1. Ο Τομέας Υγείας και οι ειδικότητές του πρέπει απαραιτήτως να υπάρχουν στην τυπική εκπαίδευση. Είναι απαραίτητες για το κοινωνικό σύνολο και αποτελούν επιλογή αρκετών μαθητών (τα κορίτσια ουσιαστικά μένουν εκτός τυπικής επαγγελματικής εκπαίδευσης). Είναι λάθος να περάσουν στην άτυπη εκπαίδευση και να έχουμε επαγγελματίες υγείας χωρίς να έχουν ολοκληρώσει την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σε ένα Τομέα που προσφέρει υπηρεσίες στον άνθρωπο, όπου η γενική παιδεία είναι κρίσιμη για την ποιότητα των υπηρεσιών δεν γίνεται να έχουμε επαγγελματίες υγείας γυμνασιακής εκπαίδευσης με άτυπη κατάρτιση για την ειδικότητα. Χρόνια συζητάμε την αναγκαιότητα της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Μην κάνετε το λάθος να γυρίσετε πολλά χρόνια πίσω την Ελλάδα.
2. Οι κατευθύνσεις της Α' δεν είναι ορθά δομημένες. Δεν μπορεί για παράδειγμα η Τεχνολογική να έχει όλες τις ειδικότητες από πληροφορική μέχρι ανακύκλωση και να υπάρχουν κατευθύνσεις με στενή στόχευση όπως η Οικονομίας Διοίκησης και οι Γεωπόνοι.
3. Είναι παράδοξο ο Τομέας Πληροφορικής να έχει την ειδικότητα Τεχνικός Η/Υ. Το Hardware των Υπολογιστών αποτελείται από Ηλεκτρονικά Κυκλώματα και αποτελεί αντικείμενο των Ηλεκτρονικών. Οι Ηλεκτρονικοί αποκτούν την γνώση των Ηλεκτρονικών κυκλωμάτων και διδάσκονται τα κατάλληλα εργαστήρια ώστε να είναι αποτελεσματικοί Τεχνικοί Η/Υ. Η ειδικότητα πρέπει να ενταχθεί στον Τομέα Ηλεκτρονικών.
4. Γιατί ενοποιήθηκε ο Τομέας Ηλεκτρολόγων-Ηλεκτρονικών? Είναι ανεξάρτητοι τομείς οι οποίοι έπρεπε να εκσυγχρονιστούν. Τα ηλεκτρολογικά και τα ηλεκτρονικά είναι παντού γύρω μας και αποτελούν μεγάλο κομμάτι της αγοράς. Άλλο ισχυρά και άλλο ασθενή ρεύματα. Αντί να υποστηριχθούν και να εξελιχθούν ως ανεξάρτητοι τομείς υψίστης σημασίας για την ανάπτυξη, ενοποιούνται και απαξιώνονται. Ξαναδείτε το, είναι μεγάλο σφάλμα που θα στοιχίσει στην Ελληνική οικονομία που θα έπρεπε να επενδύει στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών.
Γενικότερα μην κάνετε το λάθος για πρόσκαιρο οικονομικό όφελος να δημιουργήσετε μια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση που ουσιαστικά είναι μια από τα παλιά, συρρικνωμένη και χωρίς να στοχεύει σε μεγάλα κομμάτια της Ελληνικής αγοράς (Υγεία, Νέες Τεχνολογίες-Ηλεκτρονικά).
Είναι ευκαιρία να γίνει μια Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση που θα ακολουθείται από την μεγαλύτερη πλειοψηφία των μαθητών (όπως συμβαίνει στην υπόλοιπη Ε.Ε. και όχι μόνο). Για το λόγο αυτό ξεχωρίστε τα πεδία που οδηγούν στις αντίστοιχες πολυτεχνικές σχολές από τα Γενικά Λύκεια και εντάξτε τα αποκλειστικά στα Επαγγελματικά Σχολεία. Ο δρόμος για τις αντίστοιχες ειδικότητες της Τριτοβάθμιας πρέπει να περνά από αυτά τα σχολεία. Έτσι δεν θα υπάρχουν στα Τριτοβάθμια ιδρύματα μαθητές δύο ταχυτήτων. Οι μαθητές θα οδηγούνται από επιλογή στην Τριτοβάθμια και όχι από τύχη βάσει βαθμού σε αντικείμενο που δεν γνωρίζουν. Θα σταματήσει να κυριαρχεί η στρεβλή αντίληψη ότι στα σχολεία της Τ.Ε.Ε. έρχονται μαθητές χαμηλών κοινωνικό-οικονομικών στρωμάτων, οι αδύναμοι ή/και όσοι έχουν μαθησιακές δυσκολίες (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2009). Έτσι η Τ.Ε.Ε. θα αποκτήσει τη θέση που της αρμόζει, το επίπεδο των μαθητών θα ανέβει, και τα αποτελέσματα για την Ελληνική οικονομία και κοινωνία θα είναι μεγαλύτερα.
Άλλη μια ευκαιρία θα χαθεί αν ψηφιστεί ως έχει στο πόδι και με τα θερινά τμήματα της Βουλής. Αν είστε έτοιμοι δημοσιεύστε τα ωρολόγια προγράμματα αλλά και τα αναλυτικά προγράμματα όλων των τάξεων και όχι μόνο ένα ωρολόγιο πρόγραμμα της Α' Τάξης. Δημοσιεύστε τις αναθέσεις των μαθημάτων και τα αποτελέσματα των ερευνών που σας οδήγησαν σε αυτές τις επιλογές. Ανεβάστε τα βιβλία να τα δούμε πριν προβείτε σε δαπάνες για συγγράμματα. Αλλιώς να το αποσύρετε και να επανέλθετε όταν θα είστε πραγματικά έτοιμοι με σχέδιο και με έρευνες που θα έχουν δοκιμαστεί και συζητηθεί στην επιστημονική κοινότητα όπως όλες οι σοβαρές έρευνες).
1. Ο Τομέας Υγείας και οι ειδικότητές του πρέπει απαραιτήτως να υπάρχουν στην τυπική εκπαίδευση. Είναι απαραίτητες για το κοινωνικό σύνολο και αποτελούν επιλογή αρκετών μαθητών (τα κορίτσια ουσιαστικά μένουν εκτός τυπικής επαγγελματικής εκπαίδευσης). Είναι λάθος να περάσουν στην άτυπη εκπαίδευση και να έχουμε επαγγελματίες υγείας χωρίς να έχουν ολοκληρώσει την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σε ένα Τομέα που προσφέρει υπηρεσίες στον άνθρωπο, όπου η γενική παιδεία είναι κρίσιμη για την ποιότητα των υπηρεσιών δεν γίνεται να έχουμε επαγγελματίες υγείας γυμνασιακής εκπαίδευσης με άτυπη κατάρτιση για την ειδικότητα. Χρόνια συζητάμε την αναγκαιότητα της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Μην κάνετε το λάθος να γυρίσετε πολλά χρόνια πίσω την Ελλάδα. 2. Οι κατευθύνσεις της Α' δεν είναι ορθά δομημένες. Δεν μπορεί για παράδειγμα η Τεχνολογική να έχει όλες τις ειδικότητες από πληροφορική μέχρι ανακύκλωση και να υπάρχουν κατευθύνσεις με στενή στόχευση όπως η Οικονομίας Διοίκησης και οι Γεωπόνοι. 3. Είναι παράδοξο ο Τομέας Πληροφορικής να έχει την ειδικότητα Τεχνικός Η/Υ. Το Hardware των Υπολογιστών αποτελείται από Ηλεκτρονικά Κυκλώματα και αποτελεί αντικείμενο των Ηλεκτρονικών. Οι Ηλεκτρονικοί αποκτούν την γνώση των Ηλεκτρονικών κυκλωμάτων και διδάσκονται τα κατάλληλα εργαστήρια ώστε να είναι αποτελεσματικοί Τεχνικοί Η/Υ. Η ειδικότητα πρέπει να ενταχθεί στον Τομέα Ηλεκτρονικών. 4. Γιατί ενοποιήθηκε ο Τομέας Ηλεκτρολόγων-Ηλεκτρονικών? Είναι ανεξάρτητοι τομείς οι οποίοι έπρεπε να εκσυγχρονιστούν. Τα ηλεκτρολογικά και τα ηλεκτρονικά είναι παντού γύρω μας και αποτελούν μεγάλο κομμάτι της αγοράς. Άλλο ισχυρά και άλλο ασθενή ρεύματα. Αντί να υποστηριχθούν και να εξελιχθούν ως ανεξάρτητοι τομείς υψίστης σημασίας για την ανάπτυξη, ενοποιούνται και απαξιώνονται. Ξαναδείτε το, είναι μεγάλο σφάλμα που θα στοιχίσει στην Ελληνική οικονομία που θα έπρεπε να επενδύει στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών. Γενικότερα μην κάνετε το λάθος για πρόσκαιρο οικονομικό όφελος να δημιουργήσετε μια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση που ουσιαστικά είναι μια από τα παλιά, συρρικνωμένη και χωρίς να στοχεύει σε μεγάλα κομμάτια της Ελληνικής αγοράς (Υγεία, Νέες Τεχνολογίες-Ηλεκτρονικά). Είναι ευκαιρία να γίνει μια Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση που θα ακολουθείται από την μεγαλύτερη πλειοψηφία των μαθητών (όπως συμβαίνει στην υπόλοιπη Ε.Ε. και όχι μόνο). Για το λόγο αυτό ξεχωρίστε τα πεδία που οδηγούν στις αντίστοιχες πολυτεχνικές σχολές από τα Γενικά Λύκεια και εντάξτε τα αποκλειστικά στα Επαγγελματικά Σχολεία. Ο δρόμος για τις αντίστοιχες ειδικότητες της Τριτοβάθμιας πρέπει να περνά από αυτά τα σχολεία. Έτσι δεν θα υπάρχουν στα Τριτοβάθμια ιδρύματα μαθητές δύο ταχυτήτων. Οι μαθητές θα οδηγούνται από επιλογή στην Τριτοβάθμια και όχι από τύχη βάσει βαθμού σε αντικείμενο που δεν γνωρίζουν. Θα σταματήσει να κυριαρχεί η στρεβλή αντίληψη ότι στα σχολεία της Τ.Ε.Ε. έρχονται μαθητές χαμηλών κοινωνικό-οικονομικών στρωμάτων, οι αδύναμοι ή/και όσοι έχουν μαθησιακές δυσκολίες (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2009). Έτσι η Τ.Ε.Ε. θα αποκτήσει τη θέση που της αρμόζει, το επίπεδο των μαθητών θα ανέβει, και τα αποτελέσματα για την Ελληνική οικονομία και κοινωνία θα είναι μεγαλύτερα. Άλλη μια ευκαιρία θα χαθεί αν ψηφιστεί ως έχει στο πόδι και με τα θερινά τμήματα της Βουλής. Αν είστε έτοιμοι δημοσιεύστε τα ωρολόγια προγράμματα αλλά και τα αναλυτικά προγράμματα όλων των τάξεων και όχι μόνο ένα ωρολόγιο πρόγραμμα της Α' Τάξης. Δημοσιεύστε τις αναθέσεις των μαθημάτων και τα αποτελέσματα των ερευνών που σας οδήγησαν σε αυτές τις επιλογές. Ανεβάστε τα βιβλία να τα δούμε πριν προβείτε σε δαπάνες για συγγράμματα. Αλλιώς να το αποσύρετε και να επανέλθετε όταν θα είστε πραγματικά έτοιμοι με σχέδιο και με έρευνες που θα έχουν δοκιμαστεί και συζητηθεί στην επιστημονική κοινότητα όπως όλες οι σοβαρές έρευνες).