Η παντελής απουσία της Πληροφορικής στο Λύκειο οδηγεί στην πλήρη απαξίωση του μαθήματος. Ανατρέχω στους τελευταίους 3 σκοπούς του Γενικού Λυκείου:
η) Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων,
θ) Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών και
ι) Η καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των μαθητών στην αγορά εργασίας
Ωραία διατυπωμένοι, εύστοχοι και περιεκτικοί...αλλά πώς?
Όταν προσφέρετε ένα μάθημα επιλογής στην Α΄Λυκείου, που όπως καλά θα ξέρετε ΔΕΝ μπορούν να καλυφθούν όλες οι απαιτήσεις για πρακτικούς λόγους, πως θα υλοποιηθούν οι στόχοι αν δε διδάσκεται ο μαθητής την Πληροφορική? Θεωρούμε δεδομένο ότι ο μαθητής γνωρίζει χωρίς να του έχουμε διδάξει! Τα όσα διδάχθηκε στο Γυμνάσιο, ακόμα και στο 2ωρο που εισηγείστε δεν είναι αρκετά για να καλύψουν τις ανάγκες του Λυκείου. Η πρόταση για μία σπειροειδή μέθοδο διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής, ξεκινώντας από το δημοτικό μέχρι και το λύκειο, είναι κάτι που πρέπει να αποφασιστεί, αλλιώς σύγχρονο σχολείο ΔΕΝ μπορεί να υπάρξει! Αν η νέα προσέγγιση και αναδιάρθρωση των αναλυτικών προγραμμάτων παραμείνει όπως την εισηγείστε, απλά αποκλείουμε και στερούμε από τα παιδιά τη δυνατότητα να μάθουν, να δημιουργούν και να αξιοποιούν εργαλεία των νέων τεχνολογιών, εφόδια απαραίτητα και για τη συνέχιση της πορείας τους (επαγγελματική ή ακαδημαϊκή).
Σας ευχαριστώ,
Σταυρούλα Μιχαήλ - καθηγήτρια Πληροφορικής - MSc Παιδαγωγικών Επιστημών
Η παντελής απουσία της Πληροφορικής στο Λύκειο οδηγεί στην πλήρη απαξίωση του μαθήματος. Ανατρέχω στους τελευταίους 3 σκοπούς του Γενικού Λυκείου: η) Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων, θ) Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών και ι) Η καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των μαθητών στην αγορά εργασίας Ωραία διατυπωμένοι, εύστοχοι και περιεκτικοί...αλλά πώς? Όταν προσφέρετε ένα μάθημα επιλογής στην Α΄Λυκείου, που όπως καλά θα ξέρετε ΔΕΝ μπορούν να καλυφθούν όλες οι απαιτήσεις για πρακτικούς λόγους, πως θα υλοποιηθούν οι στόχοι αν δε διδάσκεται ο μαθητής την Πληροφορική? Θεωρούμε δεδομένο ότι ο μαθητής γνωρίζει χωρίς να του έχουμε διδάξει! Τα όσα διδάχθηκε στο Γυμνάσιο, ακόμα και στο 2ωρο που εισηγείστε δεν είναι αρκετά για να καλύψουν τις ανάγκες του Λυκείου. Η πρόταση για μία σπειροειδή μέθοδο διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής, ξεκινώντας από το δημοτικό μέχρι και το λύκειο, είναι κάτι που πρέπει να αποφασιστεί, αλλιώς σύγχρονο σχολείο ΔΕΝ μπορεί να υπάρξει! Αν η νέα προσέγγιση και αναδιάρθρωση των αναλυτικών προγραμμάτων παραμείνει όπως την εισηγείστε, απλά αποκλείουμε και στερούμε από τα παιδιά τη δυνατότητα να μάθουν, να δημιουργούν και να αξιοποιούν εργαλεία των νέων τεχνολογιών, εφόδια απαραίτητα και για τη συνέχιση της πορείας τους (επαγγελματική ή ακαδημαϊκή). Σας ευχαριστώ, Σταυρούλα Μιχαήλ - καθηγήτρια Πληροφορικής - MSc Παιδαγωγικών Επιστημών