Θα ήθελα να επισημάνω λίγες σκέψεις μου και να εκφράσω την διαφωνία μου ως προς το πρόγραμμα σπουδών της ομάδας προσανατολισμού «Γεωπονίας τροφίμων και διατροφής».
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου τα μαθήματα προσανατολισμού ειδικότητας είναι 1. Αγροτική Οικονομία 5 ώρες 2. Αρχές Λογιστικής 2 ώρες 3. ΣΕΠ 2 ώρες και 4.Τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών 4 ώρες.
Σε όλες τις άλλες ομάδες προσανατολισμού υπάρχουν μαθήματα βασικών αρχών για κάθε επιστημονικό κλάδο. Ο μοναδικός που δεν έχει βασικές αρχές για την γεωπονία είναι της γεωπονίας τροφίμων και διατροφής .
Ο τομέας είναι γεωπονίας και όχι λογιστικής . Γιατί τόση ομοιότητα στα μαθήματα των ομάδων προσανατολισμού γεωπονίας και διοίκηση οικονομίας ;
Ο κ. υπουργός να μην βασιστεί στην συντεχνιακή πίεση κάποιων συμβούλων του και δημιουργών του νομοσχεδίου «οικονομολόγων» για να θέλουν να πάρουν ανάθεση το μάθημα της λογιστικής ή αγροτικής οικονομίας .
Από τα υπάρχοντα μαθήματα, αυτό της αγροτικής οικονομίας αλλά και των αρχών λογιστικής θα μπορούσε να αντικατασταθεί με τις βασικές αρχές της γεωπονίας και των τροφίμων. Μέσα σε αυτό θα υπάρχει και αγροτική οικονομία, κομμάτι το οποίο πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές μιας και αυτό έχει σχέση με την παραγωγή γεωπονικών προϊόντων. Οι 5ώρες Αγροτικής οικονομίας είναι πολλές .3ώρες είναι λογικές και όχι κουραστικές για τους μαθητές οι οποίοι θα παρακολουθήσουν μαθήματα προσανατολισμού Γεωπονίας . Το μάθημα των βασικών αρχών Γεωπονίας και τροφίμων να έχει περισσότερες ώρες διδασκαλίας.
Οι μαθητές της ομάδας γεωπονίας τροφίμων και διατροφής αλήθεια θα δουν ένα φυτό να μεγαλώνει αν δεν θα γίνει το παραπάνω;
Οι μαθητές του τομέα ποια μαθήματα της γεωπονίας και των τροφίμων θα διδαχθούν για να προσανατολισθούν ;
Στο παραπάνω πρόγραμμα σπουδών πρέπει να αντικατασταθεί οπωσδήποτε το μάθημα «αρχές λογιστικής.
Θα πρέπει ακόμη το γενικό Λύκειο αλλά και το γυμνάσιο να έχει και ένα βασικό γενικό μάθημα γεωπονίας .
Γιατί οι μαθητές του γενικού Λυκείου μπαίνοντας στην πόρτα των ΑΕΙ-ΑΤΕΙ Γεωπονίας να μην έχουν ακούσει ούτε λέξη για την γεωπονία ; Το ίδιο βέβαια θα πρέπει να διδάσκεται και στους άλλους επιστημονικούς τομείς . Είναι τα λεγόμενα βασικά τεχνολογικά μαθήματα τα οποία μόνο στην Ελλάδα δεν διδάσκονται όλα τα παιδιά .Η λεγόμενη τεχνολογική κουλτούρα σε ένα τεχνολογικό κόσμο ακόμη και το 2013-14 κάποιους φοβίζει.
Για ποιά ανάπτυξη θα μπορούμε κ. Υπουργέ να μιλήσουμε αν δεν έχουμε καλό πρωτογενή τομέα παραγωγής ; Πιστεύω ότι γνωρίζετε ότι είναι ο σπουδαιότερος τομέας παραγωγής σε μια χώρα σε σχέση με τους άλλους δύο (δευτερογενή και τριτογενή). Πάντως ανάπτυξη μιας χώρας χωρίς την καλή ανάπτυξη του πρωτογενή τομέα δεν υπάρχει. Το πείραμα έχει γίνει με την ανάπτυξη του τραπεζικού συστήματος και το οποίο μας οδήγησε και αυτό στην οικονομική κατάσταση την οποία βρισκόμαστε.
Γι’ αυτό κ. Υπουργέ πρέπει να προσεχθεί η εκπαίδευση του πρώτου τομέα παραγωγής.
Τέλος οι αναθέσεις των μαθημάτων για την διδασκαλία των μαθημάτων πρέπει να είναι ΙΔΙΕΣ ανάμεσα στους κλάδους ΠΕ14 Γεωπονίας (ΑΕΙ Γεωπονίας ) και ΠΕ Τεχνολόγων Γεωπόνων(ΑΤΕΙ Γεωπονίας).Το τονίζω διότι μέχρι σήμερα το υπουργείο μας έχει αδικήσει όπως όλοι έχουν παραδεχθεί.
Σηφάκης Ιωάννης
Τεχνολόγος Γεωπόνος
Εκπαιδευτικός
Κλάδου ΠΕ1812Γεωπονίας
Θα ήθελα να επισημάνω λίγες σκέψεις μου και να εκφράσω την διαφωνία μου ως προς το πρόγραμμα σπουδών της ομάδας προσανατολισμού «Γεωπονίας τροφίμων και διατροφής». Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου τα μαθήματα προσανατολισμού ειδικότητας είναι 1. Αγροτική Οικονομία 5 ώρες 2. Αρχές Λογιστικής 2 ώρες 3. ΣΕΠ 2 ώρες και 4.Τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών 4 ώρες. Σε όλες τις άλλες ομάδες προσανατολισμού υπάρχουν μαθήματα βασικών αρχών για κάθε επιστημονικό κλάδο. Ο μοναδικός που δεν έχει βασικές αρχές για την γεωπονία είναι της γεωπονίας τροφίμων και διατροφής . Ο τομέας είναι γεωπονίας και όχι λογιστικής . Γιατί τόση ομοιότητα στα μαθήματα των ομάδων προσανατολισμού γεωπονίας και διοίκηση οικονομίας ; Ο κ. υπουργός να μην βασιστεί στην συντεχνιακή πίεση κάποιων συμβούλων του και δημιουργών του νομοσχεδίου «οικονομολόγων» για να θέλουν να πάρουν ανάθεση το μάθημα της λογιστικής ή αγροτικής οικονομίας . Από τα υπάρχοντα μαθήματα, αυτό της αγροτικής οικονομίας αλλά και των αρχών λογιστικής θα μπορούσε να αντικατασταθεί με τις βασικές αρχές της γεωπονίας και των τροφίμων. Μέσα σε αυτό θα υπάρχει και αγροτική οικονομία, κομμάτι το οποίο πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές μιας και αυτό έχει σχέση με την παραγωγή γεωπονικών προϊόντων. Οι 5ώρες Αγροτικής οικονομίας είναι πολλές .3ώρες είναι λογικές και όχι κουραστικές για τους μαθητές οι οποίοι θα παρακολουθήσουν μαθήματα προσανατολισμού Γεωπονίας . Το μάθημα των βασικών αρχών Γεωπονίας και τροφίμων να έχει περισσότερες ώρες διδασκαλίας. Οι μαθητές της ομάδας γεωπονίας τροφίμων και διατροφής αλήθεια θα δουν ένα φυτό να μεγαλώνει αν δεν θα γίνει το παραπάνω; Οι μαθητές του τομέα ποια μαθήματα της γεωπονίας και των τροφίμων θα διδαχθούν για να προσανατολισθούν ; Στο παραπάνω πρόγραμμα σπουδών πρέπει να αντικατασταθεί οπωσδήποτε το μάθημα «αρχές λογιστικής. Θα πρέπει ακόμη το γενικό Λύκειο αλλά και το γυμνάσιο να έχει και ένα βασικό γενικό μάθημα γεωπονίας . Γιατί οι μαθητές του γενικού Λυκείου μπαίνοντας στην πόρτα των ΑΕΙ-ΑΤΕΙ Γεωπονίας να μην έχουν ακούσει ούτε λέξη για την γεωπονία ; Το ίδιο βέβαια θα πρέπει να διδάσκεται και στους άλλους επιστημονικούς τομείς . Είναι τα λεγόμενα βασικά τεχνολογικά μαθήματα τα οποία μόνο στην Ελλάδα δεν διδάσκονται όλα τα παιδιά .Η λεγόμενη τεχνολογική κουλτούρα σε ένα τεχνολογικό κόσμο ακόμη και το 2013-14 κάποιους φοβίζει. Για ποιά ανάπτυξη θα μπορούμε κ. Υπουργέ να μιλήσουμε αν δεν έχουμε καλό πρωτογενή τομέα παραγωγής ; Πιστεύω ότι γνωρίζετε ότι είναι ο σπουδαιότερος τομέας παραγωγής σε μια χώρα σε σχέση με τους άλλους δύο (δευτερογενή και τριτογενή). Πάντως ανάπτυξη μιας χώρας χωρίς την καλή ανάπτυξη του πρωτογενή τομέα δεν υπάρχει. Το πείραμα έχει γίνει με την ανάπτυξη του τραπεζικού συστήματος και το οποίο μας οδήγησε και αυτό στην οικονομική κατάσταση την οποία βρισκόμαστε. Γι’ αυτό κ. Υπουργέ πρέπει να προσεχθεί η εκπαίδευση του πρώτου τομέα παραγωγής. Τέλος οι αναθέσεις των μαθημάτων για την διδασκαλία των μαθημάτων πρέπει να είναι ΙΔΙΕΣ ανάμεσα στους κλάδους ΠΕ14 Γεωπονίας (ΑΕΙ Γεωπονίας ) και ΠΕ Τεχνολόγων Γεωπόνων(ΑΤΕΙ Γεωπονίας).Το τονίζω διότι μέχρι σήμερα το υπουργείο μας έχει αδικήσει όπως όλοι έχουν παραδεχθεί. Σηφάκης Ιωάννης Τεχνολόγος Γεωπόνος Εκπαιδευτικός Κλάδου ΠΕ1812Γεωπονίας