Καλημέρα σε όλους
Ελπίζω κάποιος να τα διαβάσει όλα αυτά και να τα λαβεi υπόψη του, διορθώνοντας τις προχειρότητες.
Θέλω να γράψω πολλά αλλά θα σταθώ σε κάποια σημεία του «νέου» προγράμματος σπουδών.
Πρώτα από όλα, χρόνια τώρα λέγαμε να μην υπάρχουν μαθήματα ζώνης στο λύκειο γιατί είναι δύσκολο να υλοποιηθούν. Ας μου πει λοιπόν κάποιος πως θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα στην Α λυκείου με 3 ζώνες (ξένη γλώσσα, επιλογή και Project) και 35ώρο πρόγραμμα Π.χ. σε ένα λύκειο με 100+ μαθητές για 2 τμήματα εφαρμογών πληροφορικής χρειαζόμαστε (επειδή πρέπει να γίνουν την ίδια ώρα λόγω 35ώρου) 2 εργαστήρια πληροφορικής και 4 καθηγητές από 2 ώρες έκαστος. Μην πάω σε 3 τμήματα όπου το πρόβλημα διογκώνεται. Άσε που μπορεί και να χρειαστεί εργαστήριο πληροφορικής και για το μάθημα της τεχνολογίας. Καταλαβαίνει κανείς εύκολα, πόσο δύσκολο είναι αυτό για τα ΠΥΣΔΕ που πρέπει να στείλουν καθηγητές και για αυτόν που βγάζει πρόγραμμα στο σχολείο.
Επίσης το μεγαλύτερο πρόβλημα όλων το ευλογημένο Project με 6-7 τμήματα, καταλήγει τελικά να γίνει από το σπίτι με 4-5 μαθητές από τους 20 και αντιγραφή- επικόλληση (αλήθεια αυτό θέλουμε να τους διδάξουμε) γιατί δεν υπάρχουν οι υποδομές να το στηρίξουν στο σχολείο πχ υπολογιστές και για τα 7 τμήματα(μην ξεχνάμε το ταυτόχρονα λόγω 35ώρου) , βιβλιοθήκη κτλ.
Λύση είναι τα επιλογής να γίνουν γενικής παιδείας με αντίστοιχη μείωση των μαθημάτων που έχουν πολλές ώρες στο νέο πρόγραμμα. Δεν θα πειράξει κανέναν να κάνουν τα παιδιά λίγο λιγότερα π.χ. αρχαία, άλλωστε τα έχουν διδαχθεί ή θα μπορούσαν να τα διδάσκονται περισσότερες ώρες στο γυμνάσιο.
Όσο για το Project λύση, θεωρώ εφικτή, είναι το bring-your-Own-device λύση που εφαρμόζεται σε άλλες χώρες, να φέρνει ο μαθητής τον δικό του Η/Υ, tablet και μέσω ασύρματης δικτύωσης να υπάρχει πρόσβαση στο διαδίκτυο. Φυσικά εξυπακούεται ότι ΠΡΕΠΕΙ να επιμορφωθούν και οι αντίστοιχοι καθηγητές πάνω στην λειτουργία και την φύση του μαθήματος Project.
Επίσης μέσα στην χρόνια το υπουργείο αύξησε το ωράριο διδασκαλίας με την δικαιολογία ότι δεν θα πάρει αναπληρωτές. Μήπως τώρα όμως, με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας των βασικών ειδικοτήτων, φιλολόγων μαθηματικών κτλ, θα αναγκαστεί πάλι να πάρει αναπληρωτές από τους αντίστοιχους κλάδους;;;;;;;
Θα μειωθούν τα ιδιαίτερα είπαν, εγώ βλέπω ότι θα αυξηθούν και μάλιστα θα αρχίζουν από την Α Λυκείου αφού ο βαθμός θα μετράει για την εισαγωγή στις σχολές.
Το τελευταίο είναι το πιο παράξενο. Πως είναι δυνατόν ένας μαθητής (ας μην ξεχνάμε για αυτόν γίνονται όλα, έτσι;) που θα πάει να σπουδάσει μηχανολόγος-μηχανικός, ηλεκτρολόγος- μηχανικός, πληροφορικός, γενικότερα πολυτεχνικές σχολές και τα αντίστοιχα ΤΕΙ(πρώην 2ο-4ο πεδίο) να δίνει μάθημα χημεία;
Ας δώσουν τουλάχιστον σε αυτά τα παιδιά την επιλογή Χημεία ή Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον (ή ακόμα καλύτερα μόνο Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον).
Το έχουν αναλύσει σε άλλα σχολεία πολλοί συνάδελφοι και πανεπιστημιακοί, ότι τα παιδιά που δεν έχουν εμπειρία βασικών γνώσεων προγραμματισμού δυσκολεύονται αφάνταστα να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα σπουδών των σχολών αυτών. Άρα η λύση είναι να ενισχυθεί και όχι να καταργηθεί το μοναδικό μάθημα πληροφορικής (Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον) και να τρέχει οριζόντια το πρόγραμμα σπουδών του λυκείου, όπως άλλωστε και τα υπόλοιπα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Κλείνοντας θεωρώ ότι πρέπει επιτέλους να σταματήσουν να βγαίνουν προγράμματα σπουδών με βάση συντεχνίες και πόσοι-ποιοι καθηγητών πρέπει να βολευτούν και πόσοι-ποιοι να βγουν σε διαθεσιμότητα-κινητικότητα. Ας βρεθεί κάποιος επιτέλους να δει τι έχει ανάγκη η σύγχρονη κοινωνία (βλέπε προηγούμενα σχόλια με λόγια της κ.Αρβελερ και του S.Hawking), τι χρειάζεται ο μαθητής και να πράξει αντίστοιχα.
Έστω και τώρα να διορθωθούν τα παραπάνω και να μην γυρίσουμε πίσω σε ένα πρόγραμμα της δεκαετίας του 80.
Γιάννης Χριστοφορίδης
Πληροφορικός
Υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ν.Πέλλας
Καλημέρα σε όλους Ελπίζω κάποιος να τα διαβάσει όλα αυτά και να τα λαβεi υπόψη του, διορθώνοντας τις προχειρότητες. Θέλω να γράψω πολλά αλλά θα σταθώ σε κάποια σημεία του «νέου» προγράμματος σπουδών. Πρώτα από όλα, χρόνια τώρα λέγαμε να μην υπάρχουν μαθήματα ζώνης στο λύκειο γιατί είναι δύσκολο να υλοποιηθούν. Ας μου πει λοιπόν κάποιος πως θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα στην Α λυκείου με 3 ζώνες (ξένη γλώσσα, επιλογή και Project) και 35ώρο πρόγραμμα Π.χ. σε ένα λύκειο με 100+ μαθητές για 2 τμήματα εφαρμογών πληροφορικής χρειαζόμαστε (επειδή πρέπει να γίνουν την ίδια ώρα λόγω 35ώρου) 2 εργαστήρια πληροφορικής και 4 καθηγητές από 2 ώρες έκαστος. Μην πάω σε 3 τμήματα όπου το πρόβλημα διογκώνεται. Άσε που μπορεί και να χρειαστεί εργαστήριο πληροφορικής και για το μάθημα της τεχνολογίας. Καταλαβαίνει κανείς εύκολα, πόσο δύσκολο είναι αυτό για τα ΠΥΣΔΕ που πρέπει να στείλουν καθηγητές και για αυτόν που βγάζει πρόγραμμα στο σχολείο. Επίσης το μεγαλύτερο πρόβλημα όλων το ευλογημένο Project με 6-7 τμήματα, καταλήγει τελικά να γίνει από το σπίτι με 4-5 μαθητές από τους 20 και αντιγραφή- επικόλληση (αλήθεια αυτό θέλουμε να τους διδάξουμε) γιατί δεν υπάρχουν οι υποδομές να το στηρίξουν στο σχολείο πχ υπολογιστές και για τα 7 τμήματα(μην ξεχνάμε το ταυτόχρονα λόγω 35ώρου) , βιβλιοθήκη κτλ. Λύση είναι τα επιλογής να γίνουν γενικής παιδείας με αντίστοιχη μείωση των μαθημάτων που έχουν πολλές ώρες στο νέο πρόγραμμα. Δεν θα πειράξει κανέναν να κάνουν τα παιδιά λίγο λιγότερα π.χ. αρχαία, άλλωστε τα έχουν διδαχθεί ή θα μπορούσαν να τα διδάσκονται περισσότερες ώρες στο γυμνάσιο. Όσο για το Project λύση, θεωρώ εφικτή, είναι το bring-your-Own-device λύση που εφαρμόζεται σε άλλες χώρες, να φέρνει ο μαθητής τον δικό του Η/Υ, tablet και μέσω ασύρματης δικτύωσης να υπάρχει πρόσβαση στο διαδίκτυο. Φυσικά εξυπακούεται ότι ΠΡΕΠΕΙ να επιμορφωθούν και οι αντίστοιχοι καθηγητές πάνω στην λειτουργία και την φύση του μαθήματος Project. Επίσης μέσα στην χρόνια το υπουργείο αύξησε το ωράριο διδασκαλίας με την δικαιολογία ότι δεν θα πάρει αναπληρωτές. Μήπως τώρα όμως, με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας των βασικών ειδικοτήτων, φιλολόγων μαθηματικών κτλ, θα αναγκαστεί πάλι να πάρει αναπληρωτές από τους αντίστοιχους κλάδους;;;;;;; Θα μειωθούν τα ιδιαίτερα είπαν, εγώ βλέπω ότι θα αυξηθούν και μάλιστα θα αρχίζουν από την Α Λυκείου αφού ο βαθμός θα μετράει για την εισαγωγή στις σχολές. Το τελευταίο είναι το πιο παράξενο. Πως είναι δυνατόν ένας μαθητής (ας μην ξεχνάμε για αυτόν γίνονται όλα, έτσι;) που θα πάει να σπουδάσει μηχανολόγος-μηχανικός, ηλεκτρολόγος- μηχανικός, πληροφορικός, γενικότερα πολυτεχνικές σχολές και τα αντίστοιχα ΤΕΙ(πρώην 2ο-4ο πεδίο) να δίνει μάθημα χημεία; Ας δώσουν τουλάχιστον σε αυτά τα παιδιά την επιλογή Χημεία ή Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον (ή ακόμα καλύτερα μόνο Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον). Το έχουν αναλύσει σε άλλα σχολεία πολλοί συνάδελφοι και πανεπιστημιακοί, ότι τα παιδιά που δεν έχουν εμπειρία βασικών γνώσεων προγραμματισμού δυσκολεύονται αφάνταστα να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα σπουδών των σχολών αυτών. Άρα η λύση είναι να ενισχυθεί και όχι να καταργηθεί το μοναδικό μάθημα πληροφορικής (Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον) και να τρέχει οριζόντια το πρόγραμμα σπουδών του λυκείου, όπως άλλωστε και τα υπόλοιπα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Κλείνοντας θεωρώ ότι πρέπει επιτέλους να σταματήσουν να βγαίνουν προγράμματα σπουδών με βάση συντεχνίες και πόσοι-ποιοι καθηγητών πρέπει να βολευτούν και πόσοι-ποιοι να βγουν σε διαθεσιμότητα-κινητικότητα. Ας βρεθεί κάποιος επιτέλους να δει τι έχει ανάγκη η σύγχρονη κοινωνία (βλέπε προηγούμενα σχόλια με λόγια της κ.Αρβελερ και του S.Hawking), τι χρειάζεται ο μαθητής και να πράξει αντίστοιχα. Έστω και τώρα να διορθωθούν τα παραπάνω και να μην γυρίσουμε πίσω σε ένα πρόγραμμα της δεκαετίας του 80. Γιάννης Χριστοφορίδης Πληροφορικός Υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ν.Πέλλας