Είχα ενημερωθεί από πολύ νωρίς για τις προθέσεις του υπουργείου σχετικά με τα μαθήματα Πληροφορικής στο Λύκειο. Είναι αλήθεια ότι κάποια από τα μαθήματα επιλογής που προσφέρονταν στους μαθητές ήταν Γυμνασιακού επιπέδου και κατά την ταπεινή μου γνώμη λίγα προσέφεραν. Όμως δεν πίστευα ότι θα βρισκόταν κάποιος που να προτείνει την απομάκρυνση του μαθήματος του προγραμματισμού (ΑΕΠΠ) και από το ωρολόγιο πρόγραμμα αλλά και από τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Βέβαια στην Ελλάδα έχω μάθει να τα περιμένω όλα. Έτσι δεν εξεπλάγην όταν είδα ότι στη Θετική κατεύθυνση ο Προγραμματισμός είχε αφαιρεθεί και στη θέση του είχε ενισχυθεί το μάθημα της Χημείας (6 ώρες παρακαλώ).
Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τους Χημικούς ή με την Χημεία, την οποία θεωρώ μια από τις κορυφαίες επιστήμες, όμως (όπως και να το δει κανείς) η μεγάλη πλειοψηφία των θετικών σχολών (Πανεπιστήμια, Πολυτεχνία και ΤΕΙ) έχουν μεγαλύτερη συνάφεια αντικειμένου με την Πληροφορική και τον Προγραμματισμό παρά με τη Χημεία (π.χ., Μαθηματικό, Φυσικό, Ηλεκτρολόγοι, Μηχανολόγοι, τμήματα Αυτοματισμού, Πληροφορικής, Τεχνολογίας, κ.λ.π. κ.λ.π.). Δεν μπορώ να καταλάβω, επομένως, γιατί πρέπει να αναγκάζουμε το 70% (και πάνω) των μαθητών της Θετικής κατεύθυνσης να εντρυφήσουν σε ένα μάθημα το οποίο δεν θα ξαναδούν ποτέ στην ακαδημαϊκή τους πορεία.
Αδυνατώ να πιστέψω ότι αυτό γίνεται για να βγάλουμε στη διαθεσιμότητα τους Πληροφορικάριους, ή επειδή υπάρχουν πολλοί ΠΕ04 που πρέπει κάπως να βολευτούν. Δεν μπορεί να γίνεται τόσο πρόχειρα ο σχεδιασμός του εκπαιδευτικού συστήματος σε μια Ευρωπαϊκή χώρα που αποζητά την ανάπτυξη και την καινοτομία.
Πρόταση: Κατά την ταπεινή μου γνώμη πρέπει να προστεθεί επιπλέον μια κατεύθυνση στην Γ΄ Λυκείου, η οποία θα αφορά τις Θετικές και Τεχνολογικές σχολές (Μαθηματικό, Φυσικό, Ηλεκτρολόγοι, Μηχανολόγοι, τμήματα Αυτοματισμού, Πληροφορικής, Τεχνολογίας, κ.λ.π. κ.λ.π.). Στην κατεύθυνση αυτή βασικά μαθήματα θα πρέπει να είναι (οι ώρες μπορούν να αλλάξουν):
Μαθηματικά (9 ώρες)
Φυσική (6 ώρες)
Πληροφορική (5 ώρες)
Μια τελευταία παρατήρηση: Στην περίπτωση που η Πληροφορική αφαιρεθεί τελικά από το Λύκειο θα έχουμε επιτύχει μια πρωτοφανή οπισθοδρόμηση, η οποία θα είναι πρακτικά αδύνατο να διορθωθεί τα επόμενα χρόνια, δεδομένου ότι προσλήψεις δεν γίνονται και ότι πολλοί επιστήμονες πληροφορικής θα απομακρυνθούν τελικά από τα σχολεία.
Είχα ενημερωθεί από πολύ νωρίς για τις προθέσεις του υπουργείου σχετικά με τα μαθήματα Πληροφορικής στο Λύκειο. Είναι αλήθεια ότι κάποια από τα μαθήματα επιλογής που προσφέρονταν στους μαθητές ήταν Γυμνασιακού επιπέδου και κατά την ταπεινή μου γνώμη λίγα προσέφεραν. Όμως δεν πίστευα ότι θα βρισκόταν κάποιος που να προτείνει την απομάκρυνση του μαθήματος του προγραμματισμού (ΑΕΠΠ) και από το ωρολόγιο πρόγραμμα αλλά και από τις πανελλαδικές εξετάσεις. Βέβαια στην Ελλάδα έχω μάθει να τα περιμένω όλα. Έτσι δεν εξεπλάγην όταν είδα ότι στη Θετική κατεύθυνση ο Προγραμματισμός είχε αφαιρεθεί και στη θέση του είχε ενισχυθεί το μάθημα της Χημείας (6 ώρες παρακαλώ). Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τους Χημικούς ή με την Χημεία, την οποία θεωρώ μια από τις κορυφαίες επιστήμες, όμως (όπως και να το δει κανείς) η μεγάλη πλειοψηφία των θετικών σχολών (Πανεπιστήμια, Πολυτεχνία και ΤΕΙ) έχουν μεγαλύτερη συνάφεια αντικειμένου με την Πληροφορική και τον Προγραμματισμό παρά με τη Χημεία (π.χ., Μαθηματικό, Φυσικό, Ηλεκτρολόγοι, Μηχανολόγοι, τμήματα Αυτοματισμού, Πληροφορικής, Τεχνολογίας, κ.λ.π. κ.λ.π.). Δεν μπορώ να καταλάβω, επομένως, γιατί πρέπει να αναγκάζουμε το 70% (και πάνω) των μαθητών της Θετικής κατεύθυνσης να εντρυφήσουν σε ένα μάθημα το οποίο δεν θα ξαναδούν ποτέ στην ακαδημαϊκή τους πορεία. Αδυνατώ να πιστέψω ότι αυτό γίνεται για να βγάλουμε στη διαθεσιμότητα τους Πληροφορικάριους, ή επειδή υπάρχουν πολλοί ΠΕ04 που πρέπει κάπως να βολευτούν. Δεν μπορεί να γίνεται τόσο πρόχειρα ο σχεδιασμός του εκπαιδευτικού συστήματος σε μια Ευρωπαϊκή χώρα που αποζητά την ανάπτυξη και την καινοτομία. Πρόταση: Κατά την ταπεινή μου γνώμη πρέπει να προστεθεί επιπλέον μια κατεύθυνση στην Γ΄ Λυκείου, η οποία θα αφορά τις Θετικές και Τεχνολογικές σχολές (Μαθηματικό, Φυσικό, Ηλεκτρολόγοι, Μηχανολόγοι, τμήματα Αυτοματισμού, Πληροφορικής, Τεχνολογίας, κ.λ.π. κ.λ.π.). Στην κατεύθυνση αυτή βασικά μαθήματα θα πρέπει να είναι (οι ώρες μπορούν να αλλάξουν): Μαθηματικά (9 ώρες) Φυσική (6 ώρες) Πληροφορική (5 ώρες) Μια τελευταία παρατήρηση: Στην περίπτωση που η Πληροφορική αφαιρεθεί τελικά από το Λύκειο θα έχουμε επιτύχει μια πρωτοφανή οπισθοδρόμηση, η οποία θα είναι πρακτικά αδύνατο να διορθωθεί τα επόμενα χρόνια, δεδομένου ότι προσλήψεις δεν γίνονται και ότι πολλοί επιστήμονες πληροφορικής θα απομακρυνθούν τελικά από τα σχολεία.