Ως Πολίτης, θεωρώ υποχρέωσή μου να επαινέσω την προσπάθεια του Υπουργείου να επαναφέρει το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας στο Γενικό Λύκειο, σύμφωνα με τη δέσμευσή της απέναντι στην κοινωνία. Όμως, υποστηρίζω ότι πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στο αντικείμενο της Πολιτικής Παιδείας σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, Γενικού και Τεχνικού, διότι αποτελεί έναν από τους βασικούς σκοπούς της Μέσης Εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα,
1) Πολιτική Παιδεία Α΄και Β΄ λυκείου: Είναι ακατανόητο γιατί πρέπει να στριμωχτούν κάτω από την ομπρέλα του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας τα αντικείμενα Οικονομία και Κοινωνιολογία. Η Πολιτική Παιδεία είναι ένα γνωσιακό αντικείμενο που αφορά σε όλους τους μαθητές, στους οποίους πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα όχι μόνο να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους στα πλαίσια μιας δημοκρατικής και ευνομούμενης πολιτείας, αλλά να καταστούν υπεύθυνοι πολίτες, που γνωρίζουν, υποστηρίζουν και προστατεύουν τους θεσμούς και το δημοκρατικό πολίτευμα εντός της χώρας τους, αλλά και εντός του ευρύτερου διεθνούς περιβάλλοντος. Η Οικονομία και η Κοινωνιολογία είναι εξειδικευμένη γνώση, που η παροχή της δεν πρέπει να γίνει σε βάρος του αντικειμένου της Πολιτικής Παιδείας. Άλλωστε, τα δυο αυτά αντικείμενα καλύπτονται στην ενότητα ειδικών μαθημάτων της Γ' Λυκείου. Προτείνω επομένως την απάλειψή τους από το εν λόγω μάθημα.
2) Εισηγούμαι τέλος την καθιέρωση 2ωρου μαθήματος Πολιτικής Παιδείας στη Γ' Λυκείου. Αυτό θα μπορούσε να γίνει σε αντικατάσταση του μαθήματος των Θρησκευτικών, που διδάσκεται ούτως ή άλλως σε όλη την Α/θμια και τη Β/θμια Εκπαίδευση. Σε όσους βιαστούν να επικρίνουν την ανωτέρω πρόταση, υπενθυμίζω ότι η ανεξιθρησκεία προβλέπεται και προστατεύεται από το Σύνταγμά μας και από το Διεθνές Δίκαιο.
Ευχαριστώ!
Με εκτίμηση,
Χ. Κιούσης, Οικονομολόγος
Ως Πολίτης, θεωρώ υποχρέωσή μου να επαινέσω την προσπάθεια του Υπουργείου να επαναφέρει το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας στο Γενικό Λύκειο, σύμφωνα με τη δέσμευσή της απέναντι στην κοινωνία. Όμως, υποστηρίζω ότι πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στο αντικείμενο της Πολιτικής Παιδείας σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, Γενικού και Τεχνικού, διότι αποτελεί έναν από τους βασικούς σκοπούς της Μέσης Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, 1) Πολιτική Παιδεία Α΄και Β΄ λυκείου: Είναι ακατανόητο γιατί πρέπει να στριμωχτούν κάτω από την ομπρέλα του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας τα αντικείμενα Οικονομία και Κοινωνιολογία. Η Πολιτική Παιδεία είναι ένα γνωσιακό αντικείμενο που αφορά σε όλους τους μαθητές, στους οποίους πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα όχι μόνο να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους στα πλαίσια μιας δημοκρατικής και ευνομούμενης πολιτείας, αλλά να καταστούν υπεύθυνοι πολίτες, που γνωρίζουν, υποστηρίζουν και προστατεύουν τους θεσμούς και το δημοκρατικό πολίτευμα εντός της χώρας τους, αλλά και εντός του ευρύτερου διεθνούς περιβάλλοντος. Η Οικονομία και η Κοινωνιολογία είναι εξειδικευμένη γνώση, που η παροχή της δεν πρέπει να γίνει σε βάρος του αντικειμένου της Πολιτικής Παιδείας. Άλλωστε, τα δυο αυτά αντικείμενα καλύπτονται στην ενότητα ειδικών μαθημάτων της Γ' Λυκείου. Προτείνω επομένως την απάλειψή τους από το εν λόγω μάθημα. 2) Εισηγούμαι τέλος την καθιέρωση 2ωρου μαθήματος Πολιτικής Παιδείας στη Γ' Λυκείου. Αυτό θα μπορούσε να γίνει σε αντικατάσταση του μαθήματος των Θρησκευτικών, που διδάσκεται ούτως ή άλλως σε όλη την Α/θμια και τη Β/θμια Εκπαίδευση. Σε όσους βιαστούν να επικρίνουν την ανωτέρω πρόταση, υπενθυμίζω ότι η ανεξιθρησκεία προβλέπεται και προστατεύεται από το Σύνταγμά μας και από το Διεθνές Δίκαιο. Ευχαριστώ! Με εκτίμηση, Χ. Κιούσης, Οικονομολόγος