Την εποχή της μετάβασης από την Κοινωνία της Πληροφορίας στην προς διαμόρφωση αντίστοιχη της Γνώσης, τέτοια σχέδια βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση τόσο με τις ανάγκες της πολιτείας και της οικονομίας όσο και με το πνεύμα αλλά και τη φιλοσοφία του καιρού μας. Σε ένα πλήρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, απαιτείται από τον αυριανό πολίτη να κατέχει στοιχειώδεις γνώσεις Πληροφορικής.
Το μάθημα της Πληροφορικής οφείλει να αναδειχτεί στο επίπεδο που του ανήκει. Οι σχολές Πληροφορικής (ΑΕΙ και ΑΤΕΙ) έχουν τις πιο υψηλές βάσεις εισαγωγής και η επιστήμη της οφείλει να εδραιώσει το χώρο της στην εκπαίδευση (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια) και όχι να υποβαθμίζεται, ενώ υπερδιδάσκεται στην Τριτοβάθμια και θεωρείται προαπαιτούμενο στην αγορά εργασίας.
Στις ΗΠΑ, μία χώρα αναπτυγμένη τεχνολογικά, συντελείται η δημιουργία νέας αγοράς που μεταφράζεται σε νέα επαγγέλματα και νέα δίκτυα διανομής. Μέρος αυτής της αγοράς είναι η Πληροφορική, η οποία συνδυάζει τη ρομποτική, την τεχνολογία και φυσικά τις θετικές επιστήμες. Στην κατάταξη των χωρών της Ε.Ε. που αφορά τους δείκτες για τις θετικές επιστήμες, η χώρα μας καταλαμβάνει τις τελευταίες θέσεις.
Παράλληλα, σε όλη την Ευρώπη είναι κατανοητό ότι υπάρχει μεγάλη απόσταση τεχνολογικά μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ειδικά με την Αμερική και την Ιαπωνία. Το 2007 επικυρώθηκε η απόφαση της συνόδου κορυφής της Λισαβόνας της Ε.Ε., να ηγηθεί και να στηρίξει κάθε προσπάθεια, ως προς την τεχνολογική σύγκλιση της Ε.Ε. με τις τεχνολογικά προηγμένες χώρες έως το 2020.
Πώς θα προκύψουν όμως οι αυριανοί Ελληνες ερευνητές και επιστήμονες; Η νέα αγορά είναι γεγονός παντού, καθώς κάθε νέο προϊόν πολύ εύκολα διαπιστώνεται ότι είναι αποτέλεσμα διεπιστημονικής, διαθεματικής εργασίας.
Στο σχέδιο για το Γενικό Λύκειο πουθενά δεν προκύπτει ότι οι αλλαγές που ανακοινώνονται είναι προς την κατεύθυνση που περιγράφεται παραπάνω. Η Πληροφορική θα πρέπει να ενταχθεί σε κάθε βαθμίδα, όπως επίσης θα πρέπει να μετατραπεί σε αυτό που περιγράφουν τα προγράμματα σπουδών παγκοσμίως, δηλαδή να ενσωματώνει και να συνδυάζει την Πληροφορική με την καινοτομία.
Από το 1980 η Πληροφορική τροφοδοτεί παγκοσμίως την ανάπτυξη, ενώ τα τελευταία χρόνια αναδύεται και η ρομποτική. Η Πληροφορική στην εκπαίδευση αντί να απαξιώνεται αξίζει να είναι αυτοτελές υποχρεωτικό, εξεταζόμενο διδακτικό αντικείμενο σε κάθε τάξη και σε κάθε τύπο Λυκείου. Ο βαθμός του μαθήματος θα πρέπει να υπολογίζεται στο μέσο όρο της βαθμολογίας για την προαγωγή και την απόλυση. Επίσης, να θεσμοθετηθεί πανελλαδικά ως εξεταζόμενο μάθημα για τις Θετικές σπουδές ως προς την εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΑΤΕΙ, με αυξημένο συντελεστή βαρύτητας για τις σχολές Πληροφορικής.
Βλ. επίσης: http://pdkap.sch.gr/2011/praktika2011/ergasies/9.pdf
Την εποχή της μετάβασης από την Κοινωνία της Πληροφορίας στην προς διαμόρφωση αντίστοιχη της Γνώσης, τέτοια σχέδια βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση τόσο με τις ανάγκες της πολιτείας και της οικονομίας όσο και με το πνεύμα αλλά και τη φιλοσοφία του καιρού μας. Σε ένα πλήρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, απαιτείται από τον αυριανό πολίτη να κατέχει στοιχειώδεις γνώσεις Πληροφορικής. Το μάθημα της Πληροφορικής οφείλει να αναδειχτεί στο επίπεδο που του ανήκει. Οι σχολές Πληροφορικής (ΑΕΙ και ΑΤΕΙ) έχουν τις πιο υψηλές βάσεις εισαγωγής και η επιστήμη της οφείλει να εδραιώσει το χώρο της στην εκπαίδευση (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια) και όχι να υποβαθμίζεται, ενώ υπερδιδάσκεται στην Τριτοβάθμια και θεωρείται προαπαιτούμενο στην αγορά εργασίας. Στις ΗΠΑ, μία χώρα αναπτυγμένη τεχνολογικά, συντελείται η δημιουργία νέας αγοράς που μεταφράζεται σε νέα επαγγέλματα και νέα δίκτυα διανομής. Μέρος αυτής της αγοράς είναι η Πληροφορική, η οποία συνδυάζει τη ρομποτική, την τεχνολογία και φυσικά τις θετικές επιστήμες. Στην κατάταξη των χωρών της Ε.Ε. που αφορά τους δείκτες για τις θετικές επιστήμες, η χώρα μας καταλαμβάνει τις τελευταίες θέσεις. Παράλληλα, σε όλη την Ευρώπη είναι κατανοητό ότι υπάρχει μεγάλη απόσταση τεχνολογικά μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ειδικά με την Αμερική και την Ιαπωνία. Το 2007 επικυρώθηκε η απόφαση της συνόδου κορυφής της Λισαβόνας της Ε.Ε., να ηγηθεί και να στηρίξει κάθε προσπάθεια, ως προς την τεχνολογική σύγκλιση της Ε.Ε. με τις τεχνολογικά προηγμένες χώρες έως το 2020. Πώς θα προκύψουν όμως οι αυριανοί Ελληνες ερευνητές και επιστήμονες; Η νέα αγορά είναι γεγονός παντού, καθώς κάθε νέο προϊόν πολύ εύκολα διαπιστώνεται ότι είναι αποτέλεσμα διεπιστημονικής, διαθεματικής εργασίας. Στο σχέδιο για το Γενικό Λύκειο πουθενά δεν προκύπτει ότι οι αλλαγές που ανακοινώνονται είναι προς την κατεύθυνση που περιγράφεται παραπάνω. Η Πληροφορική θα πρέπει να ενταχθεί σε κάθε βαθμίδα, όπως επίσης θα πρέπει να μετατραπεί σε αυτό που περιγράφουν τα προγράμματα σπουδών παγκοσμίως, δηλαδή να ενσωματώνει και να συνδυάζει την Πληροφορική με την καινοτομία. Από το 1980 η Πληροφορική τροφοδοτεί παγκοσμίως την ανάπτυξη, ενώ τα τελευταία χρόνια αναδύεται και η ρομποτική. Η Πληροφορική στην εκπαίδευση αντί να απαξιώνεται αξίζει να είναι αυτοτελές υποχρεωτικό, εξεταζόμενο διδακτικό αντικείμενο σε κάθε τάξη και σε κάθε τύπο Λυκείου. Ο βαθμός του μαθήματος θα πρέπει να υπολογίζεται στο μέσο όρο της βαθμολογίας για την προαγωγή και την απόλυση. Επίσης, να θεσμοθετηθεί πανελλαδικά ως εξεταζόμενο μάθημα για τις Θετικές σπουδές ως προς την εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΑΤΕΙ, με αυξημένο συντελεστή βαρύτητας για τις σχολές Πληροφορικής. Βλ. επίσης: http://pdkap.sch.gr/2011/praktika2011/ergasies/9.pdf