Σχετικά με το άρθρο 39 παράγραφος 22, θέλω να καταθέσω, ότι είμαι και η ίδια ασθενής με Νόσο Crohn εδώ και αρκετά χρόνια. Στην ηλικία των 18,δηλαδή, όταν έδινα Πανελλήνιες το 2006, δεν υπήρχε η δυνατότητα της απαλλαγής των ασθενών με Crohn από την διαδικασία των Πανελληνίων και της εισαγωγής τους σε Πανεπιστημιακές ή σε άλλες σχολές με το ποσοστό του 5%. Ήταν μια αρκετά ψυχοφθόρα διαδιακασία για μένα η ιστορία των Πανελλληνίων εξετασεων, με αποτέλεσμα, η Νόσος να μου κάνει μια σοβαρή υποτροπή και να χρειαστεί νοσηλεία αρκετών ημερών. Και αυτό συμβαίνει με όλα τα παιδιά, που είναι ασθενείς Νόσου Crohn ή Ελκώδους Κολίτιδας, των λεγόμενων ΙΦΝΕ (Ιδιοπαθείς Φλεγμονώδεις Νόσοι του Εντέρου). Οι Πανελλήνιε είναι μια εξαντλητική και ψυχοφθόρα διαδικασία για όλους, πόσο μάλλον για ασθενείς των οποίων η Νόσος αποδεδειγμένα έχει άμεση και στενότατη σχέση με την ψυχολογική τους κατάσταση. Θα ήθελα να ζητήσω από το Υπουργείο Παιδείας, σε σχέση με την τροπολογία, που αφορά την εισαγωγή με το 5% στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των ασθενών με Νόσο Crohn,να συμπεριληφθούν σε αυτήν την κατηγορία και οι ασθενείς με Ελκώδη Κολίτιδα, καθότι πρόκειται για δύο ασθένειες του εντέρου που ανήκουν στην ίδια ομάδα (ΙΦΝΕ), με τις ίδιες δυσκολίες και ιδιαιτερότητες, όσον αφορά τα συμπτώματα, τις υποτροπές και τις θεραπευτικές προσεγγίσεις. Ακόμη, θα ήθελα να ζητήσω, να μην απαιτούνται άλλα κριτήρια και προϋποθέσεις για την εισαγωγή ενός ασθενή με ΙΦΝΕ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το 5%, όπως το τι θεραπευτική μέθοδο ακολουθεί ή το πόσα χρόνια έχει την ασθένεια. Θα ήθελα τέλος να τονίσω ξανά, ότι οι καταστάσεις άγχους και ψυχολογικής επιβάρυνσης είναι παράγοντες ικανοί να δημιουργήσουν υποτροπές στα νοσήματα ΙΦΝΕ και όσο πιο συχνές είναι αυτές οι υποτροπές, ταλαιπωρούνται και οι ίδιοι οι ασθενείς ψυχολογικά και οικονομικά αλλά επιβαρύνεται και το κράτος οικονομικά, αν δεν προλαμβάνει τέτοιες υποτροπές, φροντίζοντας για τη διευκόλυνση των ασθενών με ΙΦΝΕ, ειδικά σε περιπτώσεις, όπως αυτή των Πανελληνίων και της εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Σας ευχαριστώ
Σχετικά με το άρθρο 39 παράγραφος 22, θέλω να καταθέσω, ότι είμαι και η ίδια ασθενής με Νόσο Crohn εδώ και αρκετά χρόνια. Στην ηλικία των 18,δηλαδή, όταν έδινα Πανελλήνιες το 2006, δεν υπήρχε η δυνατότητα της απαλλαγής των ασθενών με Crohn από την διαδικασία των Πανελληνίων και της εισαγωγής τους σε Πανεπιστημιακές ή σε άλλες σχολές με το ποσοστό του 5%. Ήταν μια αρκετά ψυχοφθόρα διαδιακασία για μένα η ιστορία των Πανελλληνίων εξετασεων, με αποτέλεσμα, η Νόσος να μου κάνει μια σοβαρή υποτροπή και να χρειαστεί νοσηλεία αρκετών ημερών. Και αυτό συμβαίνει με όλα τα παιδιά, που είναι ασθενείς Νόσου Crohn ή Ελκώδους Κολίτιδας, των λεγόμενων ΙΦΝΕ (Ιδιοπαθείς Φλεγμονώδεις Νόσοι του Εντέρου). Οι Πανελλήνιε είναι μια εξαντλητική και ψυχοφθόρα διαδικασία για όλους, πόσο μάλλον για ασθενείς των οποίων η Νόσος αποδεδειγμένα έχει άμεση και στενότατη σχέση με την ψυχολογική τους κατάσταση. Θα ήθελα να ζητήσω από το Υπουργείο Παιδείας, σε σχέση με την τροπολογία, που αφορά την εισαγωγή με το 5% στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των ασθενών με Νόσο Crohn,να συμπεριληφθούν σε αυτήν την κατηγορία και οι ασθενείς με Ελκώδη Κολίτιδα, καθότι πρόκειται για δύο ασθένειες του εντέρου που ανήκουν στην ίδια ομάδα (ΙΦΝΕ), με τις ίδιες δυσκολίες και ιδιαιτερότητες, όσον αφορά τα συμπτώματα, τις υποτροπές και τις θεραπευτικές προσεγγίσεις. Ακόμη, θα ήθελα να ζητήσω, να μην απαιτούνται άλλα κριτήρια και προϋποθέσεις για την εισαγωγή ενός ασθενή με ΙΦΝΕ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το 5%, όπως το τι θεραπευτική μέθοδο ακολουθεί ή το πόσα χρόνια έχει την ασθένεια. Θα ήθελα τέλος να τονίσω ξανά, ότι οι καταστάσεις άγχους και ψυχολογικής επιβάρυνσης είναι παράγοντες ικανοί να δημιουργήσουν υποτροπές στα νοσήματα ΙΦΝΕ και όσο πιο συχνές είναι αυτές οι υποτροπές, ταλαιπωρούνται και οι ίδιοι οι ασθενείς ψυχολογικά και οικονομικά αλλά επιβαρύνεται και το κράτος οικονομικά, αν δεν προλαμβάνει τέτοιες υποτροπές, φροντίζοντας για τη διευκόλυνση των ασθενών με ΙΦΝΕ, ειδικά σε περιπτώσεις, όπως αυτή των Πανελληνίων και της εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σας ευχαριστώ