Ποιά τεχνολογία βρίσκεται παντού, στη ζωή ενηλίκων και παιδιών, στην καθημερινή και επαγγελματική ζωή;
Ποια επιστήμη εξηγεί το γιατί και το πώς αυτής της τεχνολογίας; το πώς θα την αξιοποιήσουμε με ασφάλεια και υπευθυνότητα, το πώς θα εκφραζόμαστε μέσω αυτής και κυρίως το πώς θα αναπτύξουμε λύσεις σε αυτόν τον ψηφιακό κόσμο; λύσεις που «λύνουν τα χέρια» όλων των άλλων επιστημών;
Ποιά επιστήμη έχει βοηθήσει όσο καμία άλλη στην ανάπτυξη των άλλων επιστημών, γι’ αυτό και διδάσκεται σε σχεδόν όλη την τριτοβάθμια εκπαίδευση;
Αυτή η επιστήμη και ο αντίστοιχος διδακτικός της μετασχηματισμός στο σχολείο, η «Εκπαίδευση στην Επιστήμη των Υπολογιστών» απουσιάζει από το Νέο Λύκειο.
Έτσι τώρα οι μαθητές που εισάγονται στις Σχολές Πληροφορικής, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών κ.α. δεν θα έχουν άλλη επιλογή παρά να αποδείξουν την επάρκειά τους στη Χημεία σε βάθος και έκταση, εντρυφώντας στη λεπτομέρεια. Θα είναι όμως η τελευταία φορά, αφού δεν θα την ξανασυναντήσουν στην ακαδημαϊκή και επαγγελματική τους ζωή (προφανώς, ισχυρίζομαι, ότι η Χημεία πρέπει να εξετάζεται για την εισαγωγή σε πολλές άλλες, σχετικές με αυτήν, σχολές και τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης).
Αν έχει νόημα αυτή η διαβούλευση νομίζω ότι έχετε την ευκαιρία να διορθώσετε το λάθος και να μην ξαναγυρίσετε την εκπαίδευση 26 χρόνια πίσω αλλά και πολύ πίσω από τις χώρες που αναπτύσσονται οικονομικά και πολιτισμικά, οι οποίες αυτή τη στιγμή επιλέγουν να εισαγάγουν την Επιστήμη των Υπολογιστών στη σχολική τους εκπαίδευση (Αγγλία, ΗΠΑ, Καναδάς, Γερμανία κ.α.).
Γεώργιος Πανσεληνάς
Σχ. Σύμβουλος Πληροφορικής Αν. Κρήτης
Ποιά τεχνολογία βρίσκεται παντού, στη ζωή ενηλίκων και παιδιών, στην καθημερινή και επαγγελματική ζωή; Ποια επιστήμη εξηγεί το γιατί και το πώς αυτής της τεχνολογίας; το πώς θα την αξιοποιήσουμε με ασφάλεια και υπευθυνότητα, το πώς θα εκφραζόμαστε μέσω αυτής και κυρίως το πώς θα αναπτύξουμε λύσεις σε αυτόν τον ψηφιακό κόσμο; λύσεις που «λύνουν τα χέρια» όλων των άλλων επιστημών; Ποιά επιστήμη έχει βοηθήσει όσο καμία άλλη στην ανάπτυξη των άλλων επιστημών, γι’ αυτό και διδάσκεται σε σχεδόν όλη την τριτοβάθμια εκπαίδευση; Αυτή η επιστήμη και ο αντίστοιχος διδακτικός της μετασχηματισμός στο σχολείο, η «Εκπαίδευση στην Επιστήμη των Υπολογιστών» απουσιάζει από το Νέο Λύκειο. Έτσι τώρα οι μαθητές που εισάγονται στις Σχολές Πληροφορικής, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών κ.α. δεν θα έχουν άλλη επιλογή παρά να αποδείξουν την επάρκειά τους στη Χημεία σε βάθος και έκταση, εντρυφώντας στη λεπτομέρεια. Θα είναι όμως η τελευταία φορά, αφού δεν θα την ξανασυναντήσουν στην ακαδημαϊκή και επαγγελματική τους ζωή (προφανώς, ισχυρίζομαι, ότι η Χημεία πρέπει να εξετάζεται για την εισαγωγή σε πολλές άλλες, σχετικές με αυτήν, σχολές και τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης). Αν έχει νόημα αυτή η διαβούλευση νομίζω ότι έχετε την ευκαιρία να διορθώσετε το λάθος και να μην ξαναγυρίσετε την εκπαίδευση 26 χρόνια πίσω αλλά και πολύ πίσω από τις χώρες που αναπτύσσονται οικονομικά και πολιτισμικά, οι οποίες αυτή τη στιγμή επιλέγουν να εισαγάγουν την Επιστήμη των Υπολογιστών στη σχολική τους εκπαίδευση (Αγγλία, ΗΠΑ, Καναδάς, Γερμανία κ.α.). Γεώργιος Πανσεληνάς Σχ. Σύμβουλος Πληροφορικής Αν. Κρήτης