Οι μαθητές της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης αποτελούν το 25% περίπου των μαθητών Λυκείου.
Όπως και στα ΕΠΑΛ έτσι και στο υπό σύσταση Τεχνολογικό Λύκειο οι μαθητές δε θα διδάσκονται ΚΑΘΟΛΟΥ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ως μαθήματα Γεν. Παιδείας, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου. Παράλληλα είναι παιδαγωγικά δεδομένο ότι η ηλικία των παιδιών στο Λύκειο είναι η αρμόζουσα για να κατανοήσουν πλήθος εννοιών και φαινομένων. Το 25%, δηλαδή, των μαθητών- αυριανών πολιτών δε θα έχουν αποκτήσει στο Λύκειο καμία απολύτως γνώση όσον αφορά το σώμα τους, την υγεία τους, τη διαχείριση του Περιβάλλοντος κ.ά. εντελώς ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ για τη ζωή τους!!! Παράλληλα, οι εφαρμογές των Βιολογικών Επιστημών, μεταξύ άλλων, βρίσκονται και θα βρίσκονται όλο και περισσότερο, στην αιχμή της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ. Οι αυριανοί «τεχνικοί» θα έχουν θεμελιώδες γνωστικό έλλειμμα για την κατανόηση και το χειρισμό στοιχείων και της εργασίας τους.
Όλα αυτά είναι προφανή και γνωστά στους λαμβάνοντες τις αποφάσεις. Το πρόβλημα έχει κατ΄ επανάληψη τεθεί σε επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες. Έχει απασχολήσει ακόμα και τη Βουλή των Ελλήνων μέσω σχετικών ερωτήσεων. Η δέσμευση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας ήταν ότι το πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί στην πρώτη αναδιάρθρωση του προγράμματος σπουδών. Προφανώς, η γνωστή παθογένεια που τόσο έχει κοστίσει στη χώρα, η επικράτηση συντεχνιακών συμφερόντων, έχει συμβάλλει και στο προκείμενο. Αναμένουμε, ως εκπαιδευτικοί, ως γονείς και ως πολίτες, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να επιδείξει την απαραίτητη για τους νέους ανθρώπους, την κοινωνία και τη χώρα αποφασιστικότητα.
Επιβάλλεται να διδάσκονται ΚΑΙ Βιολογία τα παιδιά που θα φοιτήσουν στο Τεχνολογικό Λύκειο!
Οι μαθητές της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης αποτελούν το 25% περίπου των μαθητών Λυκείου. Όπως και στα ΕΠΑΛ έτσι και στο υπό σύσταση Τεχνολογικό Λύκειο οι μαθητές δε θα διδάσκονται ΚΑΘΟΛΟΥ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ως μαθήματα Γεν. Παιδείας, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου. Παράλληλα είναι παιδαγωγικά δεδομένο ότι η ηλικία των παιδιών στο Λύκειο είναι η αρμόζουσα για να κατανοήσουν πλήθος εννοιών και φαινομένων. Το 25%, δηλαδή, των μαθητών- αυριανών πολιτών δε θα έχουν αποκτήσει στο Λύκειο καμία απολύτως γνώση όσον αφορά το σώμα τους, την υγεία τους, τη διαχείριση του Περιβάλλοντος κ.ά. εντελώς ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ για τη ζωή τους!!! Παράλληλα, οι εφαρμογές των Βιολογικών Επιστημών, μεταξύ άλλων, βρίσκονται και θα βρίσκονται όλο και περισσότερο, στην αιχμή της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ. Οι αυριανοί «τεχνικοί» θα έχουν θεμελιώδες γνωστικό έλλειμμα για την κατανόηση και το χειρισμό στοιχείων και της εργασίας τους. Όλα αυτά είναι προφανή και γνωστά στους λαμβάνοντες τις αποφάσεις. Το πρόβλημα έχει κατ΄ επανάληψη τεθεί σε επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες. Έχει απασχολήσει ακόμα και τη Βουλή των Ελλήνων μέσω σχετικών ερωτήσεων. Η δέσμευση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας ήταν ότι το πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί στην πρώτη αναδιάρθρωση του προγράμματος σπουδών. Προφανώς, η γνωστή παθογένεια που τόσο έχει κοστίσει στη χώρα, η επικράτηση συντεχνιακών συμφερόντων, έχει συμβάλλει και στο προκείμενο. Αναμένουμε, ως εκπαιδευτικοί, ως γονείς και ως πολίτες, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να επιδείξει την απαραίτητη για τους νέους ανθρώπους, την κοινωνία και τη χώρα αποφασιστικότητα. Επιβάλλεται να διδάσκονται ΚΑΙ Βιολογία τα παιδιά που θα φοιτήσουν στο Τεχνολογικό Λύκειο!