Προς αποφυγή παρεξηγήσεων σχετικά με τους υπαλλήλους που εργάζονται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) και είναι κάτοχοι Διδακτορικού Διπλώματος, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διδακτόρων ΙΔΑΧ ΑΕΙ (ΠΑΣΔΙΔΑΧ) δηλώνει τα εξής:
Η μετατροπή των συμβάσεων από ορισμένου χρόνου σε αορίστου, έγινε με βάση το Ευρωπαϊκό Δίκαιο προς εναρμόνιση της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας με την Εθνική νομοθεσία και είναι εξίσου NOMIMH με οποιαδήποτε άλλη πρόσληψη, καθώς έγιναν νόμοι του κράτους (π.χ. Ν.2839/2000, ΠΔ 164/2004). Το προσωπικό αυτό ανήκει στο τακτικό προσωπικό της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι περισσότεροι εργάζονταν ήδη αρκετά χρόνια με συμβάσεις έργου ή συμβάσεις ορισμένου χρόνου πριν μετατραπούν οι συμβάσεις από ορισμένου σε αορίστου.
Ως εκ τούτου, οι υπάλληλοι ΙΔΑΧ με διδακτορικό που εργάζονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δεν «διορίστηκαν πλαγίως» ούτε είναι «ευνοιοκρατικά τοποθετημένοι». ΚΡΙΘΗΚΑΝ από τα υπηρεσιακά συμβούλια των ιδρυμάτων που εργάζονταν, ότι χρειάζονται απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία τους, δηλαδή ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, ενώ η όλη διαδικασία της μετατροπής των συμβάσεων έγινε υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ που άσκησε τον έλεγχο νομιμότητας όλων των δικαιολογητικών (πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικό, ξένες γλώσσες, κ.α.) πολύ πριν εφαρμοστεί το μέτρο της αξιολόγησης σε όλους τους δημόσιους υπάλληλους. Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλοί από τους συγκεκριμένους υπαλλήλους, έλαβαν επιτυχώς μέρος σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ και είτε παραιτήθηκαν είτε αρνήθηκαν τις προσλήψεις προκειμένου να συνεχίσουν να προσφέρουν στα ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι υπάλληλοι ΙΔΑΧ με διδακτορικό που εργάζονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μπορεί να «εμφανίζονται» στο σύστημα απογραφής ως διοικητικοί υπάλληλοι γιατί έτσι προσελήφθησαν (λόγω των στρεβλώσεων του συστήματος και της μη ουσιαστικής αυτοτέλειας των ιδρυμάτων), αλλά στην συντριπτική τους πλειοψηφία στελεχώνουν εργαστηριακές εκπαιδευτικές μονάδες, κλινικές, προσφέροντας τόσο εκπαιδευτικό (εργαστηριακές ασκήσεις) όσο και τεχνικό έργο (χειρισμός ειδικού εργαστηριακού εξοπλισμού και λογισμικού), ενώ παράλληλα έχουν και ερευνητική δραστηριότητα, εφάμιλλη των μελών ΔΕΠ, συμμετέχοντας σε ανταγωνιστικά εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα είτε ως Επιστημονικοί Συνεργάτες είτε ακόμη και ως Επιστημονικοί Υπεύθυνοι, συνεισφέροντας στην εισροή κοινοτικών κονδυλίων που τόσο ανάγκη έχει η χώρα μας.
Η Πολιτεία αναγνωρίζοντας έστω και εκ των υστέρων ότι η πραγματική απασχόληση των ΙΔΑΧ με διδακτορικό στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δεν είναι η διοικητική υποστήριξη αλλά η εκπαιδευτική και ερευνητική εργασία, προχώρησε κάνοντας νόμο του Κράτους (Ν.4009/2011) την δυνατότητα ένταξης του εν λόγω προσωπικού σε θέσεις Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ).
Δυστυχώς μέχρι και σήμερα λόγω διαφόρων αδυναμιών εφαρμογής του νόμου που για το συγκεκριμένο θέμα εντοπίζονται κυρίως στην μη συγκρότηση των Οργανισμών των ιδρυμάτων, δεν έχει εφαρμοστεί η συγκεκριμένη διάταξη, με αποτέλεσμα οι ΙΔΑΧ με διδακτορικό να αντιμετωπίζονται ακόμα ως διοικητικοί υπάλληλοι με ότι αρνητικό επακόλουθο μπορεί να έχει αυτό στην παραμονή τους στο Δημόσιο, αφού μειονεκτούν στη μοριοδότηση για τη κινητικότητα/διαθεσιμότητα λόγω του τρόπου πρόσληψης τους.
Επομένως η σύγκριση των ΙΔΑΧ με διδακτορικό με άλλες κατηγορίες προσωπικού άλλων βαθμίδων της εκπαίδευσης μόνο σύγχυση μπορεί να προκαλέσει, αφού αντικειμενικά ούτε τα ίδια επιστημονικά προσόντα μπορούν να έχουν, αλλά ούτε και το ίδιο έργο μπορούν να προσφέρουν στα ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Παράλληλα προκαλεί θλίψη το γεγονός ότι εργαζόμενοι στρέφονται οι μεν εναντίον των δε, σε μια περίοδο που χρειάζεται κοινή θέση και αλληλεγγύη κατά των απολύσεων.
Πανελλήνιος Σύλλογος Διδακτόρων ΙΔΑΧ ΑΕΙ (ΠΑΣΔΙΔΑΧ)
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων σχετικά με τους υπαλλήλους που εργάζονται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) και είναι κάτοχοι Διδακτορικού Διπλώματος, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διδακτόρων ΙΔΑΧ ΑΕΙ (ΠΑΣΔΙΔΑΧ) δηλώνει τα εξής: Η μετατροπή των συμβάσεων από ορισμένου χρόνου σε αορίστου, έγινε με βάση το Ευρωπαϊκό Δίκαιο προς εναρμόνιση της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας με την Εθνική νομοθεσία και είναι εξίσου NOMIMH με οποιαδήποτε άλλη πρόσληψη, καθώς έγιναν νόμοι του κράτους (π.χ. Ν.2839/2000, ΠΔ 164/2004). Το προσωπικό αυτό ανήκει στο τακτικό προσωπικό της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι περισσότεροι εργάζονταν ήδη αρκετά χρόνια με συμβάσεις έργου ή συμβάσεις ορισμένου χρόνου πριν μετατραπούν οι συμβάσεις από ορισμένου σε αορίστου. Ως εκ τούτου, οι υπάλληλοι ΙΔΑΧ με διδακτορικό που εργάζονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δεν «διορίστηκαν πλαγίως» ούτε είναι «ευνοιοκρατικά τοποθετημένοι». ΚΡΙΘΗΚΑΝ από τα υπηρεσιακά συμβούλια των ιδρυμάτων που εργάζονταν, ότι χρειάζονται απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία τους, δηλαδή ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, ενώ η όλη διαδικασία της μετατροπής των συμβάσεων έγινε υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ που άσκησε τον έλεγχο νομιμότητας όλων των δικαιολογητικών (πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικό, ξένες γλώσσες, κ.α.) πολύ πριν εφαρμοστεί το μέτρο της αξιολόγησης σε όλους τους δημόσιους υπάλληλους. Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλοί από τους συγκεκριμένους υπαλλήλους, έλαβαν επιτυχώς μέρος σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ και είτε παραιτήθηκαν είτε αρνήθηκαν τις προσλήψεις προκειμένου να συνεχίσουν να προσφέρουν στα ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι υπάλληλοι ΙΔΑΧ με διδακτορικό που εργάζονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μπορεί να «εμφανίζονται» στο σύστημα απογραφής ως διοικητικοί υπάλληλοι γιατί έτσι προσελήφθησαν (λόγω των στρεβλώσεων του συστήματος και της μη ουσιαστικής αυτοτέλειας των ιδρυμάτων), αλλά στην συντριπτική τους πλειοψηφία στελεχώνουν εργαστηριακές εκπαιδευτικές μονάδες, κλινικές, προσφέροντας τόσο εκπαιδευτικό (εργαστηριακές ασκήσεις) όσο και τεχνικό έργο (χειρισμός ειδικού εργαστηριακού εξοπλισμού και λογισμικού), ενώ παράλληλα έχουν και ερευνητική δραστηριότητα, εφάμιλλη των μελών ΔΕΠ, συμμετέχοντας σε ανταγωνιστικά εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα είτε ως Επιστημονικοί Συνεργάτες είτε ακόμη και ως Επιστημονικοί Υπεύθυνοι, συνεισφέροντας στην εισροή κοινοτικών κονδυλίων που τόσο ανάγκη έχει η χώρα μας. Η Πολιτεία αναγνωρίζοντας έστω και εκ των υστέρων ότι η πραγματική απασχόληση των ΙΔΑΧ με διδακτορικό στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δεν είναι η διοικητική υποστήριξη αλλά η εκπαιδευτική και ερευνητική εργασία, προχώρησε κάνοντας νόμο του Κράτους (Ν.4009/2011) την δυνατότητα ένταξης του εν λόγω προσωπικού σε θέσεις Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ). Δυστυχώς μέχρι και σήμερα λόγω διαφόρων αδυναμιών εφαρμογής του νόμου που για το συγκεκριμένο θέμα εντοπίζονται κυρίως στην μη συγκρότηση των Οργανισμών των ιδρυμάτων, δεν έχει εφαρμοστεί η συγκεκριμένη διάταξη, με αποτέλεσμα οι ΙΔΑΧ με διδακτορικό να αντιμετωπίζονται ακόμα ως διοικητικοί υπάλληλοι με ότι αρνητικό επακόλουθο μπορεί να έχει αυτό στην παραμονή τους στο Δημόσιο, αφού μειονεκτούν στη μοριοδότηση για τη κινητικότητα/διαθεσιμότητα λόγω του τρόπου πρόσληψης τους. Επομένως η σύγκριση των ΙΔΑΧ με διδακτορικό με άλλες κατηγορίες προσωπικού άλλων βαθμίδων της εκπαίδευσης μόνο σύγχυση μπορεί να προκαλέσει, αφού αντικειμενικά ούτε τα ίδια επιστημονικά προσόντα μπορούν να έχουν, αλλά ούτε και το ίδιο έργο μπορούν να προσφέρουν στα ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Παράλληλα προκαλεί θλίψη το γεγονός ότι εργαζόμενοι στρέφονται οι μεν εναντίον των δε, σε μια περίοδο που χρειάζεται κοινή θέση και αλληλεγγύη κατά των απολύσεων. Πανελλήνιος Σύλλογος Διδακτόρων ΙΔΑΧ ΑΕΙ (ΠΑΣΔΙΔΑΧ)