Στο 2α στην ουσία προτείνεται η εξομοίωση των τομέων και κλάδων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με αυτούς της Ειδικής Αγωγής. Στην ουσία δηλαδή θέλετε να καταργήσετε τις ειδικότητες των καλλιτεχνικών εφαρμογών και της μουσικής.
Εαν κάποιος από αυτούς που συνέταξαν το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είχε καμία σχέση με την ειδική αγωγή θα καταλάβαινε οτι οι συγκεκριμένες ειδικότητες είναι από τις πιο σημαντικές για τα ειδικά σχολεία. Είναι πολύ πιο χρήσιμες και θεραπευτικές από μαθήματα Γενικής Παιδείας. Τα παιδιά μπορούν μέσω διασκεδαστικών δραστηριοτήτων να δουλέψουν στη λεπτή κινητικότητα (κεραμική, χειροτεχνία κτλ) ενώ παράλληλα τους παρέχεται συναισθηματική κάλυψη (μουσική). Μη ξεχνάμε πως τα σχολεία αυτά λέγονται ΕΙΔΙΚΑ για αυτό ακριβώς το λόγο. Τα παιδιά έχουν ΕΙΔΙΚΕΣ αναγκές και ΕΙΔΙΚΕΣ δεξιότητες δεν μπορούμε να εξομοιώσουμε τη Γενική παιδεία με την Ειδική Αγωγή. Για ένα μαθητή ειδικού σχολείου είναι πολύ πιο χρήσιμο να αναπτύξει τη λεπτή κινητικότητα από το να του διδαχθούν μαθήματα τα οποία στην ουσία δεν αντιλαμβάνεται.
Προτείνω όχι μονο να μη καταργηθούν αυτές οι ειδικότητες αλλά ίσως να πρέπει να δωθεί και μεγαλύτερη βαρύτητα, ώστε να μπορούν να ενταχθούν μέσω της κατάρτισης από τα συγκεκριμένα μαθήματα στην αγορά εργασίας και στη κοινωνία.
Θα πρέπει άμεσα να αποσυρθεί η συγκεκριμένη πρόταση. Μιλάμε για 100 περίπου θέσεις (καλλιτεχνικών εφαρμογών και μουσικής) πανελλαδικά, οι οποίες όμως μπορούν να κάνουν πραγματικά μεγάλη διαφορά για τα παιδιά των ειδικών σχολείων.
Στο 2α στην ουσία προτείνεται η εξομοίωση των τομέων και κλάδων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με αυτούς της Ειδικής Αγωγής. Στην ουσία δηλαδή θέλετε να καταργήσετε τις ειδικότητες των καλλιτεχνικών εφαρμογών και της μουσικής. Εαν κάποιος από αυτούς που συνέταξαν το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είχε καμία σχέση με την ειδική αγωγή θα καταλάβαινε οτι οι συγκεκριμένες ειδικότητες είναι από τις πιο σημαντικές για τα ειδικά σχολεία. Είναι πολύ πιο χρήσιμες και θεραπευτικές από μαθήματα Γενικής Παιδείας. Τα παιδιά μπορούν μέσω διασκεδαστικών δραστηριοτήτων να δουλέψουν στη λεπτή κινητικότητα (κεραμική, χειροτεχνία κτλ) ενώ παράλληλα τους παρέχεται συναισθηματική κάλυψη (μουσική). Μη ξεχνάμε πως τα σχολεία αυτά λέγονται ΕΙΔΙΚΑ για αυτό ακριβώς το λόγο. Τα παιδιά έχουν ΕΙΔΙΚΕΣ αναγκές και ΕΙΔΙΚΕΣ δεξιότητες δεν μπορούμε να εξομοιώσουμε τη Γενική παιδεία με την Ειδική Αγωγή. Για ένα μαθητή ειδικού σχολείου είναι πολύ πιο χρήσιμο να αναπτύξει τη λεπτή κινητικότητα από το να του διδαχθούν μαθήματα τα οποία στην ουσία δεν αντιλαμβάνεται. Προτείνω όχι μονο να μη καταργηθούν αυτές οι ειδικότητες αλλά ίσως να πρέπει να δωθεί και μεγαλύτερη βαρύτητα, ώστε να μπορούν να ενταχθούν μέσω της κατάρτισης από τα συγκεκριμένα μαθήματα στην αγορά εργασίας και στη κοινωνία. Θα πρέπει άμεσα να αποσυρθεί η συγκεκριμένη πρόταση. Μιλάμε για 100 περίπου θέσεις (καλλιτεχνικών εφαρμογών και μουσικής) πανελλαδικά, οι οποίες όμως μπορούν να κάνουν πραγματικά μεγάλη διαφορά για τα παιδιά των ειδικών σχολείων.