Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Προκόπης | 28 Νοεμβρίου 2009, 00:01
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΕ03 1ος ΣΤΟΝ ΑΣΕΠ 2009 (ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ=μόνο ασέπ) ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΚΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΤΟΥ ΠΑΝ.ΑΘΗΝΩΝ (αριστούχος) ιδιοκτήτης φροντιστηρίων (γ βάθμιας και β βάθμιας)και εμπειρία πολλών ετών. ΑΣΕΠ Πρέπει να παραδεχτώ ότι με το ΑΣΕΠ (το οποίο ο κόσμος το φοβήθηκε αρχικά )υπάρχει το αίσθημα της δικαιοσύνης και επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα διορισμού νέων με όρεξη ή ταλαντούχων εκπαιδευτικών που αλλιώς θα έπρεπε να γεράσουν για να διοριστούν. Σίγουρα όπως όλα άλλωστε , έτσι και αυτό, σηκώνει συζήτηση για το πώς θα μπορούσε να είναι καλύτερο. Για παράδειγμα περισσότερο γνωστικό και παιδαγωγικά όπου η εξέταση είναι αντικειμενική λιγότερο ή απλή επάρκεια για την ειδική διδακτική εφόσον προς το παρόν ακόμα και οι ειδικοί δεν συμφωνούν και δεν υπάρχει επαρκές επιστημονικό προσωπικό για τις διορθώσεις και πολλές φορές διορθώνουν γραπτά καθηγητές που δεν έχουν την απαιτούμενη γνώση. Χαρακτηριστικό είναι ότι στους μαθηματικούς τις χαμηλότερες στατιστικά επιδόσεις στην ειδική διδακτική τις είχαν αυτοί που είχαν τις υψηλότερες βαθμολογίες στο γνωστικό (μέσα σε αυτούς είναι και συνάδελφοι με συγγραφικό έργο στην ειδική διδακτική ή ακόμα και μεταπτυχιακό σε αυτήν ) . ΜΟΡΙΑ Υπάρχει ένα τεράστιο δυναμικό από καθηγητές φροντιστηρίων με φοβερή εμπειρία ή από μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες με τεράστιο γνωστικό αντικείμενο και με πάρα πολλές ώρες διδασκαλίας (δύσκολης διδασκαλίας ειδικά αν μιλάμε για το πανεπιστήμιο) που όμως δεν αναγνωρίζετε ως προ υπηρεσία . Μπορώ να φανταστώ βέβαια, ότι υπάρχει ένα δίκιο σε αυτό και για τις δύο παραπάνω κατηγορίες (αδιαφάνεια) . Όμως μοριοδοτώντας τους αναπληρωτές και τους ωρομίσθιους αδικούμε τους υπόλοιπους και αν το σκεφτώ σαν εργοδότης (ypepth) δεν είναι σίγουρο αν επιλέγω τους καλύτερους. Έτσι πιστεύω πώς δεν θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην προ υπηρεσία μιας και δεν είναι σαφές ποιος την έχει και υπάρχει ο κίνδυνος έμμεσου αποκλεισμού ικανών στελεχών.(ας παραμείνει λοιπόν όπως έχει) Για το θέμα του χρόνου απόκτησης πτυχίου πιστεύω πώς δεν πρέπει να παίξει ρόλο μιας και πάρα πολλοί άνθρωποι λόγω σοβαρών προβλημάτων αναγκάζονταν να δουλεύουν ταυτόχρονα με τις σπουδές τους (ίσως να είναι και καλύτερο παράδειγμα για τα παιδιά μας η εικόνα ενός εκπαιδευτικού που έχει μοχθήσει από μια εικόνα ενός τέλειου καθηγητή ).Τι κοινωνία θα ήμασταν αν αποκλείαμε αυτούς πού τα κατάφεραν χωρίς την βοήθεια της κοινωνίας όταν η τελευταία ήταν υποχρεωμένη να τους βοηθήσει (φοιτητικά δάνεια… ).Στο κάτω κάτω για τον εργοδότη το αποτέλεσμα μετράει.(και αυτό όπως έχει) Αυτό που πιστεύω πως πρέπει να προσμετράει είναι ο βαθμός πτυχίου, τα μεταπτυχιακά (όλα) και τα διδακτορικά και να συνδεθούν με τον μισθό (όχι όπως τώρα που κάποιος με διδακτορικό παίρνει περίπου 70 ευρώ χώρια τις κρατήσεις). ΤΟ ΝΟΗΜΑ Τώρα βέβαια και τους σούπερ καθηγητές να προσλάβουμε αν τους ρίξουμε στο σημερινό σχολείο δεν είμαι σίγουρος για το αποτέλεσμα (ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΠΑΞΙΩΣΗ) Μιλάμε για πρόσληψη καθηγητών λές και το πρόβλημα θα λυθεί αν προσλάβουμε τους σούπερ καθηγητές. Σας πληροφορώ ότι ως εκπαιδευτικός γνωρίζω άριστους συναδέλφους διορισμένους πού γνωρίζουν να κάνουν την δουλειά τους και την κάνουν άριστα (και είναι πάρα πολλοί). Ας κοιτάξουμε πρώτα να παρέχουμε στους εκπαιδευτικούς, στα σχολεία και στους μαθητές τα απαραίτητα για να μπορούν να κάνουν την δουλεία τους (δεν υπάρχουν ούτε τα στοιχειώδη)και τα άλλα έρχονται σε δεύτερη μοίρα(αξιολόγηση , δόκιμος…) Αν υποθέσουμε ότι έχουμε και χαμηλού επιπέδου εκπαιδευτικούς μέσα στο σχολείο (σίγουρα υπάρχουν). Αν τους έλεγε κάποιος (σοβαρή επιμόρφωση) τι έπρεπε να κάνουν με τον καιρό θα γίνονταν άριστοι. (από προσωπική εμπειρία οι περισσότεροι από τους εκπαιδευτικούς μπορούν να γίνουν καλοί δάσκαλοι με καθοδήγηση και όχι κρίση ) Αυτό που λέω δηλαδή είναι ότι πρέπει να μπούν επιτέλους άξιοι και εργατικοί σχολικοί σύμβουλοι και επιμορφωτές με προσόντα και χαρίσματα (όχι κομματικά χαρίσματα) , διευθυντές μονάδων και διευθύνσεων στελέχη που να δίνουν ζωή στο σχολείο. Όλοι γνωρίζουμε πώς μεταμορφώνεται ένα σχολείο με την αλλαγή διευθυντή. Επίσης πρέπει να μπούν στις μεγάλες σχολικές μονάδες υπεύθυνοι μαθημάτων και όλοι αυτοί να κρίνονται για το έργο τους και να αξιολογούνται . Θα πρέπει να μειωθεί ο χρόνος προ υπηρεσίας για θέσεις διευθυντών – σχολικών συμβούλων για να μπαίνουν και νέοι με ιδιαίτερα προσόντα και όρεξη για δουλειά (πρίν τους γεράσει το σύστημα) . Δεν απορεί κανείς πως λειτουργούν μερικά καλά ιδιωτικά σχολεία ή φροντιστήρια με προσωπικό που έχει αποτύχει από τον ΑΣΕΠ; Αυτά λειτουργούν λόγω διευθύνσεως και υπεύθυνων μαθημάτων που χαράζουν την πορεία και δίνουν ρυθμό και όχι λόγω φοβίας της απολύσεως που πιστεύουν μερικοί! ΑΠΟΡΩ Το κράτος θα αλλάξει τα πάντα προς μία άγνωστη κατεύθυνση πριν δοκιμάσει να δώσει τα απαραίτητα στην παιδεία . Αυτοί που τα σκέπτονται αυτά έχουν σπουδάσει; Αυτοί θα αξιολογήσουν και θα επιμορφώσουν τους εκπαιδευτικούς; Το μόνο που κάνετε είναι να μεγαλώνετε το χάσμα εκπαιδευτικών – μαθητών, γονιών. Οι καθηγητές δίνουν κάθε μέρα την ψυχή τους στην έδρα χωρίς καμία βοήθεια βιώνοντας την απαξίωση. Ναι υπάρχουν και κάποιοι βολεμένοι και κάποιοι κουρασμένοι. Θα τους τιμωρήσουμε επειδή δεν άντεξαν την απαξίωση ; ή θα σταθούμε δίπλα στην παιδεία; ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΙΝ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕ, ΕΛΕΓΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΥΠΑΡΞΗ ΠΡΟΦΑΝΗΣ ΛΥΣΗΣ. ΑΛΙΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΝΑ ΚΟΥΡΑΣΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΔΩΣΕΙ ΛΥΣΗ (ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ ΟΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ)