Αν και δε γνωρίζω τη λειτουργία όλων των Ειδικών Σχολείων, θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής:
1. Αν κάποιες ΣΜΕΑΕ, λειτουργούν ως σχολεία άλλου κράτους, αυτό δε συμβαίνει λόγω υπαιτιότητας των δ/ντων τους ή των εκπ/κών, αλλά λόγω ασαφειών του νόμου. Έτσι, ο καθένας προσπαθώντας να κάνει το καλύτερο για τη σχολική του μονάδα, ενδεχομένως να διαφοροποιεί τη λειτουργία της.
2. Οι σχολικές μονάδες ιδρύονται με βάση ένα ΦΕΚ, που καθορίζει τους Τομείς και τις Ειδικότητές τους. Κατόπιν, με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμά τους, που δεν το βγάζει ο κάθε εκπαιδευτικός από το μυαλό του, αλλά καθορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και συγκεκριμένα από τη Δ/νση Ειδικής Αγωγής με το αριθμ. Πρωτ. 154881/Γ6/7-12-2010 «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου» έγγραφο, η Σχολική μονάδα στέλνει στη Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης τις απαιτούμενες ώρες για την κάθε ειδικότητα και εν συνεχεία γίνονται οι τοποθετήσεις των εκπ/κων. Γνωρίζει κάποιος διαφορετική διαδικασία, που καθιστά συντεχνιακή την ίδρυση των ειδικοτήτων;;
3. Μέχρι τώρα, οι απόφοιτοι των ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Ά Βαθμίδας, είχαν τη δυνατότητα να φοιτήσουν στη Β΄ Τάξη των ΕΠΑ.Λ για να πάρουν απολυτήριο Λυκείου και πτυχίο επιπέδου 3, στην ίδια ή σε διαφορετική ειδικότητα, ή στη Γ΄ Τάξη των ΕΠΑ.Λ στην αντίστοιχη ειδικότητα για να πάρουν μόνο πτυχίο επιπέδου 3. Επίσης μπορούσαν να εγγραφούν στην Α΄ Τάξη των ΕΠΑΣ. Επιπλέον μέσω των ΕΠΑ.Λ μπορούσαν να δώσουν Πανελλήνιες Εξετάσεις και να έχουν πρόσβαση σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Άρα μέχρι τώρα δεν είχαμε ένα κλειστό σύστημα, τουλάχιστον στα ΤΕΕ Ε.Α. Για τα ΕΕΕΕΚ, δε γνωρίζω.
4. Τι σημαίνει απολυτήριο χωρίς αντίκρισμα;; Κάθε απολυτήριος τίτλος έχει μια συγκεκριμένη ισχύ που καθορίζεται από κάποιο νόμο και όχι από τους εκπαιδευτικούς και τις συντεχνίες τους. Αν υπάρχουν ασάφειες στο νόμο ή κάποιος έχει διαπιστώσει άλλες ανάγκες των παιδιών από αυτές που βλέπουμε οι υπόλοιποι, τότε θα πρέπει να κάνει αναφορά σε αυτές και να προσπαθήσουμε όλοι μαζί να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα.
5. Οι συντεχνιακοί εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που τόσα χρόνια παλεύουν για να στηθούν οι σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και τα εργαστήρια από το μηδέν και να είναι χαρούμενα τα παιδιά. Και έγινε τεράστια προσπάθεια για να γίνουν έστω και αυτές οι ελάχιστες μεταθέσεις ώστε να υπάρχουν οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικοί στις ΣΜΕΑΕ. Τώρα θα έπρεπε να παλεύουμε όλοι μαζί για το καλό των παιδιών που σαφώς δεν καθορίζεται από το σωτήριο άρθρο 27.
Τέλος θα ήθελα να παρακαλέσω όταν δε γράφουμε απλά τις προτάσεις μας, αλλά κάνουμε σχολιασμό επί των απόψεων των άλλων να γράφουμε επώνυμα.
Ευχαριστώ,
Γαβαλά Ειρήνη,
ΠΕ18.04 Αισθητικής,
Υποδ/ντρια ΤΕΕ Ε.Α. Κορωπίου.
Αν και δε γνωρίζω τη λειτουργία όλων των Ειδικών Σχολείων, θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής: 1. Αν κάποιες ΣΜΕΑΕ, λειτουργούν ως σχολεία άλλου κράτους, αυτό δε συμβαίνει λόγω υπαιτιότητας των δ/ντων τους ή των εκπ/κών, αλλά λόγω ασαφειών του νόμου. Έτσι, ο καθένας προσπαθώντας να κάνει το καλύτερο για τη σχολική του μονάδα, ενδεχομένως να διαφοροποιεί τη λειτουργία της. 2. Οι σχολικές μονάδες ιδρύονται με βάση ένα ΦΕΚ, που καθορίζει τους Τομείς και τις Ειδικότητές τους. Κατόπιν, με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμά τους, που δεν το βγάζει ο κάθε εκπαιδευτικός από το μυαλό του, αλλά καθορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και συγκεκριμένα από τη Δ/νση Ειδικής Αγωγής με το αριθμ. Πρωτ. 154881/Γ6/7-12-2010 «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου» έγγραφο, η Σχολική μονάδα στέλνει στη Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης τις απαιτούμενες ώρες για την κάθε ειδικότητα και εν συνεχεία γίνονται οι τοποθετήσεις των εκπ/κων. Γνωρίζει κάποιος διαφορετική διαδικασία, που καθιστά συντεχνιακή την ίδρυση των ειδικοτήτων;; 3. Μέχρι τώρα, οι απόφοιτοι των ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Ά Βαθμίδας, είχαν τη δυνατότητα να φοιτήσουν στη Β΄ Τάξη των ΕΠΑ.Λ για να πάρουν απολυτήριο Λυκείου και πτυχίο επιπέδου 3, στην ίδια ή σε διαφορετική ειδικότητα, ή στη Γ΄ Τάξη των ΕΠΑ.Λ στην αντίστοιχη ειδικότητα για να πάρουν μόνο πτυχίο επιπέδου 3. Επίσης μπορούσαν να εγγραφούν στην Α΄ Τάξη των ΕΠΑΣ. Επιπλέον μέσω των ΕΠΑ.Λ μπορούσαν να δώσουν Πανελλήνιες Εξετάσεις και να έχουν πρόσβαση σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Άρα μέχρι τώρα δεν είχαμε ένα κλειστό σύστημα, τουλάχιστον στα ΤΕΕ Ε.Α. Για τα ΕΕΕΕΚ, δε γνωρίζω. 4. Τι σημαίνει απολυτήριο χωρίς αντίκρισμα;; Κάθε απολυτήριος τίτλος έχει μια συγκεκριμένη ισχύ που καθορίζεται από κάποιο νόμο και όχι από τους εκπαιδευτικούς και τις συντεχνίες τους. Αν υπάρχουν ασάφειες στο νόμο ή κάποιος έχει διαπιστώσει άλλες ανάγκες των παιδιών από αυτές που βλέπουμε οι υπόλοιποι, τότε θα πρέπει να κάνει αναφορά σε αυτές και να προσπαθήσουμε όλοι μαζί να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα. 5. Οι συντεχνιακοί εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που τόσα χρόνια παλεύουν για να στηθούν οι σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και τα εργαστήρια από το μηδέν και να είναι χαρούμενα τα παιδιά. Και έγινε τεράστια προσπάθεια για να γίνουν έστω και αυτές οι ελάχιστες μεταθέσεις ώστε να υπάρχουν οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικοί στις ΣΜΕΑΕ. Τώρα θα έπρεπε να παλεύουμε όλοι μαζί για το καλό των παιδιών που σαφώς δεν καθορίζεται από το σωτήριο άρθρο 27. Τέλος θα ήθελα να παρακαλέσω όταν δε γράφουμε απλά τις προτάσεις μας, αλλά κάνουμε σχολιασμό επί των απόψεων των άλλων να γράφουμε επώνυμα. Ευχαριστώ, Γαβαλά Ειρήνη, ΠΕ18.04 Αισθητικής, Υποδ/ντρια ΤΕΕ Ε.Α. Κορωπίου.