Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Σωτήριος | 27 Νοεμβρίου 2009, 23:43
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Νομίζω ότι το όλοι από ΑΣΕΠ είναι υποβάθμιση του λειτουργήματος του εκπαιδευτικού. Τα υπόλοιπα που διάβασα ως δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας φαίνονται προς τη σωστή κατεύθυνση. Φυσικά, στις λεπτομέρειες πάντα θα υπάρχουν διαφωνίες, δεν μπορεί να τα βλέπουμε όλοι ίδια τα πράγματα. Μόνο ΑΣΕΠ τι σημαίνει; Όσοι έχουν παιδαγωγική κατάρτιση και δεν πέρασαν εξετάσεις ΑΣΕΠ είναι χειρότεροι από αυτούς που πέρασαν ΑΣΕΠ και δεν έχουν παιδαγωγική κατάρτιση; Το ΑΣΕΠ πρέπει να αντικατασταθεί από ένα πανεπιστήμιο παιδαγωγικών επιστημών και ερευνών. Έτσι, θα προετοιμάζεται ένας εκπαιδευτικός, παιδαγωγός που έχει συνείδηση του ότι πρώτα από όλα είναι ο μαθητής και αυξημένες ικανότητες για να το εφαρμόσει και στην πράξη. Η πρόταση μου έχει δυο σκέλη, που είναι τα εξής: 1) Διορισμοί μέσω των πινάκων που δεν περιλαμβάνουν μόνο επιτυχόντες ΑΣΕΠ ή μόνο αποτυχόντες, τους περιλαμβάνουν και τους 2. Τους περιλαμβάνουν όλους αυτή τη στιγμή. Ο κόπος και οι θυσίες του ωρομίσθιου, καθώς και η επιτυχία στον ΑΣΕΠ ας μην ισοπεδώνονται. Και οι δυο κατηγορίες είμαστε άνθρωποι που προσπάθησαν. (Εξ άλλου αρκετοί από τους επιτυχόντες στον ΑΣΕΠ έχουν κερδίσει ως "ανταμοιβή" για αυτή την επιτυχία τους την κλήση ως ωρομίσθιοι και γνωρίζουν τον κόπο και τις θυσίες του ωρομίσθιου. Πολλοί επίσης ωρομίσθιοι έχουν δώσει ΑΣΕΠ επιτυχημένα ή αποτυχημένα και γνωρίζουν τον κόπο, το κόστος πολλές φορές, την αγωνία και αυτού που έδωσε ΑΣΕΠ.) Διορισμοί μέσω των πινάκων που ήδη υπάρχουν και οι οποίοι καλό είναι να κλειδώσουν. Κατάργηση του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς και κατάργηση της ωρομισθίας. Δηλ. μεταβατική περίοδος 6 ετών με διορισμούς μόνο από τους πίνακες. Διορισμοί αναπληρωτών και μόνιμων. Από τους υπάρχοντες πίνακες. (Φυσικά αυτή η πρόταση αποτελεί μια κεντρική πρόταση, όπου κάποιος μπορεί να κρίνει ότι ελλιπής και πρέπει π.χ. να προβλέπονται ποσοστά που να καλύπτουν και άλλες κατηγορίες και να έχει δίκιο στην πρόταση του.) 2) Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση επι της ουσίας Μελέτη, σχεδιασμός και προγραμματισμός για 2 χρόνια και έναρξη λειτουργίας τον Σεπτέμβριο του 2011 ή 2012 ενός πανεπιστημίου παιδαγωγικών επιστημών και ερευνών από το οποίο θα βγαίνουν και στο οποίο προφανώς θα σπουδάζουν από το 2011 ή 2012 οι μελλοντικοί καθηγητές και δάσκαλοι όλων των ειδικοτήτων και από το 2015 ή 2016 θα αποτελούν το 100% των νεοδιορισμένων. Εισαγωγή σε αυτό το Πανεπιστήμιο όσων χρειάζονται μόνο ως εκπαιδευτικοί. Δηλ. εισακτέοι που θα μπορούν να αυξομειώνονται 20% ίσως (όσο κρίνεται απαραίτητο πάντως), ώστε να υπάρχει 100% απορρόφηση των αποφοίτων σε ορίζοντα το πολύ ενός-δυο ετών μετά την αποφοίτηση τους. Είναι μια ιδέα που έχει εκφραστεί και στο παρελθόν και που θα βοηθήσει να υπάρχει πραγματικά συνείδηση σε όλους τους δασκάλους και καθηγητές του ρόλου τους ως παιδαγωγών. Προφανώς υπάρχουν και άλλες. Μία που διαφαίνεται τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας είναι η ίδρυση σχολών παιδείας και εκπαίδευσης σε μερικά από τα υπάρχοντα πανεπιστήμια, που αν το υπουργείο παιδείας εκτιμά ότι αυτο μπορεί να κάνει προς το παρών δεν είναι μια κακή λύση, αλλά θα πρέπει να θεωρείται μια προσωρινή παρέμβαση. Είναι όμως ιστορική ευκαιρία να κλειδώσουν οι πίνακες. Κάτι στο οποίο οι πιο πολλοί φαίνεται να συμφωνούν. Είναι ιστορική ευκαιρία για κατάργηση της ωρομισθίας και του ΑΣΕΠ την ίδια στιγμή. Παράλληλα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση επί της ουσίας με σχεδιασμό και ίδρυση του Πανεπιστημίου Παιδαγωγικών Επιστημών και Ερευνών, που θα προετοιμάζει όλους τους μελλοντικούς παιδαγωγούς να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις. Κλείνοντας να σημειώσω ότι οι δυο αυτές προτάσεις δεν μπορούν να σταθούν η μία χωρίς την υλοποίηση της άλλης. Δεν έχει νόημα να καταργηθεί δηλ. ο ΑΣΕΠ αν παράλληλα δεν δοθεί ουσιαστική λύση στην κατάρτιση του μελλοντικού παιδαγωγού. Όπως δεν έχει νόημα να τιμωρείς τους σημερινούς και του πρόσφατου παρελθόντος εκπαιδευτικούς, που προσπάθησαν με ορισμένους και γνωστούς κανόνες όταν θέλεις να αντιλαμβάνονται τον ρόλο τους ως ρόλο παιδαγωγού.