Η μεταρρύθμιση Αρσένη (απορύθμιση κατά την γνώμη μου) είχε εισάγει την προσμέτρηση του προφορικού βαθμού των τάξεων του Λυκείου στην βαθμολογία για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Περιττό να αναφέρω ότι απέτυχε παταγωδώς, και "μαζεύτηκε" (από τον Ευθυμίου αν θυμάμαι καλά) με την προσαρμογή του προφορικού βαθμού (+-2) στον γραπτό βαθμό των πανελληνίων.
Δυστυχώς, το υπό συζήτηση νομοσχέδιο επαναφέρει την προφορική (αλλά και ενδοσχολική γραπτή προαγωγική ή απολυτήρια) βαθμολογία των Λυκειακών τάξεων στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς καν προσαρμογή.
Η ενδοσχολική προφορική και γραπτή (προαγωγική ή απολυτήρια) βαθμολογία δεν πρέπει να λαμβάνετε υπόψη για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επειδή:
1. Είναι άκρως υποκειμενική (Εξαρτάται από τον εκάστοτε καθηγητή. Μέχρι και ο γραπτός βαθμός εξάγεται από διαφορετικά θέματα.)
2. Είναι ούτως ή άλλως αναξιοκρατική (Εξαρτάται και επηρεάζεται από το γενικό επίπεδο του τμήματος, της τάξης ή του σχολείου.)
3. Είναι αντιπαιδαγωγική (Η προφορική βαθμολογία είναι ένα εργαλείο στα χέρια κάθε καθηγητή, μπορεί να βαθμολογήσει υπέρμετρα έναν μαθητή που χρήζει ενθάρρυνσης και μπορεί να βάλει χαμηλότερο βαθμό σε μαθητή που χρήζει "ξυπνήματος".)
4. Είναι αιώνια (Την κουβαλάς για μια ζωή, άσχετα με το αν βελτιώθηκες. Επειδή Πανελλήνιες εξετάσεις μπορείς να δώσεις πολλές φορές, είναι άδικο να σε κρατούν πίσω παλιά "παιδικά" λάθη.)
5. Επηρεάζεται από χρηματισμό, "νόμιμο" (Ιδιωτικά Λύκεια) και "παράνομο" (Ιδιαίτερα από τον καθηγητή του Λυκείου)
6. Είναι ψυχοφθόρος για τον καθηγητή, λόγω του συναισθηματικού δεσμού με τους μαθητές, αλλά και ενδεχόμενες πιέσεις από το περιβάλλον (γονείς, προϊσταμένους, συναδέλφους, μικρές κοινωνίες)
7. Έτσι δεν επιτυγχάνεται η αποσύνδεση του Λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά επιτυγχάνεται το ακριβώς αντίθετο, μετατρέπουμε το Λύκειο σε ένα διαρκές εξεταστικό κέντρο.
και πολλά άλλα.
Αν ο σκοπός της σύνδεσης της βαθμολογίας του Λυκείου με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ήταν να πληγεί η "αδιαφορία" των μαθητών για το Λύκειο (ως σύνολο ή σε μέρος των διδασκόμενων μαθημάτων), νομίζω ότι υπάρχει καλύτερος τρόπος.
Νομίζω ότι ήρθε η ώρα της κατάργησης της προαγωγής και της απόλυσης με τον γενικό μέσο όρο. Σήμερα με το ισχύον σύστημα, οι μαθητές γνωρίζουν ότι σχετικά εύκολα θα προαχθούν στην επόμενη τάξη. Οι καθηγητές νοιώθουν εγκλωβισμένοι και αβοήθητοι σε αυτό το σύστημα.
Όπως έλεγε και ένας διευθυντής σε Λύκειο που εργαζόμουν "Για να μείνει ένας μαθητής στην ίδια τάξη, πρέπει να το ζητήσει με αίτηση, και μάλιστα με δύο αιτήσεις."
Αν θέλουμε Λύκειο, που προσφέρει σφαιρική γνώση (και παιδεία), θα πρέπει ο μαθητής να μάθει να κοπιάζει σε ΟΛΑ τα μαθήματα, και φυσικά να ανταμείβεται ανάλογα.
Γιατί στο Γυμνάσιο να υπάρχει η επανεξέταση το Σεπτέμβριο για κάθε μάθημα χωριστά, και στο Λύκειο να μην υπάρχει το ίδιο;
Η μεταρρύθμιση Αρσένη (απορύθμιση κατά την γνώμη μου) είχε εισάγει την προσμέτρηση του προφορικού βαθμού των τάξεων του Λυκείου στην βαθμολογία για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Περιττό να αναφέρω ότι απέτυχε παταγωδώς, και "μαζεύτηκε" (από τον Ευθυμίου αν θυμάμαι καλά) με την προσαρμογή του προφορικού βαθμού (+-2) στον γραπτό βαθμό των πανελληνίων. Δυστυχώς, το υπό συζήτηση νομοσχέδιο επαναφέρει την προφορική (αλλά και ενδοσχολική γραπτή προαγωγική ή απολυτήρια) βαθμολογία των Λυκειακών τάξεων στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς καν προσαρμογή. Η ενδοσχολική προφορική και γραπτή (προαγωγική ή απολυτήρια) βαθμολογία δεν πρέπει να λαμβάνετε υπόψη για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επειδή: 1. Είναι άκρως υποκειμενική (Εξαρτάται από τον εκάστοτε καθηγητή. Μέχρι και ο γραπτός βαθμός εξάγεται από διαφορετικά θέματα.) 2. Είναι ούτως ή άλλως αναξιοκρατική (Εξαρτάται και επηρεάζεται από το γενικό επίπεδο του τμήματος, της τάξης ή του σχολείου.) 3. Είναι αντιπαιδαγωγική (Η προφορική βαθμολογία είναι ένα εργαλείο στα χέρια κάθε καθηγητή, μπορεί να βαθμολογήσει υπέρμετρα έναν μαθητή που χρήζει ενθάρρυνσης και μπορεί να βάλει χαμηλότερο βαθμό σε μαθητή που χρήζει "ξυπνήματος".) 4. Είναι αιώνια (Την κουβαλάς για μια ζωή, άσχετα με το αν βελτιώθηκες. Επειδή Πανελλήνιες εξετάσεις μπορείς να δώσεις πολλές φορές, είναι άδικο να σε κρατούν πίσω παλιά "παιδικά" λάθη.) 5. Επηρεάζεται από χρηματισμό, "νόμιμο" (Ιδιωτικά Λύκεια) και "παράνομο" (Ιδιαίτερα από τον καθηγητή του Λυκείου) 6. Είναι ψυχοφθόρος για τον καθηγητή, λόγω του συναισθηματικού δεσμού με τους μαθητές, αλλά και ενδεχόμενες πιέσεις από το περιβάλλον (γονείς, προϊσταμένους, συναδέλφους, μικρές κοινωνίες) 7. Έτσι δεν επιτυγχάνεται η αποσύνδεση του Λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά επιτυγχάνεται το ακριβώς αντίθετο, μετατρέπουμε το Λύκειο σε ένα διαρκές εξεταστικό κέντρο. και πολλά άλλα. Αν ο σκοπός της σύνδεσης της βαθμολογίας του Λυκείου με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ήταν να πληγεί η "αδιαφορία" των μαθητών για το Λύκειο (ως σύνολο ή σε μέρος των διδασκόμενων μαθημάτων), νομίζω ότι υπάρχει καλύτερος τρόπος. Νομίζω ότι ήρθε η ώρα της κατάργησης της προαγωγής και της απόλυσης με τον γενικό μέσο όρο. Σήμερα με το ισχύον σύστημα, οι μαθητές γνωρίζουν ότι σχετικά εύκολα θα προαχθούν στην επόμενη τάξη. Οι καθηγητές νοιώθουν εγκλωβισμένοι και αβοήθητοι σε αυτό το σύστημα. Όπως έλεγε και ένας διευθυντής σε Λύκειο που εργαζόμουν "Για να μείνει ένας μαθητής στην ίδια τάξη, πρέπει να το ζητήσει με αίτηση, και μάλιστα με δύο αιτήσεις." Αν θέλουμε Λύκειο, που προσφέρει σφαιρική γνώση (και παιδεία), θα πρέπει ο μαθητής να μάθει να κοπιάζει σε ΟΛΑ τα μαθήματα, και φυσικά να ανταμείβεται ανάλογα. Γιατί στο Γυμνάσιο να υπάρχει η επανεξέταση το Σεπτέμβριο για κάθε μάθημα χωριστά, και στο Λύκειο να μην υπάρχει το ίδιο;