• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΑΣΙΛΗΣ Π.' | 18 Αυγούστου 2013, 03:36

    1. Η "ΕΠΙΣΤΗΜΗ" της Βιολογίας, δηλαδή της ΖΩΗΣ, μαζύ με τις ομοειδείς-συναφείς σ΄αυτήν (π.χ. Βιοτεχνολογία, Φυσιολογία, Γενετική, Μοριακή, Οικολογία, Μικροβιολογία, Βοτανική κ.λ.π.) θα έπρεπε να διδάσκεται υποχρεωτικά σε όλες της τάξης Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου και Τεχνικού Λυκείου σε 2ωρη βάση κατ΄ ελάχιστο. Πέρα από το γεγονός των γνώσεων που προσφέρει για το ίδιο μας το σώμα, για τους άλλους οργανισμούς -φυτά, ζώα, μικροοργανισμούς-, τις σχέσεις μεταξύ τους, την κάθε αλληλεπίδρασή τους με το περιβάλλον κ.ά., μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην διαμόρφωση της προσωπικότητας των εφήβων καθορίζοντας στάσεις και συμπεριφορά σε καίρια κοινωνικά ζητήματα, όπως: α. η καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης (π.χ. σε σχέση με κάθε είδους ρύπανση) και η αγάπη για το περιβάλλον και τους άλλους οργανισμούς (φυτά ή ζώα) και συνακόλουθα η προστασία του περιβάλλοντος (π.χ. σε σχέση με πυρκαγιές, ανακύκλωση, αναδασώσεις), β. ο σεβασμός της διαφορετικότητας (θρήσκευμα, φυλή, φύλο, δυνατότητες, ικανότητες, πεποιθήσεις κ.λ.π.), γ. η υιοθέτηση επιλογών που έχουν σχέση τόσο με την ατομική όσο και με την δημόσια υγεία και υγιεινή (προφύλαξη μολύνσεων, επιδημίες, εμβολιασμοί, σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα, αντισύλληψη, αλκοόλ, ναρκωτικά, διατροφή, κάπνισμα, ηλιοθεραπεία κ.ά.), δ. η εξοικείωση με απλά καθημερινά περιστατικά και η προσφορά πρώτων βοηθειών (τραυματισμοί, λιποθυμίες, θλάσεις, κράμπες, αιμορραγίες κ.λ.π.) και επομένως η καλλιέργεια πνεύματος συμπαράστασης, εθελοντισμού και κοινωνικής προσφοράς. Οι γνώσεις που αφορούν τις λειτουργίες των διαφόρων συστημάτων του οργανισμού μας μπορεί να προσφέρει σημαντικά τόσο στην μείωση των ασθενειών όσο και των υπέρογκων δαπανών για την διατήρηση της υγείας (χρήση φαρμάκων, παραιατρικές εξετάσεις, νοσηλείες, θεραπείες κ.ά.). Γνώσεις που αφορούν τη λειτουργία του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος μπορεί να βοηθήσουν σημαντικά στην κατανόηση της διαφορετικότητας της συμπεριφοράς, αλλά και των άλλων ανώτερων πνευματικών λειτουργιών όπως η συνείδηση και η μάθηση. Έτσι, μπορεί να εφαρμόζονται ασκήσεις βελτίωσης της μνήμης οι οποίες θα βοηθήσουν σημαντικά τους μαθητές στις επιδόσεις τους. Τέλος, είναι αυτονόητα απαραίτητη η πανελλαδική εξέταση στη Βιολογία, και καθόσον είναι ένα από τα 2 πιό επιτυχημένα πανελλαδικά μαθήματα, κάθε χρόνο από το 2000 έως σήμερα, σε επιδόσεις άνω του 15 (50-70%) και ταυτόχρονα ευρύτατης αποδοχής (επιλέγεται περίπου από το 35-40% των υποψηφίων ανεξαρτήτως κατεύθυνσης) επομένως είναι ευρέως αγαπητό παρότι σε λίγες τάξεις και μονόωρο και διδάχθηκε συνολικά μόνο 6-7 ώρες στη σχολική ζωή (λιγότερες από οποιοδήποτε άλλο εξεταζόμενο ή μη μάθημα, το ίδιο ή λιγότερο επιτυχημένο)