Ας δούμε τα πράγματα λίγο πιο ανοιχτομυαλα! Τι θελουμε απο το Σχολειο; Θελουμε παραγωγή μαθητών για την αγορά εργασίας, γρανάζια σε μηχανές, ή θελουμε να δημιουργήσουμε ολοκληρωμένες προσωπικότητες; Ολοι θελουμε το δεύτερο αλλά δουλεύουμε για το πρώτο! Είμαι Βιολογος, κάτοχος διδακτορικού και εργάζομαι στην Ιδιωτική Εκπαιδευση! Θα μπορούσα να ξεκινήσω με την επιστήμη μου, αλλά θα το κάνω στη συνέχεια! Μερικές παρατηρήσεις: κόβεται απο το σύγχρονο ΛΥΚΕΙΟ κάθε έννοια καλλιτεχνικού μαθήματος! Πιστεύω ότι ειναι σημαντικό κομμάτι στην ανάπτυξη και τη δημιουργικότητα του σύγχρονου εφήβου! Δεν υπάρχει στα νέα προγράμματα σπουδών! Στα Ιδιωτικά σχολεία υπάρχουν οι όμιλοι, όπου πέρα απο το βασικό εκπαιδευτικό προγραμμα καλύπτουν καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Επίσης, ευνουχιζουμε μαθήματα με το να υπάρχουν μονοωρες διδακτικές προσεγγίσεις τόσο στο Γυμνάσιο, όσο και στο Λύκειο! Αυτό δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο! Τέλος, εξετάσεις, παντού εξετάσεις, αυτό ειναι το νέο Σχολειο! Με ποιο σκοπο; Τελικά στο Λύκειο, όπως ειναι σήμερα, ο μαθητής προάγεται, όσο χάλια και να γράψει! Ποιο το νόημα των εξετάσεων; Δεν εχουν νόημα οι εξετάσεις, οταν όλοι ειναι επιτυχόντες! Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαιδευση: όχι σε τμήμα, αλλά σε σχολη. Αυτοτέλεια στις σχολές να επιλέγουν τους υποψήφιους φοιτητές! Αυτοτελεια στις σχολες για εισαγωγικες εξετασεις! Σήμερα τα τμήματα απλά δέχονται τους φοιτητές που προκύπτουν απο τις πανελλήνιες! Δεν εχουν κανένα λόγο ούτε στην ποιότητα ούτε στον αριθμό! Τέλος, όσον αφορά τη Βιολογία, πέφτει θύμα των συντεχνιακων νοοτροπιων που καθορίζουν τα προγράμματα σπουδών! Η Επιστήμη με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παντού σήμερα κρύβεται σε μονόωρα μαθήματα στη Α και Β Λυκείου και σε απόλυτη εξειδίκευση στη Γ. Απαιτείται πιο διευρυμένη και σύγχρονη ματιά τόσο για το Λύκειο όσο και για το Γυμνάσιο!
Σας ευχαριστω,
Κριμιτζάς Αντώνιος
Δρ. Βιολογος
Ας δούμε τα πράγματα λίγο πιο ανοιχτομυαλα! Τι θελουμε απο το Σχολειο; Θελουμε παραγωγή μαθητών για την αγορά εργασίας, γρανάζια σε μηχανές, ή θελουμε να δημιουργήσουμε ολοκληρωμένες προσωπικότητες; Ολοι θελουμε το δεύτερο αλλά δουλεύουμε για το πρώτο! Είμαι Βιολογος, κάτοχος διδακτορικού και εργάζομαι στην Ιδιωτική Εκπαιδευση! Θα μπορούσα να ξεκινήσω με την επιστήμη μου, αλλά θα το κάνω στη συνέχεια! Μερικές παρατηρήσεις: κόβεται απο το σύγχρονο ΛΥΚΕΙΟ κάθε έννοια καλλιτεχνικού μαθήματος! Πιστεύω ότι ειναι σημαντικό κομμάτι στην ανάπτυξη και τη δημιουργικότητα του σύγχρονου εφήβου! Δεν υπάρχει στα νέα προγράμματα σπουδών! Στα Ιδιωτικά σχολεία υπάρχουν οι όμιλοι, όπου πέρα απο το βασικό εκπαιδευτικό προγραμμα καλύπτουν καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Επίσης, ευνουχιζουμε μαθήματα με το να υπάρχουν μονοωρες διδακτικές προσεγγίσεις τόσο στο Γυμνάσιο, όσο και στο Λύκειο! Αυτό δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο! Τέλος, εξετάσεις, παντού εξετάσεις, αυτό ειναι το νέο Σχολειο! Με ποιο σκοπο; Τελικά στο Λύκειο, όπως ειναι σήμερα, ο μαθητής προάγεται, όσο χάλια και να γράψει! Ποιο το νόημα των εξετάσεων; Δεν εχουν νόημα οι εξετάσεις, οταν όλοι ειναι επιτυχόντες! Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαιδευση: όχι σε τμήμα, αλλά σε σχολη. Αυτοτέλεια στις σχολές να επιλέγουν τους υποψήφιους φοιτητές! Αυτοτελεια στις σχολες για εισαγωγικες εξετασεις! Σήμερα τα τμήματα απλά δέχονται τους φοιτητές που προκύπτουν απο τις πανελλήνιες! Δεν εχουν κανένα λόγο ούτε στην ποιότητα ούτε στον αριθμό! Τέλος, όσον αφορά τη Βιολογία, πέφτει θύμα των συντεχνιακων νοοτροπιων που καθορίζουν τα προγράμματα σπουδών! Η Επιστήμη με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παντού σήμερα κρύβεται σε μονόωρα μαθήματα στη Α και Β Λυκείου και σε απόλυτη εξειδίκευση στη Γ. Απαιτείται πιο διευρυμένη και σύγχρονη ματιά τόσο για το Λύκειο όσο και για το Γυμνάσιο! Σας ευχαριστω, Κριμιτζάς Αντώνιος Δρ. Βιολογος