Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης2. Μεταθέσεις και ΑποσπάσειςΣχόλιο του χρήστη Φώτης Κοκαβέσης | 28 Νοεμβρίου 2009, 00:02
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Υπάρχουν αρκετά διαφορετικά θέματα σχετικά με τις μεταθέσεις-αποσπάσεις: 1. Υπάρχει μια βιομηχανία υπεράριθμων μεταθέσεων/διορισμών σε γειτονικούς νομούς μεγάλων πόλεων, και στη συνέχεια αποσπάσεων σε γραφεία, υπηρεσίες, ΙΕΚ, κτλ. Για παράδειγμα, εδώ και αρκετά χρόνια τον Ιούνιο υπάρχουν στο νομό Χαλκιδικής δεκάδες υπεράριθμοι π.χ. φιλόλογοι και τον Σεπτέμβριο εμφανίζονται κενά που δεν μπορούν να καλυφθούν. 2. Υπάρχει μια βιομηχανία μοριοδότησης για τις "ανάγκες της υπηρεσίας" όπου αποσπασμένοι βρίσκονται στη διεύθυνση ή με άδεια στο σπίτι τους και παίρνουν 9-10 μόρια επειδή έχουν τοποθετηθεί εικονικά στο πιο απομακρυσμένο σχολείο της περιοχής. Πίσω από όλο αυτό το σύστημα κρύβονται εξυπηρετήσεις και πελατειακές σχέσεις σε όλα τα επίπεδα, που πρέπει να τελειώσουν. 3. Υπάρχουν ειδικότητες στις οποίες έχουν περιοριστεί οι ώρες, όπως γυμναστές ή θεολόγοι, και δεν μπορούν να πάρουν μετάθεση επί δεκαετίες. Το πρόβλημα επιτείνεται με τις κατά προτεραιότητα οργανικές των πολυτέκνων. 4. Εκτός από το δεύτερο σπίτι που πρέπει να συντηρούν όσοι βρίσκονται μακριά, υπάρχει και ο μεγάλος πληθυσμός των μετακινούμενων σε αποστάσεις 50-100 χιλιομέτρων εκπαιδευτικών. Η καθημερινή μετακίνηση σημαίνει κόστος, κούραση, κίνδυνο, και αύξηση του ωραρίου εργασίας στις 8-9 ώρες. 5. Τέλος, υπάρχει και το πολύ σοβαρό πρόβλημα των παιδιών που κάθε χρόνο (ίσως και 2-3 φορές τον χρόνο) αλλάζουν δασκάλους/καθηγητές. Θεωρώ σημαντικό αγαθό για ένα μαθητή να έχει και τα τρία χρόνια π.χ. του γυμνασίου τον ίδιο π.χ. μαθηματικό ή φιλόλογο. ============================== Οι προτάσεις μου: 1. Είναι σωστό να μένουν όλοι στην οργανική τους τουλάχιστον 2 χρόνια. Να περιοριστούν σε μεγάλο βαθμό οι αποσπάσεις, και όποιος πάρει 2η φορά απόσπαση από την ίδια οργανική να χάνει την οργανική του. 2. Είναι σωστό, ασφαλώς, όποιος πάρει απόσπαση να λαμβάνει τα μόρια του πλησιέστερου σχολείου στην υπηρεσία απόσπασης. Ακόμη περισσότερο, τα δυο μόρια του "χρόνου υπηρεσίας" να γίνουν μόρια "χρόνου διδακτικής υπηρεσίας" και να μην λαμβάνονται από όσους αποσπώνται εκτός της αίθουσας διδασκαλίας. 3. Όποιος πάρει δεύτερη φορά απόσπαση σε οποιαδήποτε υπηρεσία εκτός σχολείου να παίρνει υποχρεωτικά μετάταξη ως διοικητικός. 4. Το πρόβλημα της στασιμότητας των μεταθέσεων σε πολλούς κλάδους δεν λύνεται με υπεράριθμες μεταθέσεις και χαριστικές αποσπάσεις (όπως π.χ. στα αθλητικά σχολεία), αλλά με τη δημιουργία οργανικών θέσεων. Έτσι, στα πλαίσια της αύξησης των δαπανών για την παιδεία και του 1 δις ευρώ που έχει εξαγγελθεί για φέτος, θα πρότεινα: - 20 άτομα ανά τμήμα μέγιστος αριθμός μαθητών - υποχρεωτικό ολοήμερο σχολείο (γυμνάσιο-λύκειο) με 4-ωρο κύριων μαθημάτων μέχρι τις 12, ένα μεγάλο διάλειμα και ένα 5-ωρο ωρών μικρότερης διάρκειας και 15-μελών τμημάτων στη συνέχεια, όπου εκτός από τα δευτερεύοντα μαθήματα θα υπάρχουν ώρες ξένων γλωσσών και υπολογιστών για απόκτηση πιστοποίησης, ώρες καλλιτεχνικών-μουσικής, αθλημάτων, κτλ., φροντιστηριακές ώρες, ώρες εκμάθησης ελληνικών για τα παιδιά μεταναστών, κτλ. 5. Ένα σημαντικό πρόβλημα που δεν έχει ακουστεί είναι ο αναχρονιστικός τρόπος μοριοδότησης. Είναι απαράδεκτο αν από τη Θεσσαλονίκη διοριστείς στην Πάτρα να παίρνεις ένα μόριο, ενώ αν τοποθετηθείς στην Ασπροβάλτα να παίρνεις 8. Επίσης είναι απαράδεκτος ο τρόπος συμπλήρωσης των αιτήσεων μετάθεσης κάθε χρόνο, όπου η οργανική που κάποιος έκανε το 1996 υπολογίζεται με τα μόρια που το σχολείο έχει σήμερα. Έτσι θα πρότεινα: - Να δημιουργηθεί βάση δεδομένων με τα μόρια όλων των εκπαιδευτικών, δημόσια και προσβάσιμη σε όποιον έχει έννομο συμφέρον, που θα ενημερώνεται αυτόματα από το Υπουργείο με βάση τα υπηρεσιακά στοιχεία για την τοποθέτηση, διάθεση, απόσπαση, κτλ. Έτσι θα αποκλείονται και τα τυχόν "λάθη" που κάνουν κάποιους να εμφανίζονται με περισσότερα μόρια. - Να αναθεωρηθεί ο πίνακας μοριοδότησης. Τα μόρια "δυσμενών συνθηκών" να υπολογίζονται σε σχέση με την περιοχή μόνιμης κατοικίας (που θα πρέπει να αποδεικνύεται αυστηρά, π.χ. με συμβόλαια ή ενοικιαστήριο κατοικίας, λογαριασμούς ΔΕΗ-ύδρευσης, σχολεία παιδιών, εργασία συζύγου, κτλ., και κάθε αλλαγή της θα ισχύει μετά από δυο χρόνια). Θα πρέπει να πριμοδοτείται ο εκπαιδευτικός που διαμένει στον τόπο υπηρεσίας ενώ έχει κύρια κατοικία αλλού, ανάλογα με την απόσταση (π.χ. αν μπορεί να επιστρέφει κάθε Παρασκευή, κάθε μήνα ή μόνο Χριστούγεννα-Πάσχα). Επίσης θα πρέπει να πριμοδοτείται λιγότερο αλλά ανάλογα με τα χιλιόμετρα και ο εκπαιδευτικός που μετακινείται καθημερινά στον τόπο υπηρεσίας ενώ έχει κύρια κατοικία αλλού. Τα μόρια θα πρέπει να αναθεωρούνται όταν αλλάζουν οι συνθήκες (π.χ. Εγνατία οδός) αλλά όχι αναδρομικά για όσους υπηρέτησαν με τις προηγούμενες συνθήκες. Επίσης, θα πρέπει να πριμοδοτούνται σε μικρότερο βαθμό οι εκπαιδευτικοί που συμπληρώνουν ωράριο σε 2-3 σχολεία (αν και αυτό θα περιοριστεί αν υλοποιηθεί το ολοήμερο σχολείο που προτείνω παραπάνω). 6. Τέλος, σε σχέση με τις ανάγκες των παιδιών για σταθερότητα των εκπαιδευτικών σε ένα σχολείο, θα πρότεινα τα μόρια του χρόνου υπηρεσίας να αυξάνουν ανάλογα με την παραμονή του εκπαιδευτικού στο ίδιο σχολείο, π.χ. 2 για τα δυο πρώτα χρόνια, 2,5 για τον τρίτο χρόνο, 3 για τον τέταρτο, κτλ. Ελπίζω οι σκέψεις μου να προσφέρουν κάτι θετικό ΦΩΤΗΣ ΚΟΚΑΒΕΣΗΣ Μαθηματικός