Για την ομάδα Προσανατολισμού ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ:
Ναι μεν υπάρχει ανάγκη για εξειδίκευση στην κατασκευή αλλά απαιτείται και εύρος γνώσεων που θα καθιστά τους μαθητές ικανούς να κατανοήσουν όλες τις εργασίες που αποτελούν αλυσίδα στην οικοδομή αλλά και να αποκτήσουν κριτικές ικανότητες, απαραίτητο εφόδιο για να βγουν στην αγορά εργασίας.
Θεωρώ ότι οι ειδικότητες όπως προτείνονται στο Ν/Σ δεν μπορούν να εξασφαλίσουν τα παραπάνω και επιπλέον δεν θα συγκεντρώνουν τον απαραίτητο αριθμό μαθητών ώστε να λειτουργούν τα αντίστοιχα τμήματα.
Επίσης είναι πολύ δύσκολο οι μαθητές να αφιερώνουν 3 έτη για επιμέρους ειδικότητες όπως Κτίστης κατασκευών - γύψου - σοβά - μόνωσης ή Τεχνίτης ελαιοχρωματιστής ή Τεχνίτης μωσαϊκών - πλακοστρώσεων.
Οπότε οι ειδικότητες που προτείνω είναι:
- Τεχνίτης κατασκευών
(Το αναλυτικό πρόγραμμα θα περιλαμβάνει μαθήματα που θα παρέχουν γνώσεις και δεξιότητες και για τις τρεις ειδικότητες: Κτίστης κατασκευών - γύψου - σοβά - μόνωσης, Τεχνίτης ελαιοχρωματιστής, Τεχνίτης μωσαϊκών - πλακοστρώσεων).
- Τεχνίτης αποκατάστασης και ανακαίνισης
(Το αναλυτικό πρόγραμμα θα περιλαμβάνει μαθήματα οικοδομικής, κατασκευαστικού σχεδίου κτλ, αλλά και αποκατάστασης.
Θα επιδιώκει απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων τόσο για την επέμβαση σε σύγχρονες κατασκευές όσο και σε παραδοσιακά και διατηρητέα κτίρια).
Για την ομάδα προσανατολισμού ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ & ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ:
Εκτιμώ ότι απουσιάζει από τα ΣΕΚ η ειδικότητα:
- Εσωτερική αρχιτεκτονική διακόσμηση & Σχεδιασμός αντικειμένων
Εκπαιδευτικός ΠΕ12.02 Αρχιτεκτόνων
Για την ομάδα Προσανατολισμού ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ: Ναι μεν υπάρχει ανάγκη για εξειδίκευση στην κατασκευή αλλά απαιτείται και εύρος γνώσεων που θα καθιστά τους μαθητές ικανούς να κατανοήσουν όλες τις εργασίες που αποτελούν αλυσίδα στην οικοδομή αλλά και να αποκτήσουν κριτικές ικανότητες, απαραίτητο εφόδιο για να βγουν στην αγορά εργασίας. Θεωρώ ότι οι ειδικότητες όπως προτείνονται στο Ν/Σ δεν μπορούν να εξασφαλίσουν τα παραπάνω και επιπλέον δεν θα συγκεντρώνουν τον απαραίτητο αριθμό μαθητών ώστε να λειτουργούν τα αντίστοιχα τμήματα. Επίσης είναι πολύ δύσκολο οι μαθητές να αφιερώνουν 3 έτη για επιμέρους ειδικότητες όπως Κτίστης κατασκευών - γύψου - σοβά - μόνωσης ή Τεχνίτης ελαιοχρωματιστής ή Τεχνίτης μωσαϊκών - πλακοστρώσεων. Οπότε οι ειδικότητες που προτείνω είναι: - Τεχνίτης κατασκευών (Το αναλυτικό πρόγραμμα θα περιλαμβάνει μαθήματα που θα παρέχουν γνώσεις και δεξιότητες και για τις τρεις ειδικότητες: Κτίστης κατασκευών - γύψου - σοβά - μόνωσης, Τεχνίτης ελαιοχρωματιστής, Τεχνίτης μωσαϊκών - πλακοστρώσεων). - Τεχνίτης αποκατάστασης και ανακαίνισης (Το αναλυτικό πρόγραμμα θα περιλαμβάνει μαθήματα οικοδομικής, κατασκευαστικού σχεδίου κτλ, αλλά και αποκατάστασης. Θα επιδιώκει απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων τόσο για την επέμβαση σε σύγχρονες κατασκευές όσο και σε παραδοσιακά και διατηρητέα κτίρια). Για την ομάδα προσανατολισμού ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ & ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εκτιμώ ότι απουσιάζει από τα ΣΕΚ η ειδικότητα: - Εσωτερική αρχιτεκτονική διακόσμηση & Σχεδιασμός αντικειμένων Εκπαιδευτικός ΠΕ12.02 Αρχιτεκτόνων