Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Ντάικος Νίκος | 28 Νοεμβρίου 2009, 00:12
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κυρία υπουργέ, θα ήθελα να μου απαντήσετε απλώς στην εξής ερώτηση: Πιστεύετε ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ότι είναι δυνατόν να κριθεί η καταλληλότητα (ή μη)ενός εκπαιδευτικού μέσα από μια 4ωρη εξέταση του ΑΣΕΠ; Και μάλιστα, μια εξέταση καθαρά φροντιστηριακή, με αχανή ύλη, με ερωτήσεις οι οποίες ως επί το πλείστον δεν αξιολογούν την κριτική ικανότητα του εκπ/κού, τη μεταδοτικότητα, τη διάθεσή του για διδασκαλία, την ευελιξία του και την ευαισθησία του, αλλά μάλλον την ικανότητά του για αποστήθιση και απόκτηση στείρων εγκυκλοπαιδικών γνώσεων (αυτό μόνο αξιολογείται με τις ερωτήσεις του γνωστικού αντκειμένου, αλλά και με τα παιδαγωγικά, αφού το να απαντήσεις στις multiple choice (!) ερωτήσεις δεν σημαίνει ότι εφαρμόζεις κιόλας τα όσα "ωραία παιδαγωγικά" παπαγάλισες...). Αυτή δυστυχώς είναι η αλήθεια, κυρία υπουργέ, και η ατράνταχτη απόδειξη είναι το γεγονός ότι, κατά τα τελευταία 11 χρόνια που εφαρμόζεται ο εν λόγω διαγωνισμός, ούτε το εκπ/κό μας σύστημα αναβαθμίστηκε σημαντικά ούτε οι μαθητές μας κατακτούν καλύτερα και ευκολότερα το περίφημο "μορφωτικό αγαθό" (τουναντίον!). Αλλά ούτε και το πρόβλημα που δημιουργούσε, υποτίθεται, η επετηρίδα (δηλ. η καθυστέρηση μόνιμου διορισμού) λύθηκε με τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Αντίθετα, καταργήσατε μία επετηρίδα και στη θέση της φτιάξατε τρεις πίνακες. Και αλίμονο σε όποιον ενταχθεί σε έναν από αυτούς: θα πρέπει να οπλιστεί με πολλή υπομονή μέχρι (και αν) διοριστεί. Και το χειρότερο, όλα αυτά τα χρόνια, κάποιοι συνάδελφοι κατάφεραν να αποφύγουν εντελώς τον σκόπελο του ΑΣΕΠ, χάρη στα "παραθυράκια" που σκοπίμως έμειναν ανοικτά για τους υμετέρους (Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ, ΠΔΣ-Ενισχυτική, Εκκλησιαστικά, ΟΑΕΔ). Παιδιά ενός ανώτερου θεού μάλλον... Τελικά, το μόνο που κατάφερε το ΑΣΕΠ ήταν να καταρρακώσει εντελώς την αξιοπρέπεια, την αυτοπεποίθηση και την υπερηφάνεια χιλιάδων εκπαιδευτικών, είτε διορίστηκαν είτε όχι. Τα μέτρα που εξαγγέλλετε είναι "μία από τα ίδια", χωρίς ουσιαστικό αντἰκρυσμα, χωρίς προοπτική και όραμα. Τα μέτρα που ήδη πήρατε (π.χ. ΠΔΣ) είναι απλώς ημίμετρα. Παραδεχτείτε το, ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ ήταν για εσάς μια ΛΥΣΗ ΑΝΑΓΚΗΣ (πολύ βολική) επειδή δήθεν αδυνατούσατε να διαχειριστείτε τα χωρίς αντίκρυσμα πτυχία μας. Θα προτιμούσαμε όμως μια ΛΥΣΗ ΟΥΣΙΑΣ. Το ποια είναι αυτή δεν θα σας το υποδείξω, διότι εύκολα (και πολύ βολικά επίσης) θα αντιτάσσατε την περίοδο οικονομικής δυσχέρειας που διανύουμε... Ξέρετε πολύ καλά ποια είναι η λύση και ότι σχετίζεται γενικότερα με την αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων. Βγείτε για λίγο από το γραφείο σας, σταματήστε να συμβουλεύεστε τους "γκουρού" του ΑΣΕΠ και τους συμβούλους σας, αναπτύξτε επαφές με το σχολικό και κοινωνικό γίγνεσθαι, και θα καταλάβετε πόσο ΔΙΚΑΙΗ και σωστή είναι. Σας ευχαριστώ