Ο αποκλεισμός του τομέα Υγείας-Πρόνοιας από το Νέο ΕΠΑΛ έγινε χωρίς:
- τη διερεύνηση των εκπαιδευτικών επιλογών των μαθητών (μεγάλο ποσοστό επιλέγουν το τομέα Υγείας)
- τις ανάγκες της αγοράς εργασίας στη Ελλάδα (μεγάλη απορρόφηση σε θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα)
- την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Στο Νέο ΕΠΑΛ είναι επιβεβλημένη η επανένταξη του τομέα Υγείας/Πρόνοιας γιατί οι μαθητές:
- αποκτούσαν γνώσεις και κατάρτιση σε σχέση με το παιδί και τον άνθρωπο, που καμιά άλλη ειδικότητα δεν έχει αυτό το "προσανατολισμό"
- αποκτούσαν γνώσεις για τη ίδιους (σεξουαλική αγωγή, μεταδοτικές ασθένειες, κανόνες υγιεινής, πρώτες βοήθειες, φροντίδα και αγωγή βρέφους, διαπαιδαγώγηση) - πράγμα που δεν συνέβαινε με τους μαθητές γενικής παιδείας
- είχαν τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση σε αξιόλογες σχολές ΤΕΙ (λογοθεραπείας, φυσικοθεραπείας, προσχολικής αγωγής, νοσηλευτικής), χωρίς να πληρώνουν ακριβά το τίμημα της παραπαιδείας
- ήταν κυρίως κορίτσια με έφεση σε αυτές τις ειδικότητες (τώρα, ρατσιστικά αποκλείονται από το "Νέο ΕΠΑΛ")
Όλες οι ομάδες προσανατολισμού του Νέου ΕΠΑΛ έχουν αντίστοιχες ειδικότητες στα ΙΕΚ, ΤΕΙ, ΑΕΙ. Ο τομέας Υγείας/Πρόνοιας δεν ακολουθεί αυτή τη λογική παρότι, επαγγελματικά, έχουν τη μεγαλύτερη απορροφητικότητα από τις άλλες ειδικότητες.
Ευχαριστούμε.
Σοφία Κανίστρα ΠΕ18.33 & ΠΕ60
Δήμητρα Τσέβου ΠΕ18.33 & ΠΕ60
Βασιλική Φέκκα ΠΕ18.33 & ΠΕ60
Ο αποκλεισμός του τομέα Υγείας-Πρόνοιας από το Νέο ΕΠΑΛ έγινε χωρίς: - τη διερεύνηση των εκπαιδευτικών επιλογών των μαθητών (μεγάλο ποσοστό επιλέγουν το τομέα Υγείας) - τις ανάγκες της αγοράς εργασίας στη Ελλάδα (μεγάλη απορρόφηση σε θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα) - την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών Στο Νέο ΕΠΑΛ είναι επιβεβλημένη η επανένταξη του τομέα Υγείας/Πρόνοιας γιατί οι μαθητές: - αποκτούσαν γνώσεις και κατάρτιση σε σχέση με το παιδί και τον άνθρωπο, που καμιά άλλη ειδικότητα δεν έχει αυτό το "προσανατολισμό" - αποκτούσαν γνώσεις για τη ίδιους (σεξουαλική αγωγή, μεταδοτικές ασθένειες, κανόνες υγιεινής, πρώτες βοήθειες, φροντίδα και αγωγή βρέφους, διαπαιδαγώγηση) - πράγμα που δεν συνέβαινε με τους μαθητές γενικής παιδείας - είχαν τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση σε αξιόλογες σχολές ΤΕΙ (λογοθεραπείας, φυσικοθεραπείας, προσχολικής αγωγής, νοσηλευτικής), χωρίς να πληρώνουν ακριβά το τίμημα της παραπαιδείας - ήταν κυρίως κορίτσια με έφεση σε αυτές τις ειδικότητες (τώρα, ρατσιστικά αποκλείονται από το "Νέο ΕΠΑΛ") Όλες οι ομάδες προσανατολισμού του Νέου ΕΠΑΛ έχουν αντίστοιχες ειδικότητες στα ΙΕΚ, ΤΕΙ, ΑΕΙ. Ο τομέας Υγείας/Πρόνοιας δεν ακολουθεί αυτή τη λογική παρότι, επαγγελματικά, έχουν τη μεγαλύτερη απορροφητικότητα από τις άλλες ειδικότητες. Ευχαριστούμε. Σοφία Κανίστρα ΠΕ18.33 & ΠΕ60 Δήμητρα Τσέβου ΠΕ18.33 & ΠΕ60 Βασιλική Φέκκα ΠΕ18.33 & ΠΕ60