• Σχόλιο του χρήστη 'Βρυσούλη Νικόλ' | 18 Αυγούστου 2013, 09:50

    Σκέψεις για το Λύκειο Δυστυχώς βλέπω έναν σχεδιασμό που κάνει το Λύκειο μη ελκυστικό για τους περισσότερους μαθητές. Λίγα γνωστικά αντικείμενα με πολλές ώρες διδασκαλίας ανά μάθημα και πολλά γνωστικά αντικείμενα να λείπουν. Το Λύκειο θα έπρεπε να διδάσκει Φυσική, Χημεία, Μαθηματικά, Βιολογία, Τεχνολογία, Οικονομία, Ιστορία (Ελληνική και Ξένη), Νέα Ελληνικά, Αρχαία Ελληνικά, Λατινικά, Μουσική, Χορό, Καλλιτεχνικά, Θέατρο, Κοινωνικές Επιστήμες και Πολιτική Αγωγή, Φυσική Αγωγή, Φιλοσοφία, θρησκευτικά, Λογική, Ξένες Γλώσσες, ισότιμα ως προς την αξία τους και σε όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως. Να είναι ένα σχολείο στο οποίο οι μαθητές θα επιλέγουν επί μέρους γνωστικά αντικείμενα με βάση τις κλίσεις και τις επιθυμίες τους και όχι με το αν θα τα χρειαστούν για την Εισαγωγή τους στο Πανεπιστήμιο. Ένα σχολείο που θα είναι ανοιχτό στη κοινωνία. Που οι μαθητές θα χαίρονται να πηγαίνουν σε αυτό και μετά τη λήξη των μαθημάτων για δραστηριότητες, προγράμματα και εκδηλώσεις. Σχολικές Βιβλιοθήκες ανοικτές στο κοινό. Να επιλέγουν π.χ. στη μουσική αν το μουσικό όργανο που θα μάθουν είναι το πιάνο ή το τσέλο κλπ , στη Φυσική Αγωγή αν θα κάνουν κολύμβηση, στίβο ή το τζούντο κλπ, στο χορό αν θα είναι μοντέρνος ή κλασσικός κλπ. Να μην είναι τα αντικείμενα αυτά προσιτά μόνο για λίγους. Ένα σχολείο στο οποίο δεν θα επαναλαμβάνεις τα γνωστικά αντικείμενα με τα ίδια αναλυτικά προγράμματα ξανά και ξανά. 'Ένα σχολείο στο οποίο το project να συμπεριλαμβάνεται ως μέθοδος διδασκαλίας που είναι, ενταγμένο σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα και όχι σαν ιδιαίτερο μάθημα. Θα μπορούσε να είναι ο τρόπος αξιολόγησης πολλών γνωστικών αντικειμένων. Ένα σχολείο το οποίο δεν θα σε προετοιμάζει για το Πανεπιστήμιο αλλά θα σε προετοιμάζει για τη ζωή παρέχοντας στα παιδιά της χώρας γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες. Οι έννοιες του Εθελοντισμού, της Δημοκρατίας, των Κοινωνικής ευθύνης και η Διαπολιτισμική εκπαίδευση να έχουν σημαντική θέση στο Αναλυτικό Πρόγραμμα. Η προετοιμασία για το πανεπιστήμιο να γίνεται μετά το λύκειο σε τμήματα προπαρασκευής γι αυτό. Το Πανεπιστήμιο να βάζει κριτήρια εισαγωγής τα οποία να είναι οι βαθμοί σε κύρια γι αυτό μαθήματα σε πανελλαδικές εξετάσεις αλλά και μόρια από άλλες δεξιότητες των μαθητών όπως ο εθελοντισμός, συμμετοχή τους σε περιβαλλοντικά και πολιτιστικά προγράμματα κ.ά. Νικόλ Βρυσούλη Εκπαιδευτικός Τεχνολόγος Πολιτικός Μηχανικός