• Σχόλιο του χρήστη 'κοινή λογική' | 28 Νοεμβρίου 2009, 02:55

    Έχει χαθεί νομίζω το μέτρο και η κοινή λογική. Τα πτυχία των πανεπιστημίων απαξιώθηκαν τόσο πολύ άραγε, ώστε να χρειάζονται εξετάσεις τύπου ΑΣΕΠ για να πιστοποιηθεί το γνωστικό αντικείμενο που απαιτεί η διδασκαλία σε παιδάκια γυμνασίου-λυκείου; Οι εξετάσεις του ΑΣΕΠ απαξιώνουν τα πτυχία που δίνουν τα πανεπιστήμια. Να δίνονται εξετάσεις ΑΣΕΠ για τις θέσεις των καθηγητών πανεπιστημίου, και να αφήσουν τους δασκαλάκους ήσυχους. Επαρκεια για να διδάξουν, όσον αφορά το γνωστικό αντικείμενο, έχουν οι περισσότεροι κάτοχοι των ανάλογων πτυχίων. Αυτό που χρειάζεται είναι ο σωστός τρόπος παρουσίασης έτσι ώστε να γίνεται το μάθημα εδιαφέρον, κάτι το οποίο μπορεί επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό από τους περισσότερους αν διατεθούν τα κατάλληλα εκπαιδευτικά βοηθήματα και κατάλληλο εργασιακό περιβάλλον. Και φυσικά πάνω από όλα αυτό που χρειάζεται είναι ενδιαφέρον, μεράκι και αγάπη για τα παιδία, το οποίο δεν μπορεί να αξιολογηθεί με καμιά γραπτή τύπου ΑΣΕΠ εξέταση ή προφορική συνέντευξη, ούτε με μόρια βαθμών πτυχίου, διδακτορικών ή μεταπτυχιακών. (αυτό το λέω αν και πέτυχα στον ΑΣΕΠ στα γραπτά με θέση μέσα στους 3 πρώτους στους εκατό) Οι προτάσεις μου για το σύστημα πρόσληψης εκπαιδευτικών: 1) Οι πολύτεκνοι, και γενικά όσοι διαθέτουν κοινωνικά κριτήρια πρόσληψης, πρέπει να απορροφούνται ισομερώς σε όλοκληρο τον δημόσιο τομέα, και όχι να αποτελεί η εκπαίδευση τον μοναδικό τομέα του δημοσίου που απορροφούνται. 2) Να απορροφηθούν όσοι βρίσκονται σε λίστες αναπληρωτών-ωρομισθίων με 24-μηνη προϋπηρεσία, και οι λίστες να καταργηθούν. 3) Μιας και η επετηρίδα είναι πρακτικά ανεφάρμοστη, και μιας και οι διαδικασία εξετάσεων ΑΣΕΠ αποτελεί τεράστια σπατάλη ανθρώπινου δυναμικού (το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αλλού και με παραγωγικό τρόπο, αντί να σπαταλιούνται εργατοώρες κάνοντας φροντιστήρια και δίνοντας εξετάσεις) η λύση είναι πρακτικά μια: ΚΛΗΡΩΣΗ μεταξύ όσων έχουν τουλάχιστον 24-μηνη προυπηρεσία ως δόκιμοι-αναπληρωτές.