Προτείνω το διαχωρισμό της Ομάδας Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών σε περισσότερες διακριτές ομάδες καθώς καλύπτει πέντε διαφορετικούς τομείς που στην ουσία αποτελούν πέντε διακριτές επιστημονικές / διδακτικές περιοχές.
Επίσης προτείνω τη δημιουργία ανεξάρτητης “Ομάδας Προσανατολισμού Πληροφορικής”.
H Ομαδοποίηση πέντε (5) Τομέων σε μία Ομάδα Προσανατολισμού την καθιστά πολύ “βαριά”, γεγονός που έχει πολλές αρνητικές συνέπειες.
Ειδικότερα, και οι πέντε Τομείς της Ομάδας καλούνται να μοιραστούν τις επτά (7) ώρες των μαθημάτων προσανατολισμού που απομένουν από τις 13 συνολικά ώρες αν αφαιρέσουμε τις 2 ώρες του μαθήματος “Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Περιβάλλον Εργασίας – Ασφάλεια & Υγιεινή” και τις 4 ώρες (οι 2 ώρες ΤΠΕ ΜΟΝΟ για αυτή την ομάδα προσανατολισμού δεν γίνεται παρά να είναι τυπογραφικό λάθος) του μαθήματος ΤΠΕ.
Το γεγονός αυτό δημιουργεί έναν απαράδεκτο “συνωστισμό” και επί της ουσίας στερεί από τους μαθητές τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τις απαιτούμενες ώρες μαθημάτων προσανατολισμού για τον Τομέα τους.
Επιπλέον οι μαθητές της Ομάδας αυτής δεν διδάσκονται αποκλειστικά μαθήματα του τομέα τους, όπως συμβαίνει με τους μαθητές όλων των υπολοίπων Ομάδων, αλλά διδακτικά αντικείμενα που έχουν από ελάχιστη έως καμία σχέση με τον Τομέα που θα επιλέξουν στην Β' τάξη.
Για παράδειγμα οι μαθητές που θα επιλέξουν τον Τομέα Πληροφορικής θα έχουν παρακολουθήσει στην Α τάξη για εννιά διδακτικές ώρες αντικείμενα Ηλεκτρολογίας, Μηχανολογίας και Δομικών Έργων.
Με τον τρόπο αυτό:
1) “χαραμίζονται” κατά κάποιο τρόπο διδακτικές ώρες και έτσι να χάνεται η δυνατότητα για περαιτέρω εμβάθυνση και εξειδίκευση σε αντικείμενα του Τομέα
2) οι μαθητές να δείχνουν μειωμένο ενδιαφέρον για τα μαθήματα της ομάδας προσανατολισμού που δεν τους αφορούν
3) υπάρχει ανομοιομορφία και ανομοιογένεια στα τμήματα.
Αν κατ' ανάγκη θα έπρεπε να συνδυαστεί με κάποιον τομέα ο Τομέας Πληροφορικής αυτός θα μπορούσε να είναι ο Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας, δημιουργώντας την Ομάδα Προσανατολισμού “Πληροφορικής, Διοίκησης και Οικονομίας”.
Η συνάφεια των δύο τομέων αποδεικνύεται από τον μεγάλο βαθμό ενσωμάτωσης της πληροφορικής στις δομές κάθε σύγχρονης επιχείρησης, από την ανάγκη της αγοράς για “υβριδικά” στελέχη με υπόβαθρο πληροφορικής και οικονομίας / διοίκησης, από το e-επιχειρείν που αποτελεί κοινή πρακτική σε πληθώρα επιχειρήσεων, καθώς και από τα προγράμματα σπουδών σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο ελληνικών και διεθνών πανεπιστημίων.
Προτείνω το διαχωρισμό της Ομάδας Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών σε περισσότερες διακριτές ομάδες καθώς καλύπτει πέντε διαφορετικούς τομείς που στην ουσία αποτελούν πέντε διακριτές επιστημονικές / διδακτικές περιοχές. Επίσης προτείνω τη δημιουργία ανεξάρτητης “Ομάδας Προσανατολισμού Πληροφορικής”. H Ομαδοποίηση πέντε (5) Τομέων σε μία Ομάδα Προσανατολισμού την καθιστά πολύ “βαριά”, γεγονός που έχει πολλές αρνητικές συνέπειες. Ειδικότερα, και οι πέντε Τομείς της Ομάδας καλούνται να μοιραστούν τις επτά (7) ώρες των μαθημάτων προσανατολισμού που απομένουν από τις 13 συνολικά ώρες αν αφαιρέσουμε τις 2 ώρες του μαθήματος “Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Περιβάλλον Εργασίας – Ασφάλεια & Υγιεινή” και τις 4 ώρες (οι 2 ώρες ΤΠΕ ΜΟΝΟ για αυτή την ομάδα προσανατολισμού δεν γίνεται παρά να είναι τυπογραφικό λάθος) του μαθήματος ΤΠΕ. Το γεγονός αυτό δημιουργεί έναν απαράδεκτο “συνωστισμό” και επί της ουσίας στερεί από τους μαθητές τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τις απαιτούμενες ώρες μαθημάτων προσανατολισμού για τον Τομέα τους. Επιπλέον οι μαθητές της Ομάδας αυτής δεν διδάσκονται αποκλειστικά μαθήματα του τομέα τους, όπως συμβαίνει με τους μαθητές όλων των υπολοίπων Ομάδων, αλλά διδακτικά αντικείμενα που έχουν από ελάχιστη έως καμία σχέση με τον Τομέα που θα επιλέξουν στην Β' τάξη. Για παράδειγμα οι μαθητές που θα επιλέξουν τον Τομέα Πληροφορικής θα έχουν παρακολουθήσει στην Α τάξη για εννιά διδακτικές ώρες αντικείμενα Ηλεκτρολογίας, Μηχανολογίας και Δομικών Έργων. Με τον τρόπο αυτό: 1) “χαραμίζονται” κατά κάποιο τρόπο διδακτικές ώρες και έτσι να χάνεται η δυνατότητα για περαιτέρω εμβάθυνση και εξειδίκευση σε αντικείμενα του Τομέα 2) οι μαθητές να δείχνουν μειωμένο ενδιαφέρον για τα μαθήματα της ομάδας προσανατολισμού που δεν τους αφορούν 3) υπάρχει ανομοιομορφία και ανομοιογένεια στα τμήματα. Αν κατ' ανάγκη θα έπρεπε να συνδυαστεί με κάποιον τομέα ο Τομέας Πληροφορικής αυτός θα μπορούσε να είναι ο Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας, δημιουργώντας την Ομάδα Προσανατολισμού “Πληροφορικής, Διοίκησης και Οικονομίας”. Η συνάφεια των δύο τομέων αποδεικνύεται από τον μεγάλο βαθμό ενσωμάτωσης της πληροφορικής στις δομές κάθε σύγχρονης επιχείρησης, από την ανάγκη της αγοράς για “υβριδικά” στελέχη με υπόβαθρο πληροφορικής και οικονομίας / διοίκησης, από το e-επιχειρείν που αποτελεί κοινή πρακτική σε πληθώρα επιχειρήσεων, καθώς και από τα προγράμματα σπουδών σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο ελληνικών και διεθνών πανεπιστημίων.