Ο Τομέας Υγείας πρέπει να συμπεριληφθεί στο Επαγγελματικό Λύκειο διότι:
• Τον επιλέγει ένα μεγάλο ποσοστό μαθητικού δυναμικού, κατά κύριο λόγο κορίτσια, και η επαγγελματική τους αποκατάσταση είναι αρκετά υψηλή. Με την κατάργησή του εν λόγω Τομέα οι μαθητές αυτοί θα αναγκαστούν να επιλέξουν κάτι άλλο, το οποίο ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ, ΔΕΝ ΑΓΑΠΟΥΝ.
Θα πρέπει να δίνεται η ευκαιρία, η δυνατότητα στον καθένα να κάνει την εκπαιδευτική - επαγγελματική επιλογή της αρεσκείας του.
• Είπατε ότι καταργείται ο Τομέας Υγείας για να πάει σε μεταγυμνασιακά Ι.Ε.Κ., ώστε με αυτόν τον τρόπο να μειωθεί ο χρόνος σπουδών των μαθητών και τα έξοδα των γονιών τους, αφού ένα μεγάλο ποσοστό των αποφοίτων του, συνέχιζε τις σπουδές του στα Ι.Ε.Κ.
Μόνο σε μεταλυκειακά Ι.Ε.Κ. εξακολουθούν να υπάρχουν οι αντίστοιχες ειδικότητες. Αυτό συνεπάγεται αύξηση των σπουδών κατά 2 ½ έτη. Είναι δίκαιο αυτό;
Εξάλλου, τα ΙΕΚ σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, προσφέρουν κατάρτιση και όχι γενική παιδεία υψηλού επιπέδου -η οποία είναι άκρως απαραίτητη για τις ειδικότητες του τομέα Υγείας- όπως τα ΕΠΑΛ.
• Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, ένας από τους σκοπούς του Επαγγελματικού Λυκείου είναι η δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης μέσω σπουδών σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα. Πώς μπορεί να γίνει αυτό στους μαθητές που θέλουν να επιλέξουν τον Τομέα Υγείας Πρόνοιας των Τ.Ε.Ι., χωρίς να υπάρχει αντίστοιχος Τομέας στα ΕΠΑΛ; Δεν είναι ΑΔΙΚΟ, ΑΝΙΣΟ γι’ αυτούς;
• Είπατε ότι, δημιουργείται μία σύγχυση, μία στρέβλωση, ένας πληθωρισμός, κακή ποιότητα υπηρεσιών στην αγορά εργασίας, επειδή οι ειδικότητες του εν λόγω Τομέα υφίστανται σε πολλές βαθμίδες εκπαίδευσης (ΕΠΑ.Λ, Τ.Ε.Ι., Α.Ε.Ι…) και ότι αυτό πρέπει να το εξορθολογήσετε, καταργώντας τον από τα ΕΠΑ.Λ.
Στο νέο νομοσχέδιο όλοι οι τομείς που παραμένουν, υπάρχουν σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Δε θα δημιουργηθεί σύγχυση, στρέβλωση, πληθωρισμός, κακή ποιότητα υπηρεσιών στην αγορά εργασίας;
ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΟΛΩΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ.
ΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΜΟΝΟ ΑΝ ΕΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΤΟΣΟ ΧΡΗΣΙΜΟΣ, ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ, ΑΝΑΓΚΑΙΟΣ, ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΣ, ΟΠΩΣ Ο ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΑ ΕΠΑ.Λ. ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ, ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
ΣΤΑ ΕΠΑ.Λ. ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΑΡΙΣΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.
Ο Τομέας Υγείας πρέπει να συμπεριληφθεί στο Επαγγελματικό Λύκειο διότι: • Τον επιλέγει ένα μεγάλο ποσοστό μαθητικού δυναμικού, κατά κύριο λόγο κορίτσια, και η επαγγελματική τους αποκατάσταση είναι αρκετά υψηλή. Με την κατάργησή του εν λόγω Τομέα οι μαθητές αυτοί θα αναγκαστούν να επιλέξουν κάτι άλλο, το οποίο ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ, ΔΕΝ ΑΓΑΠΟΥΝ. Θα πρέπει να δίνεται η ευκαιρία, η δυνατότητα στον καθένα να κάνει την εκπαιδευτική - επαγγελματική επιλογή της αρεσκείας του. • Είπατε ότι καταργείται ο Τομέας Υγείας για να πάει σε μεταγυμνασιακά Ι.Ε.Κ., ώστε με αυτόν τον τρόπο να μειωθεί ο χρόνος σπουδών των μαθητών και τα έξοδα των γονιών τους, αφού ένα μεγάλο ποσοστό των αποφοίτων του, συνέχιζε τις σπουδές του στα Ι.Ε.Κ. Μόνο σε μεταλυκειακά Ι.Ε.Κ. εξακολουθούν να υπάρχουν οι αντίστοιχες ειδικότητες. Αυτό συνεπάγεται αύξηση των σπουδών κατά 2 ½ έτη. Είναι δίκαιο αυτό; Εξάλλου, τα ΙΕΚ σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, προσφέρουν κατάρτιση και όχι γενική παιδεία υψηλού επιπέδου -η οποία είναι άκρως απαραίτητη για τις ειδικότητες του τομέα Υγείας- όπως τα ΕΠΑΛ. • Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, ένας από τους σκοπούς του Επαγγελματικού Λυκείου είναι η δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης μέσω σπουδών σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα. Πώς μπορεί να γίνει αυτό στους μαθητές που θέλουν να επιλέξουν τον Τομέα Υγείας Πρόνοιας των Τ.Ε.Ι., χωρίς να υπάρχει αντίστοιχος Τομέας στα ΕΠΑΛ; Δεν είναι ΑΔΙΚΟ, ΑΝΙΣΟ γι’ αυτούς; • Είπατε ότι, δημιουργείται μία σύγχυση, μία στρέβλωση, ένας πληθωρισμός, κακή ποιότητα υπηρεσιών στην αγορά εργασίας, επειδή οι ειδικότητες του εν λόγω Τομέα υφίστανται σε πολλές βαθμίδες εκπαίδευσης (ΕΠΑ.Λ, Τ.Ε.Ι., Α.Ε.Ι…) και ότι αυτό πρέπει να το εξορθολογήσετε, καταργώντας τον από τα ΕΠΑ.Λ. Στο νέο νομοσχέδιο όλοι οι τομείς που παραμένουν, υπάρχουν σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Δε θα δημιουργηθεί σύγχυση, στρέβλωση, πληθωρισμός, κακή ποιότητα υπηρεσιών στην αγορά εργασίας; ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΟΛΩΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ. ΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΜΟΝΟ ΑΝ ΕΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΤΟΣΟ ΧΡΗΣΙΜΟΣ, ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ, ΑΝΑΓΚΑΙΟΣ, ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΣ, ΟΠΩΣ Ο ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΑ ΕΠΑ.Λ. ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ, ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. ΣΤΑ ΕΠΑ.Λ. ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΑΡΙΣΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.