Οι ώρες διδασκαλίας μαθημάτων ειδικότητας παραμένουν περιορισμένες, λόγω του τρόπου που εφαρμόζεται το 4ο έτος, με την εισαγωγή της μαθητείας, ενός θεσμού που δεν έχει μελετθεί, με κακές εμπειρίες εφαρμογής κατά το παρελθόν στην Ελλάδα.
Το μάθημα «Ενισχυτική Εργαστηριακή Εκπαίδευση της Μαθητείας» δεν έχει συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών, αλλά αφορά στην ανασκόπηση των εμπειριών των μαθητών στον χώρο εργασίας. Το ίδιο ισχύει και με το αναφερόμενο «Προπαρασκευαστικό Πρόγραμμα Πιστοποίησης», το οποίο έχει φροντιστηριακό χαρακτήρα.
Το τέταρτο έτος πρέπεινα περιλαμβάνει θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα μαθήματα ειδικότητας που θα διδάσκονται στις εγκαταστάσεις των ΕΠΑΛ και ΣΕΚ και πρακτική άσκηση.
Τα εργαστηριακά μαθήματα πρέπει να διδάσκονται στα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα (ΣΕΚ) και στα Σχολικά Εργαστήρια (ΣΕ) των ΕΠΑΛ.
Γίνεται αναφορά σε μη θεσμοθετημένη εκπαιδευτική μονάδα με το όνομα «Εργαστηριακό Κέντρο».
Είναι γνωστός ο ρόλος και η συμβολή των Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων, με την σημερινή οργανωτική και διοικητική δομή στην ανάπτυξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ,αλλά και της κατάρτισης (ΙΕΚ). Επίσης στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, όπως και της τοπικής κοινωνίας.
Στο κεφάλαιο Δ΄ ανατίθενται «υπερεξουσίες» στον διευθυντή της ΣΕΚ (τυχαία άραγε επιλέχτηκε το ίδιο όνομα;). Δηλαδή τα εργαστηριακά μαθήματα του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος, άρα και οι ειδικότητες που θα δημιουργηθούν σε κάθε ΕΠΑΛ (οι ΣΕΚ είναι ημερήσιες και εσπερινές) θα εξαρτώνται από τις επιλογές του μη τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος!!!
Τα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα πρέπει να λειτουργούν με την σημερινή τους δομή.
Οι ώρες διδασκαλίας μαθημάτων ειδικότητας παραμένουν περιορισμένες, λόγω του τρόπου που εφαρμόζεται το 4ο έτος, με την εισαγωγή της μαθητείας, ενός θεσμού που δεν έχει μελετθεί, με κακές εμπειρίες εφαρμογής κατά το παρελθόν στην Ελλάδα. Το μάθημα «Ενισχυτική Εργαστηριακή Εκπαίδευση της Μαθητείας» δεν έχει συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών, αλλά αφορά στην ανασκόπηση των εμπειριών των μαθητών στον χώρο εργασίας. Το ίδιο ισχύει και με το αναφερόμενο «Προπαρασκευαστικό Πρόγραμμα Πιστοποίησης», το οποίο έχει φροντιστηριακό χαρακτήρα. Το τέταρτο έτος πρέπεινα περιλαμβάνει θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα μαθήματα ειδικότητας που θα διδάσκονται στις εγκαταστάσεις των ΕΠΑΛ και ΣΕΚ και πρακτική άσκηση. Τα εργαστηριακά μαθήματα πρέπει να διδάσκονται στα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα (ΣΕΚ) και στα Σχολικά Εργαστήρια (ΣΕ) των ΕΠΑΛ. Γίνεται αναφορά σε μη θεσμοθετημένη εκπαιδευτική μονάδα με το όνομα «Εργαστηριακό Κέντρο». Είναι γνωστός ο ρόλος και η συμβολή των Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων, με την σημερινή οργανωτική και διοικητική δομή στην ανάπτυξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ,αλλά και της κατάρτισης (ΙΕΚ). Επίσης στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, όπως και της τοπικής κοινωνίας. Στο κεφάλαιο Δ΄ ανατίθενται «υπερεξουσίες» στον διευθυντή της ΣΕΚ (τυχαία άραγε επιλέχτηκε το ίδιο όνομα;). Δηλαδή τα εργαστηριακά μαθήματα του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος, άρα και οι ειδικότητες που θα δημιουργηθούν σε κάθε ΕΠΑΛ (οι ΣΕΚ είναι ημερήσιες και εσπερινές) θα εξαρτώνται από τις επιλογές του μη τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος!!! Τα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα πρέπει να λειτουργούν με την σημερινή τους δομή.