Η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χωρίς περιορισμούς αποτελεί για την Ελληνική Κοινωνία βασικό στοιχείο ελκυστικότητας και ζήτησης μιας σχολικής μονάδας.
Για το λόγο αυτό θα πρέπει το ΕΠΑΛ να δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής των αποφοίτων της Γ τάξης του σε ειδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΤΕΙ αντίστοιχων και συναφών ειδικοτήτων με αυτή που παρακολούθησαν στη Γ τάξη με εξέταση σε 4 μαθήματα (2 Γενικής Παιδείας με συντελεστή 1.5 το καθένα και 2 ειδικότητας με συντελεστή 3.5 το καθένα). Η έννοια της συνάφειας μπορεί να προσδιοριστεί από την τάξη προσανατολισμού από την οποία προέρχεται η κάθε ειδικότητα π.χ. ένα ΤΕΙ Πληροφορικής είναι συναφές και με τις ειδικότητες των τομέων Ηλεκτρολόγων , Ηλεκτρονικών κτλ ή αλλοιώς με σχολές ΣΤΕΦ.
Επίσης αφού το Υπουργείο Παιδείας δεν τόλμησε να μεταφέρει την Τεχνολογική Κατεύθυνση στο φυσικό της χώρο (το Επαγγελματικό Λύκειο) αλλά προτίμησε να την καταργήσει, οφείλει να δώσει και ουσιαστικά τη δυνατότητα σε μαθητές των ΕΠΑΛ να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στα αντίστοιχα με την ειδικότητά τους Πανεπιστήμια και Πολυτεχνεία, δημιουργώντας ειδικά τμήματα προπαρασκευής τους στα εξεταζόμενα μαθήματα εκτός του τυπικού σχολικού ωραρίου ή δίνοντάς τους τη δυνατότητα συμμετοχής στην ΠΔΣ όπως την έχουν οι μαθητές του ΓΕΛ. Σωστό θα είναι πάντως να αντικατασταθεί ένα τουλάχιστον εξεταζόμενο μάθημα των ΓΕΛ με αντίστοιχο μάθημα ειδικότητας.
Η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χωρίς περιορισμούς αποτελεί για την Ελληνική Κοινωνία βασικό στοιχείο ελκυστικότητας και ζήτησης μιας σχολικής μονάδας. Για το λόγο αυτό θα πρέπει το ΕΠΑΛ να δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής των αποφοίτων της Γ τάξης του σε ειδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΤΕΙ αντίστοιχων και συναφών ειδικοτήτων με αυτή που παρακολούθησαν στη Γ τάξη με εξέταση σε 4 μαθήματα (2 Γενικής Παιδείας με συντελεστή 1.5 το καθένα και 2 ειδικότητας με συντελεστή 3.5 το καθένα). Η έννοια της συνάφειας μπορεί να προσδιοριστεί από την τάξη προσανατολισμού από την οποία προέρχεται η κάθε ειδικότητα π.χ. ένα ΤΕΙ Πληροφορικής είναι συναφές και με τις ειδικότητες των τομέων Ηλεκτρολόγων , Ηλεκτρονικών κτλ ή αλλοιώς με σχολές ΣΤΕΦ. Επίσης αφού το Υπουργείο Παιδείας δεν τόλμησε να μεταφέρει την Τεχνολογική Κατεύθυνση στο φυσικό της χώρο (το Επαγγελματικό Λύκειο) αλλά προτίμησε να την καταργήσει, οφείλει να δώσει και ουσιαστικά τη δυνατότητα σε μαθητές των ΕΠΑΛ να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στα αντίστοιχα με την ειδικότητά τους Πανεπιστήμια και Πολυτεχνεία, δημιουργώντας ειδικά τμήματα προπαρασκευής τους στα εξεταζόμενα μαθήματα εκτός του τυπικού σχολικού ωραρίου ή δίνοντάς τους τη δυνατότητα συμμετοχής στην ΠΔΣ όπως την έχουν οι μαθητές του ΓΕΛ. Σωστό θα είναι πάντως να αντικατασταθεί ένα τουλάχιστον εξεταζόμενο μάθημα των ΓΕΛ με αντίστοιχο μάθημα ειδικότητας.