• Σχόλιο του χρήστη 'Α.Π' | 18 Αυγούστου 2013, 11:52

    Ελπίζω κατ΄αρχάς η διαβούλευση να μην έχει προσχηματικό χαρακτήρα αλλά ουσιαστικό και το πολιτικό προσωπικό να έχει τη βούληση να αναθεωρήσει και να διορθώσει κάποια σοβαρά λάθη. Το μεγαλύτερο και τραγικότερο λάθος της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας ήταν η παράλογη κατάργηση του τομέα Υγείας και Πρόνοιας από τα δημόσια Τεχνικά Λύκεια. Με ποια επιστημονικά κριτήρια και βάση ποιων ερευνητικών αποτελεσμάτων επιλέχθηκε να καταργηθεί ο Τομέας Υγείας και Πρόνοιας σε μια εποχή μάλιστα όπου εξειδικευμένο προσωπικό φροντίδας-Πρόνοιας είναι περισσότερο από ποτέ απαραίτητο;Στην πλειοψηφία των εκπαιδευτικών συστημάτων στις Ευρωπαϊκές χώρες (Αγγλία, Γαλλία, Αυστρία, Γερμανία κλπ),ο Τομέας Φροντίδας-Πρόνοιας αποτελεί έναν από τους κομβικούς Τομείς της Επαγγελματικής εκπαίδευσης.Το ίδιο συνέβαινε και στη χώρα μας μέχρι να μπει στο 'Χειρουργείο' ο Τομέας Υγείας-Πρόνοιας ήταν ο πιο δημοφιλής εφ΄ όσον απορροφούσε το 1/4 του μαθητικού πληθυσμού της Δ/θμιας Τ.Ε. Αντίθετα,χωρίς να θέλω να θίξω συναδέλφους, παρέμειναν Τομείς όπως ο Δομικών έργων ή ο Ηλεκτρονικός Τομέας με 5-6 μαθητές που με δυσκολία κάθε χρόνο συμπλήρωναν τμήματα και ελάχιστες έως μηδενικές προοπτικές απασχόλησης. Επί πλέον, οι τρεις Τομείς Γεωπονίας και οι δύο Ναυτικοί Τομείς δεν θα μπορούσαν απλώς να γίνουν περισσότερες οι ειδικότητες τους στην ομπρέλα του κάθε ενός Τομέα;Έτσι ίσως θα χωρούσε και ένας Τομέας στην Πρόνοια με δύο-τρεις ειδικότητες.. Συνοψίζοντας, σε ότι αφορά στην επιλογή κατάργησης του Τομέα Υγ-Πρόνοιας : 1)καταργείται η αρχική επαγγελματική εκπαίδευση για τους μαθητές του Υγείας και Πρόνοιας και γίνεται κατάρτιση και όποιοι έχουν την οικονομική δυνατότητα συνεχίζουν τις σπουδές. Δεν είναι άδικο σ΄αυτή την οικονομική συγκυρία να αποκλείουμε τα παιδιά των φτωχών τούτης της χώρας κι από τη μόρφωση; 2) Οι μαθητές/τριες που θέλουν να εισαχθούν στα ΤΕΙ του Τομέα (1ο και 3ο επιστημονικό πεδίο) θα μπορούν να το κάνουν ΜΟΝΟ μέσα από τα Γενικά Λύκεια, κάτι μη σύννομο με τις ίσες ευκαιρίες πρόσβασης των αποφοίτων. 3)Από το Σχέδιο Νόμου λείπει από παντού (ΕΠΑΛ-ΣΕΚ-ΙΕΚ) η Πρόνοια και η Κοινωνική Φροντίδα ευπαθών ομάδων πληθυσμού.Οι ειδικότητες Φροντίδα ατόμων με ειδικές ανάγκες, Φροντίδα Ηλικιωμένων, δημιουργική απασχόληση παιδιών, στελέχη κατασκηνώσεων κλπ που προϋπήρχαν στα ΙΕΚ καταργήθηκαν κι αυτές.Δεν θα 'παράγουμε' ως χώρα εξειδικευμένα και ευαισθητοποιημένα στελέχη Πρόνοιας στον τομέα υπηρεσιών Φροντίδας όπως σ΄όλη την Ευρώπη;Σε μια περίοδο έντονων οικονομικών πιέσεων και προβλημάτων Ψ/Σ υγείας και ραγδαίας γήρανσης του πληθυσμού δεν θα υπάρχουν στελέχη για τις δομές φροντίδας-πρόνοιας ή κατ' οίκον φροντίδας; Θα κάνουμε 'εισαγωγή' αλλοδαπών στις θέσεις Φροντίδας και θα στερήσουμε θέσεις εργασίας από τα παιδιά μας; Ή με άλλα λόγια προτιμάτε να φροντίζουν την μητέρα σας κ.Υπουργέ ξένοι ή εκπαιδευμένα στελέχη Πρόνοιας; Περιμέναμε όλοι με αγωνία την αναβάθμιση της Τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα κι αντ΄ αυτού δεχθήκαμε ένα αλύπητο χτύπημα (ελπίζουμε όχι το τελειωτικό)στην καρδιά της Τεχνικής εκπαίδευσης και του καλοκαιριού! Ελπίζουμε να επαναφέρετε τον Τομέα Υγείας-Κοινωνικής φροντίδας γιατί δεν υπάρχει ούτε ένα επιχείρημα για την οριστική κατάργησή του από τη Δημόσια Τ.Ε.και να αξιοποιήσετε το εξαιρετικό εκπαιδευτικό προσωπικό της(εσχάτως σε διαθεσιμότητα)ανάλογα με τις ανάγκες των ειδικοτήτων που θα προβλέπεται να λειτουργήσουν στα ΕΠΑΛ,ΣΕΚ και ΙΕΚ ως εκπαιδευτικό ή διοικητικό προσωπικό.