• Σχόλιο του χρήστη 'kngb' | 18 Αυγούστου 2013, 00:12

    ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ - ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Το προτεινόμενο σχέδιο έχει πολλές ασάφειες: ΟΜΑΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΡΧΑΙΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΦΥΣΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ Ή ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ & Σ.ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑ Ή ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ & Σ.ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Με δεδομένο ότι οι υποψήφιοι μπορούν να δηλώνουν μέχρι δύο επιστημονικά πεδία, παρατηρώντας και μελετώντας των παραπάνω πίνακα, επισημαίνω τα εξής: Στην Γ΄ τάξη είμαστε 19 μαθητές! Μπορούμε να σπουδάσουμε ότι θέλουμε; • Στα σχολεία με ένα τμήμα στην Γ΄ τάξη θα μπορούν να λειτουργούν όλες οι ομάδες μαθημάτων; Δυνητικά είναι πέντε. Είναι Δευτέρα και η 3η ώρα μαθήματος! Σε ποια Αίθουσα έχω μάθημα; • Στα κοινά μαθήματα θα γίνετε συνδιδασκαλία; Π.χ. ένας μαθητής όταν διδάσκετε Αρχαία θα είναι σε ένα τμήμα με συμμαθητές μόνο από την ομάδα Ανθρωπιστικών σπουδών και θα κάνουν μάθημα στην Αίθουσα:1, ενώ όταν διδάσκετε Ιστορία θα είναι σε ένα τμήμα με συμμαθητές και από την ομάδα Κοινωνιολογίας (αν δεν έχουν επιλέξει την Οικονομία) και από την ομάδα Παιδαγωγικών τμημάτων και ενδεχομένως να κάνουν μάθημα στην Αίθουσα:2. Αντίστοιχα για τα κοινά μαθήματα Φυσικής, Χημείας και των Μαθηματικών & Στοιχείων Στατιστικής. Δηλαδή ανάλογα με το μάθημα και θα αναπροσαρμόζετε κάθε φορά η σύνθεση του τμήματος. Τμήμα γενικής παιδείας, Τμήμα ομάδας μαθημάτων προσανατολισμού, Τμήμα μαθημάτων συνδιδασκαλίας! Μια φορά την εβδομάδα 3ωρο Αρχαία • Επειδή οι ώρες μαθημάτων προσανατολισμού είναι 20/εβδομάδα, θα διδάσκονται 4 ώρες/ημέρα μαθήματα προσανατολισμού. Μήπως είναι υπερβολικές οι ώρες προσανατολισμού; Σχεδόν καθημερινό 2ωρο Μαθηματικά και ένα συνεχόμενο 3ωρο Αρχαία; Με τον ίδιο καθηγητή δεν θα είναι κουραστικό; Τι θα γίνετε με τους συναδέλφους που ενδεχομένως θα διατίθενται από σχολείο σε σχολείο; Βλέπε Χημικούς, Βιολόγους γιατί αυτές οι ειδικότητες δεν υπάρχουν σε όλα τα λύκεια και το πρόγραμμα δεν θα βγαίνει σε ενδεχόμενες συνδιδασκαλίες. Θέλω να σπουδάσω Ιατρική ή Μηχανολόγος Μηχανικός! Μπορώ; • Τυπικά παρατηρώντας τον πίνακα μπορείτε, γιατί τα κοινά μαθήματα Φυσικής, Χημείας αυτό το σκοπό να υπηρετούν. Ουσιαστικά όμως εάν έχετε παρακολουθήσει τα Μαθηματικά θα δυσκολευτείτε στην Ιατρική γιατί δεν θα έχετε ιδέα από Βιολογία, ενώ εάν έχετε παρακολουθήσει τη Βιολογία θα δυσκολευτείτε στο Πολυτεχνείο γιατί δεν θα έχετε ιδέα από Μαθηματικά! Να σταματήσουν τα τραγελαφικά! • Να μην μπορεί να εισαχθεί κάποιος στο Χημικό, Χημικών Μηχανικών, Βιολογίας, Γεωπονίας αν δεν έχει εξεταστεί στη χημεία όπως γίνονταν μέχρι σήμερα με τους υποψήφιους της ΤΧ ΙΙ. Για να μην δυσαρεστήσω τους αξιαγάπητους ΠΕ:19-20, χημεία αν δεν ξέρεις δεν μπορεί να μάθεις ποτέ, ενώ αντίθετα, σχέση με την πληροφορική τεχνολογία έχουν όλοι οι μαθητές. Άλλωστε το επόμενο βήμα θα είναι η κατάργηση της πληροφορικής και από το Γυμνάσιο λόγω επιμόρφωσης καθηγητών στις ΤΠΕ επιπέδου 2! Μην βλέπετε το «δέντρο» ΑΕΠΠ, να βλέπετε το δάσος! Θέλω να σπουδάσω δάσκαλος! • Τώρα εάν γνωρίζετε Μαθηματικά και Ιστορία μπορείτε να σπουδάσετε στα Παιδαγωγικά τμήματα. Επειδή μέχρι σήμερα τα Παιδαγωγικά τμήματα δέχονταν υποψήφιους κατά 85% από τη ΘΡ Κατεύθυνση και τα προγράμματα σπουδών τους ήταν κατά 75% φιλολογικών μαθημάτων, 10% Μαθηματικών, 12% Φυσικών κλπ. Θα πρέπει να γίνει αναπροσαρμογή στα προγράμματα σπουδών, στη σύνθεση των μελών ΔΕΠ κοκ. Εάν δεν γίνουν όλα αυτά προφανώς οι εισακτέοι θα βρεθούν προ εκπλήξεων. Νομίζω με το προτεινόμενο σχέδιο περνάμε στην αντίπερα όχθη, δηλαδή περίπου 100% από τις θετικές επιστήμες. Με το προτεινόμενο σχέδιο για να γίνει κάποιος δάσκαλος πρέπει να παρακολουθήσει Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Αρχές Φυσικών Επιστημών και Ιστορία. Δηλαδή το γνωστό ανέκδοτο: «Αυτός που δεν μπορούσε να εισαχθεί στις καθηγητικές σχολές, έμπαινε στη διετή Ακαδημία». Μια πρόταση: Να μην υπάρχει ομάδα Παιδαγωγικών Τμημάτων και οι εισακτέοι των παιδαγωγικών σχολών να προέρχονται ισόποσα από τις ομάδες των Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών. Αστυνομικές, Στρατιωτικές Σχολές; • Αφού οι Αστυνομικές, Στρατιωτικές Σχολές θα είναι ξεχωριστή ομάδα, ποια ομάδα μαθημάτων θα πρέπει να παρακολουθήσει κάποιος για να εισαχθεί σε αυτές; Ένας υποψήφιος από τις Ανθρωπιστικές σπουδές θα μπορεί να εισαχθεί στην Ικάρων αφού δεν θα έχει ιδέα από Φυσική; Βλέπε βολές, ταχύτητα, G. Ειδικά μαθήματα! • Στα μαθήματα της Γ΄ τάξης (γενικής παιδείας ή προσανατολισμού) δεν υπάρχει το Γραμμικό σχέδιο ούτε ως μάθημα επιλογής. Οι υποψήφιοι της Αρχιτεκτονικής Σχολής δεν θα εξετάζονται στο σχέδιο; Οι σχολές θα έχουν λόγο και άποψη; • Θα μπορεί κάποιος με 9,5 στα Μαθηματικά να εισάγετε στο ακριτικό Μαθηματικό Σάμου; Με 8,2 στη Χημεία, στο Χημικό; Όπως γίνονταν μέχρι σήμερα; Ή η κάθε σχολή θα θέτει συντελεστή βαρύτητας σε κάποιο κύριο μάθημα και οι θέσεις εισακτέων θα είναι δυνητικές και όχι υποχρεωτικές όπως μέχρι σήμερα; ΥΓ.1 το σύστημα των Δεσμών Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, ΙV, V είχε κάτι διαφορές σε σχέση με το προτεινόμενο σχέδιο, στο μάθημα της κοινωνιολογίας, στις Αρχές Φυσικών Επιστημών, κλπ. ΥΓ.2 το προτεινόμενο σχέδιο εξαφανίζει την Πληροφορική και τους ΠΕ:19 – 20 από το λύκειο. Ίσως να ευθύνονται οι ίδιοι για το εύθυμο δίωρο του μαθήματος επιλογής! ΥΓ.3 Όσοι συνάδελφοι Μαθηματικοί δεν είχατε σχέση με το survey, το Νέστορα, ποτέ δεν είναι αργά! Φιλικά! Κ.Η.