• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος Τρικαλινός' | 18 Αυγούστου 2013, 17:18

    Δεν σκοπεύω να σχολιάσω όλόκληρη την πρόταση του Υπουργεία μιας και θεωρώ πως δεν αποτελεί μεταρρύθμιση ότι αρχίζει από τη μέση του εκπαιδευτικού συστήματος κι όχι από τις ρίζες του, ότι γίνεται χωρις να δοκιμαστεί, απλά και μόνο γιατί υπάρχει στο μυαλό κάποιων... Θα σταθώ κι εγώ στο ζήτημα της Πληροφορικής παρά το γεγονός ότι δεν έχω άμεση σχέση με αυτή. Επι πολλά χρόνια υποδεχόμενος τους πρωτοετείς φοιτητές στο Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου της Αθήνας, στο πρώτο μάθημά μου χρησιμοποιούσα τη φράση: "Οι υπολογιστές είναι ηλίθιοι". Πολλοί δεν μπορούσαν αρχικά να το καταλάβουν, όμως γρήγορα πείθονταν. Έχοντας διδάξει για πολλά χρόνια στο Τμήμα Φυσικής και έχοντας ασχοληθεί με την έρευνα θέλω να τονίσω πόσο απαραίτητο θεωρώ την ικαννότητα του πτυχιούχου μιας σχολής θετικών επιστημών να μπορεί να προγραμματίζει. Η ικανότητα χρήσης έτοιμων πακέτων, πέρα του ότι απαιτεί περισσότερο δεξιότητα και λιγότερο σε βάθος γνώση, δεν μπορεί να ικανοποιείσει τις απαιτήσεις ενός επιστήμονα. Η ικανότητα κατάρυισης αλγορίθμων και προγραμμάτων αποτελέι πανίσχυρο εργαλείο. Μα θα μου πείτε "δεν μπορείτε να διδάξετε εσείς ως Πανεπιστήμιο το μάθημα αυτό;". Νομίζω ότι ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι διαφορετικό είναι να ξεκινάς από το μηδέν και διαφορετικό να πατάς πάνω σε μια βάση για να διδάξεις κάτι σε βάθος. Εξάλλου με το ίδιο σκεπτικό ίσως δεν θάπρεπε να διδάσκονται οι μαθητές Φυσική ή Μαθηματικά... Ένα άλλο στοιχείο είναι η θέση ότι στο Λύκειο διδάσκεται μια ανύπαρκτη γλάσσα. Αν αυτό είναι πρόβλημα τότε ας διδάσκεται μια από τις πιο σύγχρονες, π.χ. C++ ή java. Η γνώση του προγραμματισμού κα μιας γλώσσας επιτρέπει την γρήγορη αφομοίωση οποιασδήποτε άλλης. Τέλος πιστεύω ότι απλά και μόνο η κατανόηση από τους μαθητές των δυνατοτήτων που έχουν να "ελέγξουν" έναν υπολογιστοί και όχι να είναι δέσμιοι πακέτων και εταιρειών αποτελεί καθοριστικό στοιχείο διαμόρφωσης της προσωπικότητάς τους. Συμπερασματικά λοιπόν, η πρόθεση κατάργησης του μαθήματος της Πληροφορικής από το Λύκειο διαλύει πλήρως όσα αφήνει όρθια στο διάβα της η συνολική ισοπεδωτική πρόταση.