Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Λάμπρος Μπέκιος | 27 Νοεμβρίου 2009, 23:04
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κα Υπουργέ Το σημερινό σύστημα προσλήψεων (ΑΣΕΠ, 60% - 40%) δημιουργήθηκε λόγω του κορεσμού και της ουσιαστικής δυσλειτουργίας που επήλθε στο σύστημα της επετηρίδας (μεγάλος αριθμός υποψήφιων εκπαιδευτικών, πρόσληψη σε μεγάλη ηλικία). Διαμορφώθηκε ώστε να προσαρμοστεί σε (αλλά και να προσαρμόσει…) μια κοινωνία εκπαιδευτικών που μελετούν για να επιτύχουν στο ΑΣΕΠ ή που καρτερούν υπομονετικά, περιφερόμενοι για να συγκεντρώσουν προϋπηρεσία, εκτός των άλλων και διότι δεν μπορούν αντικειμενικά να μπουν σε τροχιά διεκδίκησης μιας θέσης μέσω ΑΣΕΠ. Αναφέρετε ότι το τωρινό σύστημα είναι και αυτό κορεσμένο με τη σειρά του. Θεωρείτε ότι το οποιοδήποτε επόμενο σύστημα προσλήψεων δεν θα παρουσιάσει άλλου είδους χειρότερες δυσλειτουργίες τις οποίες ίσως χωρίς ολοκληρωμένη κοινωνικού/στατιστικού τύπου μελέτη δεν είναι δυνατόν να προβλέψει κανείς; Αναπληρωτές και ωρομίσθιοι υπάρχουν διότι είναι αναγκαίοι για πολλούς λόγους. Προτείνω να μειώσετε τις αιτίες (της αναγκαστικής για την λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος) πρόσληψης αναπληρωτών ωρομισθίων ώστε η συσσώρευση προϋπηρεσίας να υφίσταται σε λιγότερους εκπαιδευτικούς. Γνωρίζεται πώς να το επιτύχετε αυτό. Όσο όμως υπάρχουν εκπαιδευτικοί που συσσωρεύουν προϋπηρεσία πρέπει να αφήσετε ανοιχτή τη δυνατότητα πρόσληψής τους σύμφωνα με το ισχύον σύστημα (επιτυχία σε ΑΣΕΠ και 24μηνο), όπως πρέπει να αφήσετε ανοιχτή ΚΑΙ την δυνατότητά τους να συσσωρεύουν ικανή προϋπηρεσία που να αναγνωρίζετε για πρόσληψη χωρίς ΑΣΕΠ . Και αυτό γιατί όπως σε επίπεδο εκπαίδευσης είναι «πρώτα ο μαθητής» έτσι και σε επίπεδο κοινωνίας πρέπει να είναι πρώτα ο δοκιμασμένος και αποδεκτός από το ίδιο του το κράτος εργαζόμενος. Αφήστε το 60-40 στην πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ – προϋπηρεσίας αλλά λάβετε τέτοιες αποφάσεις ώστε εκ των πραγμάτων να αναγκάσετε την αναλογία να μεταβληθεί σταδιακά υπέρ όσων προσλαμβάνονται με διαγωνισμό. Μπορείτε να πετύχετε αυτό που θέλετε με ορθολογική χρήση των υπαρχόντων όπλων. Η δημιουργία νέων όπλων μπορεί να αλλάξει δραστικά την τροπή της ιστορίας, σκοτώνει όμως περισσότερους. Πόσους «θανάτους» ακόμα μπορεί να αντέξει η ελληνική κοινωνία; Επιμένετε στο πρόσληψη μόνο μέσω ΑΣΕΠ; Δώστε δυνατότητα σταδιακής πρόσληψης όσων έχουν δημιουργήσει προϋπηρεσία και μην επιτρέψετε στη συνέχεια την συσσώρευση προϋπηρεσίας από κανέναν ούτε και μιας ημέρας. Αν όμως δημιουργείται προϋπηρεσία τότε ηθικά έχετε την υποχρέωση να αποκαταστήσετε επαγγελματικά τον εκπαιδευτικό που εργάστηκε και για το δικό σας συμφέρον. Θέλετε να αλλάξετε έως και 180 μοίρες το σύστημα; Ναι, αλλά με ομαλό τρόπο και όχι με μεθόδους τραινάκι του τρόμου όπου οι αδύναμοι κρίκοι πέφτουν από μόνοι τους έξω. Θεωρώ ότι το καρότο που λέγεται «η προυπηρεσία θα προσμετράται σε περίπτωση επιτυχίας στο ΑΣΕΠ και μόνον τότε», θα δημιουργήσει στρεβλώσεις οι οποίες θα αλλοιώσουν το ήδη χαρακωμένο πρόσωπο της δημόσιας εκπαίδευσης.