Απαραίτητη είναι, κατά τη γνώμη μου, η παρουσία των Εφαρμοσμένων Τεχνών και Καλλιτεχνικών σπουδών στο νέο ΕΠΑ.Λ. με το σκεπτικό πως οι μαθητές με καλλιτεχνικές δεξιότητες δεν είναι δυνατόν να εμποδίζονται να αποκτήσουν, στο πλαίσιο της Τεχνολογικής εκπαίδευσης, απολυτήριο λυκείου και πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με ποιό σκεπτικό οι μαθητές με κλίση και ταλέντο στην Τέχνη θεωρούνται μαθητές β΄κατηγορίας και μάλιστα σε μια χώρα σαν τη δική μας η οποία θα μπορούσε να ζήσει και μόνο από την αξιοποίηση του τεράστιου πολιτιστικού της πλούτου;Πώς είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί ο πολιτισμός μας αν δεν κατανοήσουμε και εκτιμήσουμε την ίδια την Τέχνη; Είναι "τεχνίτης" ο Συντηρητής Αρχαιοτήτων και έργων Τέχνης όταν το επάγγελμά του απαιτεί βαθυά γνώση Ιστορίας της Τέχνης, Αρχαιολογίας και αισθητικής αλλά και στέρεες γνώσεις φυσικοχημείας μαζί, φυσικά, με τεχνικές και τεχνολογικές δεξιότητες για να συντηρήσει τεκμήρια της πολιτισμικής μας κληρονομιάς; Είναι "τεχνίτης" ο Γραφίστας ή ο Σχεδιαστής Εσωτερικών χώρων η εργασία των οποίων προϋποθέτει, πέρα από ένα "καλό χέρι", και μια γερή αισθητική παιδεία και πλήθος γενικών γνώσεων που θα τους προσδώσουν σωστή κρίση και αντίληψη ώστε να είναι αποτελεσματική η εργασία τους; Δεν μπορεί παρά να είναι ισοπεδωτική μια τέτοια λογική, βάση της οποίας ο τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών και καλλιτεχνικών σπουδών τοποθετήθηκε στα Σ.Ε.Κ. και αφαιρέθηκε από την τυπική εκπαίδευση. Επιπλέον, πώς είναι δυνατόν να μην δίνεται η δυνατότητα συνέχειας για την απόκτηση του πιστοποιητικού 4ου επιπέδου σε όλες τις ειδικότητες του εν λόγω τομέα; Οι απόφοιτοι των Σ.Ε.Κ. στην ειδικότητα της Συντήρησης Έργων Τέχνης και αρχειακού υλικού γιατί να μην μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα Ι.Ε.Κ. για την απόκτηση του πιστοποιητικού 4ου επιπέδου; Με ποιά λογική, αν δεν είναι προχειρότητα σχεδιασμού, σε κάποιες ειδικότητες μέσα στον ίδιο τομέα, δεν δίνεται δυνατότητα συνέχειας και στο δεύτερο επίπεδο της άτυπης εκπαίδευσης;
Απαραίτητη είναι, κατά τη γνώμη μου, η παρουσία των Εφαρμοσμένων Τεχνών και Καλλιτεχνικών σπουδών στο νέο ΕΠΑ.Λ. με το σκεπτικό πως οι μαθητές με καλλιτεχνικές δεξιότητες δεν είναι δυνατόν να εμποδίζονται να αποκτήσουν, στο πλαίσιο της Τεχνολογικής εκπαίδευσης, απολυτήριο λυκείου και πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με ποιό σκεπτικό οι μαθητές με κλίση και ταλέντο στην Τέχνη θεωρούνται μαθητές β΄κατηγορίας και μάλιστα σε μια χώρα σαν τη δική μας η οποία θα μπορούσε να ζήσει και μόνο από την αξιοποίηση του τεράστιου πολιτιστικού της πλούτου;Πώς είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί ο πολιτισμός μας αν δεν κατανοήσουμε και εκτιμήσουμε την ίδια την Τέχνη; Είναι "τεχνίτης" ο Συντηρητής Αρχαιοτήτων και έργων Τέχνης όταν το επάγγελμά του απαιτεί βαθυά γνώση Ιστορίας της Τέχνης, Αρχαιολογίας και αισθητικής αλλά και στέρεες γνώσεις φυσικοχημείας μαζί, φυσικά, με τεχνικές και τεχνολογικές δεξιότητες για να συντηρήσει τεκμήρια της πολιτισμικής μας κληρονομιάς; Είναι "τεχνίτης" ο Γραφίστας ή ο Σχεδιαστής Εσωτερικών χώρων η εργασία των οποίων προϋποθέτει, πέρα από ένα "καλό χέρι", και μια γερή αισθητική παιδεία και πλήθος γενικών γνώσεων που θα τους προσδώσουν σωστή κρίση και αντίληψη ώστε να είναι αποτελεσματική η εργασία τους; Δεν μπορεί παρά να είναι ισοπεδωτική μια τέτοια λογική, βάση της οποίας ο τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών και καλλιτεχνικών σπουδών τοποθετήθηκε στα Σ.Ε.Κ. και αφαιρέθηκε από την τυπική εκπαίδευση. Επιπλέον, πώς είναι δυνατόν να μην δίνεται η δυνατότητα συνέχειας για την απόκτηση του πιστοποιητικού 4ου επιπέδου σε όλες τις ειδικότητες του εν λόγω τομέα; Οι απόφοιτοι των Σ.Ε.Κ. στην ειδικότητα της Συντήρησης Έργων Τέχνης και αρχειακού υλικού γιατί να μην μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα Ι.Ε.Κ. για την απόκτηση του πιστοποιητικού 4ου επιπέδου; Με ποιά λογική, αν δεν είναι προχειρότητα σχεδιασμού, σε κάποιες ειδικότητες μέσα στον ίδιο τομέα, δεν δίνεται δυνατότητα συνέχειας και στο δεύτερο επίπεδο της άτυπης εκπαίδευσης;