό τουλάχιστον ώστε να καλύπτοντε οι πιο φτωχές οικογένειες. Ακόμα και να δωθεί η δυνατότητα ο μαθητής μετά το λύκειο να μπαίνει σε όποια σχολή θέλει χωρίς εξετάσεις, πάλι δε θα προσέχει κανενας στο σχολείο. Η αιτία είναι διοτι το σχολειο είναι ένας καταναγκαστικός θεσμός. Αν δεν υπήρχαν απουσίες δε θα πάταγε κανένας. Έχετε ακούσει μαθητή να λέει ανυπομονώ να πάω σχολείο? Και δεν εννοώ να το λέει για να δει τους φίλους του ή να γκομενίσει. Δεν αποτυγχάνει ο μαθητής λοιπόν, αλλα το σύστημα να του μάθει γράμματα. Αν και πολλοί λένε οτι το σχολείο δε σου μαθαίνει τίποτα, διαφωνώ και βλέπω οτι σου μαθαίνει πολλά πράγματα, απλα προς τη λάθος κατεύθυνση. Ένα αλλο ερώτημα, γιατι η διδασκαλία της αγγλικής δε μπορεί να γίνει στο σχολείο? Γιατι ο τρόπος διδασκαλίας και εξέτασης προωθούν την παπαγαλία? Γιατι το κράτος δεν αξιολογεί τους καθηγητές? Για την πληροφορική, θα θελα να ρωτήσω τους συναδέλφους πληροφορικάριους, πώς βλεπουν το γεγονός οτι ο μαθητής καλείται να γράψει κώδικα για τη λύση ενός σύνθετου προβλήματος στο χαρτί, χωρίς να τρέξει το πρόγραμμα ουτε μια φορα. Πώς θα κάνει debugging? Ομοίως οταν το διδάσκεται απ το μαυροπίνακα. Επίσης οταν πήγα στη σχολή ημμυ μας είπαν οτι παιδιά δε χρειάζεται να έχετε κάνει αεππ, σας πάμε απ την αρχή και καλύτερα ξεχάστε ο,τι μάθατε. Το ιδιο μας είπαν για τα μαθηματικα. Το πρόβλημα είναι οτι η ανεργία είναι τόσο μεγάλη, που πολλοί πληροφορικάριοι έπαιρναν ένα χαρτζηλίκι απ τα ιδιαίτερα. Μαλλον πρέπει να αναρωτηθούμε γιατι στη χώρα μας δε βρίσκουμε καλή δουλειά αλλου και περιμένουμε τα ιδιαιτερα του αεππ.