Αρχική Νέο εκπαιδευτικό σύστημαΆρθρο 38: Θέματα Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., Συστήματος Πιστοποίησης Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης Αποφοίτων Ι.Ε.Κ. και Συστήματος Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών ΕνηλίκωνΣχόλιο του χρήστη ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΙΕΚ | 18 Αυγούστου 2013, 15:32
H παραγράφος 1 του άρθρου 19 του ν. 4115/2013, η οποία αριθμείται σε «1.α.», προστίθεται παράγραφος «1.β.» Συνέχεια με την παράγραφο που προστέθηκε, έπρεπε να προστεθεί άλλη μία η οποία να ορίζει ότι η πιστοποίηση της ικανότητας των διπλωματούχων οδηγεί σε επαγγελματίες που με το πέρας των παννεληνίων εξετάσεων πιστοποίησης θεωρούνται αδειούχοι ασκήσεως επαγγέλματος για το οποίο πιστοποιούνται. Αναλύω, ποιός ο ρόλος της πιστοποίησης γνώσεων αν δεν δίνουν άδεια σκήσεως επαγγέλματος. Το ΙΕΚ και μόνο για να περάσει κάποιος ενα μάθημα δίνει εξετάσεις μέσω προόδων , οι οποίες και τον καθιστούν ικανό να περάσει το μάθημα, όπως και σε σχολές ή ιδρύματα τριτοβάθμιας. Δεν θα πρέπει η πιστοποίηση να χαρακτηριστεί σαν ενα επιπλέον προσόν που ενας δημόσιος φορέας σε πιστοποιεί στο αντικείμενο σου και σε οδηγέι σε εργασία χωρίς προυπηρεσία αλλά και διαφορά στην εξέλιξη με κάποιον μη πιστοποιημένο?. Το υπουργείο γνώμμη μου δεν πρέπει να αφήσει τον νεοσύστατο εοππεπ να ρυθμίζει αυτά τα θέματα. Και εμπειρία δεν έχει και γνώση του αντικειμένου. Αυτό αποδυκνείεται και απο τον ΟΕΕΚ που η ελλειψη γνώσσης για αναβάθμιση των ΙΕΚ μας οδήγησε στην κατάργηση του. Η επόμενη παρ. η οποία λέει: Η παράγραφος 3 του άρθρου 21 του ν. 4115/2013 τροποποιείται ως εξής : «3. Για το Μητρώο των Εκπαιδευτών Ενηλίκων της περίπτωσης β’ της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 3879/2010 (Α΄163) του οποίου η παράγραφος 2 αντικαθίσταται από τη δημοσίευση του παρόντος ως εξής : “2. Από 1.9.2014 η πιστοποιημένη εκπαιδευτική επάρκεια αποτελεί προϋπόθεση προκειμένου εκπαιδευτής να μετάσχει σε χρηματοδοτούμενο από δημόσιους πόρους πρόγραμμα της μη τυπικής εκπαίδευσης.”». Εδώ νομίζω οτι αυτό θα μείνει στα χαρτιά, όχι μόνο θα αντιμετωπίσουν τα ΙΕΚ έλλειψη διδακτικού προσωπικού, αλλά θα ξαναγυρίσουν στο προηγούμενο καθεστώς μη πιστοποιημένων επάρκειας καθηγητών διότι: Τα ΙΕΚ έχουν απο την ίδρυση τους ενα μειονέκτημα, οι καθηγητές δεν πληρώνονται επαρκή και η αργοπορία χρόνων στα δεδουλευμένα τους έσοδα γίνεται μετα το πέρας ετών, η πείρα έχει δέιξει απο 2-3. Τα δύο μέσο όρο έτη αποπληρωμής των αμοιβών δεν είναι τόσο ελκυστικός παράγοντας για να δουλέψεις σε ΙΕΚ. Τα καλά στελέχη αποθαρύνονται και η δουλειά γίνεται με ότι βρούν! Αποτέλεσμα το ίδιο το υπουργείο να μειώνει την σημαντικότητα των ΙΕΚ στα μάτια των ίδιων των εργαζομένων σε αυτά. Οι καθηγητές πολλές φορές εμφανίζονται εχθρικοί προς τους σπουδαστές (και οχι καταρτιζόμενους)το μόνο που τους απασχολεί είναι να βρούν τα καθημερινά τους εξοδα ωστε να μεταβούν στις σχολές, οι διευθυντές αμέτοχοι σε όλο αυτό μόνο προβλήματα και καθυστερήσεις προκαλούν επιπλέον στην προετοιμασία των δικαιολογητικών για αποστολή στο υπουργείο και καταβολή των αμοιβών. Με απλά λόγια ουδείς ενδιαφέρεται πραγματικά για το μέλλον των σπουδαστών, και φτάσαμε στην σημερινή κατάσταση τα ΙΕΚ να είναι έτοιμα για κλείσιμο. Το υπουργείο να έχει υπόψη οτι και τζάμπα να κάνει τα δίδακτρα πλέον κανείς δεν θα καταφύγει να <> δύο που συνήθως γίνονται τρία χρόνια με την πιστοποίηση ώστε να πάρει ενα χαρτί που στην πράξη δεν οδηγεί σε επάγγελμα , γιατί οι συλλλόγοι των ΤΕΙ και των ΑΕΙ δεν το επιτρέπουν. Πιστεύω να διαβαστεί η παραπάνω δημοσιέυση και να ληφθεί υπόψιν ειδάλλως τα ΙΕΚ θα κλέισουν στην πράξη.