Κύριοι του Υπουργείου που διαβάζετε αυτά τα μηνύματα, θα ήθελα να προβληματιστείτε με αυτά που σας γράφω παρακάτω.
ΠΩΣ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΔΟΘΗΚΕ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ;
Προήλθε από μελέτη της επιτροπής παιδείας και από διάλογο με τα κόμματα.
Μάλιστα οι ζυμώσεις αυτές κράτησαν μεγάλο χρονικό διάστημα, έτσι ώστε το αποτέλεσμα να θεωρείται προϊόν προσεκτικής επεξεργασίας.
ΠΟΙΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ;
Στη διαβούλευση που γίνεται για τα άρθρα 2 και 4 έχουν σταλεί πολύ λίγα μηνύματα σε σχέση με το συνολικό αριθμό των πολιτών που τους ενδιαφέρει ο τρόπος επιλογής για τη τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Αλλά και αυτά τα μηνύματα δεν είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα, δεδομένου ότι η συντριπτική πλειοψηφία προέρχεται μόνο από άμεσα θιγόμενους (οικονομικά λόγω της παραπαιδείας) εκπαιδευτικούς και όχι από τις χιλιάδες των γονέων και μαθητών που καίγονται για τις αποφάσεις που θα ληφθούν.
ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ ΤΙΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΘΟΡΙΣΟΥΝ ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΣΥΝΤΕΧΝΙΩΝ, που έχουν ως γνώμονα το δικό τους συμφέρον κι όχι το όφελος των μαθητών.
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ;
Για τυχόν αλλαγές στο σχέδιο, πρέπει να ζητηθεί η γνώμη των ανθρώπων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Αυτοί δουλεύουν με τα παιδιά μας όταν γίνουν φοιτητές και γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις πραγματικές ανάγκες και ελλείψεις, σε μαθησιακό επίπεδο, που εμφανίζουν όταν ξεκινούν τις σπουδές τους στις διάφορες σχολές.
Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΠΡΟΤΑΣΗ
Σίγουρα ΔΕ ΠΡΕΠΕΙ να γίνει αντικατάσταση της Χημείας από Πληροφορική.
Πολλά από τα τμήματα Πολυτεχνείου και Φυσικομαθηματικής χρειάζονται γνώσεις Πληροφορικής, όπως επίσης πολλά χρειάζονται γνώσεις Χημείας.
Με τις αλλαγές του εξεταστικού το 2000 σε τμήματα όπως Χημικών, Χημικών Μηχανικών, Γεωπόνων, Βιολόγων, Τεχνολογίας τροφίμων κλπ. εισάγονται μαθητές από τη Τεχνολογική κατεύθυνση χωρίς να γνωρίζουν τα βασικά της Χημείας και κάνουν φροντιστήρια για να καλύψουν τα κενά τους.
1ο ΣΕΝΑΡΙΟ: Το Β΄ πεδίο (Θετικών και Τεχνολογικών σπουδών) που περιλαμβάνει και τα περισσότερα τμήματα να χωριστεί σε δύο πεδία με τα εξής εξεταζόμενα μαθήματα
Στο ένα (Θετικών σπουδών) να εξετάζονται Νέα, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία
Στο άλλο (Τεχνολογικών σπουδών) να εξετάζονται Νέα, Μαθηματικά, Φυσική, Πληροφορική
2ο ΣΕΝΑΡΙΟ: Κάθε τμήμα σχολής να ζητήσει 4 εξεταζόμενα μαθήματα και ακολούθως να γίνει ομαδοποίηση, έτσι ώστε σε κάθε ομάδα να περιλαμβάνονται τμήματα που απαιτούν ίδια τετράδα μαθημάτων.
3Ο ΣΕΝΑΡΙΟ: Σε όλα τα πεδία τα εξεταζόμενα μαθήματα να γίνουν πέντε.
Για παράδειγμα επί πλέον αυτών που αναφέρει το σχέδιο να εξετάζονται
στο Α΄ πεδίο (Ανθρωπιστικών σπουδών) <>
στο Β΄ πεδίο (Θετικών και Τεχνολογικών επιστημών <>
στο Γ΄ πεδίο (Επιστήμες Υγείας) <>,
Στα άλλα πεδία να προστεθεί ένα μάθημα ανάλογα με τις εισηγήσεις των αντίστοιχων σχολών.
4Ο ΣΕΝΑΡΙΟ: Τα εξεταζόμενα μαθήματα να μείνουν ως έχουν, αλλά για τα τμήματα που απαιτούνται γνώσεις Πληροφορικής, να δίδεται αυτή ως πέμπτο μάθημα.
5ο ΣΕΝΑΡΙΟ: Τα εξεταζόμενα μαθήματα να μείνουν ως έχουν, αλλά για τα τμήματα Θετικών και Τεχνολογικών επιστημών που απαιτούνται γνώσεις Χημείας, να δίδεται αυτή ως πέμπτο μάθημα.
6Ο ΣΕΝΑΡΙΟ: Για το πεδίο Θετικών και Τεχνολογικών επιστημών οι μαθητές να εξετάζονται σε πέντε μαθήματα
Κύριοι του Υπουργείου που διαβάζετε αυτά τα μηνύματα, θα ήθελα να προβληματιστείτε με αυτά που σας γράφω παρακάτω. ΠΩΣ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΔΟΘΗΚΕ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ; Προήλθε από μελέτη της επιτροπής παιδείας και από διάλογο με τα κόμματα. Μάλιστα οι ζυμώσεις αυτές κράτησαν μεγάλο χρονικό διάστημα, έτσι ώστε το αποτέλεσμα να θεωρείται προϊόν προσεκτικής επεξεργασίας. ΠΟΙΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ; Στη διαβούλευση που γίνεται για τα άρθρα 2 και 4 έχουν σταλεί πολύ λίγα μηνύματα σε σχέση με το συνολικό αριθμό των πολιτών που τους ενδιαφέρει ο τρόπος επιλογής για τη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αλλά και αυτά τα μηνύματα δεν είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα, δεδομένου ότι η συντριπτική πλειοψηφία προέρχεται μόνο από άμεσα θιγόμενους (οικονομικά λόγω της παραπαιδείας) εκπαιδευτικούς και όχι από τις χιλιάδες των γονέων και μαθητών που καίγονται για τις αποφάσεις που θα ληφθούν. ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ ΤΙΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΘΟΡΙΣΟΥΝ ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΣΥΝΤΕΧΝΙΩΝ, που έχουν ως γνώμονα το δικό τους συμφέρον κι όχι το όφελος των μαθητών. ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ; Για τυχόν αλλαγές στο σχέδιο, πρέπει να ζητηθεί η γνώμη των ανθρώπων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτοί δουλεύουν με τα παιδιά μας όταν γίνουν φοιτητές και γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις πραγματικές ανάγκες και ελλείψεις, σε μαθησιακό επίπεδο, που εμφανίζουν όταν ξεκινούν τις σπουδές τους στις διάφορες σχολές. Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΠΡΟΤΑΣΗ Σίγουρα ΔΕ ΠΡΕΠΕΙ να γίνει αντικατάσταση της Χημείας από Πληροφορική. Πολλά από τα τμήματα Πολυτεχνείου και Φυσικομαθηματικής χρειάζονται γνώσεις Πληροφορικής, όπως επίσης πολλά χρειάζονται γνώσεις Χημείας. Με τις αλλαγές του εξεταστικού το 2000 σε τμήματα όπως Χημικών, Χημικών Μηχανικών, Γεωπόνων, Βιολόγων, Τεχνολογίας τροφίμων κλπ. εισάγονται μαθητές από τη Τεχνολογική κατεύθυνση χωρίς να γνωρίζουν τα βασικά της Χημείας και κάνουν φροντιστήρια για να καλύψουν τα κενά τους. 1ο ΣΕΝΑΡΙΟ: Το Β΄ πεδίο (Θετικών και Τεχνολογικών σπουδών) που περιλαμβάνει και τα περισσότερα τμήματα να χωριστεί σε δύο πεδία με τα εξής εξεταζόμενα μαθήματα Στο ένα (Θετικών σπουδών) να εξετάζονται Νέα, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία Στο άλλο (Τεχνολογικών σπουδών) να εξετάζονται Νέα, Μαθηματικά, Φυσική, Πληροφορική 2ο ΣΕΝΑΡΙΟ: Κάθε τμήμα σχολής να ζητήσει 4 εξεταζόμενα μαθήματα και ακολούθως να γίνει ομαδοποίηση, έτσι ώστε σε κάθε ομάδα να περιλαμβάνονται τμήματα που απαιτούν ίδια τετράδα μαθημάτων. 3Ο ΣΕΝΑΡΙΟ: Σε όλα τα πεδία τα εξεταζόμενα μαθήματα να γίνουν πέντε. Για παράδειγμα επί πλέον αυτών που αναφέρει το σχέδιο να εξετάζονται στο Α΄ πεδίο (Ανθρωπιστικών σπουδών) <> στο Β΄ πεδίο (Θετικών και Τεχνολογικών επιστημών <> στο Γ΄ πεδίο (Επιστήμες Υγείας) <>, Στα άλλα πεδία να προστεθεί ένα μάθημα ανάλογα με τις εισηγήσεις των αντίστοιχων σχολών. 4Ο ΣΕΝΑΡΙΟ: Τα εξεταζόμενα μαθήματα να μείνουν ως έχουν, αλλά για τα τμήματα που απαιτούνται γνώσεις Πληροφορικής, να δίδεται αυτή ως πέμπτο μάθημα. 5ο ΣΕΝΑΡΙΟ: Τα εξεταζόμενα μαθήματα να μείνουν ως έχουν, αλλά για τα τμήματα Θετικών και Τεχνολογικών επιστημών που απαιτούνται γνώσεις Χημείας, να δίδεται αυτή ως πέμπτο μάθημα. 6Ο ΣΕΝΑΡΙΟ: Για το πεδίο Θετικών και Τεχνολογικών επιστημών οι μαθητές να εξετάζονται σε πέντε μαθήματα